Belangrijkste wijzigingen per 1 april a.s.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Belangrijkste wijzigingen per 1 april a.s.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 23:29

Vanavond heb ik bijscholing gehad en hier zijn de belangrijkste wijzigingen op een rijtje. Ze komen ook nog wel in de P&S, maar ik wil ze jullie niet onthouden Knipoog

De promotieregeling wordt idd veranderd.
Alle klasses: 10 wp mag je over, 20 moet je.
Overgang Z2 - ZZ licht bij 15, dus Jasmijn nu of nog 5 erbij }>
ZZ licht - ZZ Zwaar bij 10

Strafpuntenregeling:
1e vergissing -2
2e vergissing -4
3e vergissing uitsluiting

De minpunten voor lichtrijden waar doorzitten wordt gevraagd en andersom worden weer in het cijfer verwerkt evenals stemhulpen.

Het gebruik van niet geoorloofde hulpmiddelen (zoals bv. zweep vanaf M1 of pijpekousen) wordt bestrafd met -2 en je moet de proef opnieuw beginnen.
Dit heeft geen uitsluiting meer tot gevolg.

O ja, progressieve overgangen zijn niet meer verplicht. De kwaliteit van de overgang staat voorop.

Na het teken van de jury moet je binnen 45 sec. starten (was 1 minuut).

Over nageeflijkheid in de B heb ik nog nagevraagd: paard hoort ook in de B nageeflijk te zijn.

Gelukkig zat ik nog helemaal op 1 lijn met hoofdjury dus ik zit nog op de goede weg Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:32

Jeetje.... ik vind dat van die wp-regeling echt NIET handig....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:38

Damn, ik moet nog beginnen in de B, dat word never kans op 1x L1 in Almelo... jammer...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 00:19

Fitzroy,
hebben ze het nog gehad over een overgangsregeling? Anders moet ik me maar als een gek voor een paar wedstrijden gaan inschrijven...Kan ik nog net effe over voor ik met de zomerstop begin (heb een onbeslagen paard).

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 09:22

ja, daar zou ik ook blij mee zijn. Raimaer moet nog 2 wp in het L1, maar is nu hoogdrachtig en uitgerekend half maart Frusty Frusty

Hebben ze het trouwens ook over de redenen erachter gehad?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 09:26

Dit kàn toch niet!
We hebben als rijdende leden niet eens kans gehad om te protesteren!
Wat een belachelijke K organisatie! GVD, lekker zeg, gaan ze fuseren en dan gelijk van deze monopolie geintjes uithalen! Misselijk

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 09:28

Fitzroy schreef:
Overgang Z2 - ZZ licht bij 15, dus Jasmijn nu of nog 5 erbij }>

Het gebruik van niet geoorloofde hulpmiddelen (zoals bv. zweep vanaf M1 of pijpekousen) wordt bestrafd met -2 en je moet de proef opnieuw beginnen.
Dit heeft geen uitsluiting meer tot gevolg.



Dat wordt dus nog 5 winstpunten erbij. Maakt mij niets uit hoor, ik wilde toch al niet over Haha!, dus worden het er wel meer dan 5 *LOL*

Dat van die hulpmiddelen vind ik wel heel goed, het is zo poedersuiker als je iemand eruit moet sturen, domweg omdat hij/zij vergeten is zijn peesbeschermers af te doen. Maar je moest wel, want als je het niet deed had, je meteen een klacht van een andere deelnemer aan je broek hangen. Dit vind ik dus heel positief.

Navragen is beter dan afvragen.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 09:30

Jasmijn schreef:

Dat wordt dus nog 5 winstpunten erbij. Maakt mij niets uit hoor, ik wilde toch al niet over Haha!, dus worden het er wel meer dan 5 *LOL*



voor mij geldt hetzelfde

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 09:37

Lielle, vanuit de juryleden was er weinig commentaar op de veranderde promotieregeling.
Terloops werd even gemeld dat men vond dat mensen te snel gingen en idd in klasses zitten waar ze niet thuis horen.
Er werd nauwelijks over gepraat. Ik vroeg alleen of het al definitief was en er werd gezegd dat dit zo was.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 09:47

Fitz, en geen van de juries heeft zich dat er combinaties niet in een klasse horen aangetrokken?

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 09:48

Ik vind het belachelijk. Ga ook zeker het navragen. Ik ben met het huidige paard nog niet gestart, domweg omdat ik er niet tussenkwam. Heb nu 1 wedstrijd opgegeven. Ik kom dus nooit de B uit dit jaar. Rekeninghoudend met dit schema is het dus wel 5 jaar naar het Z, terwijl het paard dan te oud is vrees ik.
Hoe wil je nu ooit nog een 12-jarige groene naar het Z rijden? (verreden) of een 9-jarige die nog niet eens is ingereden?
Ik moet straks ook dus maar een 3-jarige inrijden zodat ik die wel naar het Z zou kunnen rijden.
Dat lukt dus niet meer voor de hobbyist. Ik hoop dat het springen straks goedgaat (daar mag ik toch nog steeds direct mee beginnen, heb met een ander paard wp in de B dressuur gehaald?) Dat is veel eerlijker.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 09:54

Lielle schreef:
Fitz, en geen van de juries heeft zich dat er combinaties niet in een klasse horen aangetrokken?


Ik denk dat dat voor de L-juryleden nog niet echt van toepassing is. Bovendien lijkt het me logisch dat niemand zich dat persoonlijk aantrekt. Je staat tenslotte achter de punten die je geeft.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 09:56

Hmmm, dat wordt nog even doorsturen dan. Wel lastig voor mijn handelspaarden.

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 09:59

Fitz, ik bedoel het ook niet persoonlijk maar voor het jurycorps in het algemeen. Bovendien denk ik als oud jurylid dat ik een keer goed nadenken over je eigen jurynormen altijd goed is. En ik was zelf altijd te streng, dat trok ik me ook aan.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:01

Maar als het belangrijkste argument voor deze verandering is dat "men vond dat mensen te snel gingen en idd in klasses zitten waar ze niet thuis horen" dan denk ik dat het jurycorps zich dat wel degelijk aan mag trekken!
Tuurlijk sta je achter de punten die je geeft, zou wat zijn als dat niet zo was *LOL* maar dat betekent nog niet automatisch dat die punten ook goed zijn?! Er moet haast wel iets mis mee zijn bij sommige juryleden, anders is bovenstaand argument toch niet te verklaren?!

Nulla tenaci invia est via

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:02

Dit is toch symptoombestrijding?
Laat ze het probleem bij de oorzaak aanpakken!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 10:09

Blijkbaar is het jureren toch geen discussiepunt anders waren wij daar wel opgewezen,
Ik heb btw alleen dit topic geopend om jullie op de hoogte te stellen en niet om ellenlange discussies te voeren.
Ga je gang maar zonder mij ...

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:16

Fitzroy schreef:
Blijkbaar is het jureren toch geen discussiepunt anders waren wij daar wel opgewezen


Nogal wiedes, je gaat toch niet je eigen ruiten ingooien?!
Nee, leg de "schuld" maar bij de ruiters die te snel gaan... En hoe dat dat dan mogelijk is, wordt voor het gemak maar buiten beschouwing gelaten heb ik het idee, de ruiters betalen toch wel...

No offence verder richting jou hoor Fitzroy, prima dat je je er verder buiten houdt, kan ik me best iets bij voorstellen, maar ik moet toch even m'n ei kwijt Haha!

Als ze niet kreupel was geworden, dan had ik die 5 punten waarschijnlijk wel gered voor april, nu heb ik gewoon vette pech dus en gaat het een hoop tijd extra kosten (ga maar 1x per maand), maar daar gaat het me niet eens zozeer om eigenlijk.
Gewoon het feit dat de "schuld" wel bij de ruiters wordt gelegd, maar dat diezelfde ruiters totaal niet gehoord worden in het proces van besluitvorming, dat stuit me tegen de borst!

Nulla tenaci invia est via


germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:57

moet je bij 15 over, of bij 20? Vonneke spreekt va n15, Fitzroy van 20

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:02

ik las net bij het andere onderwerp hierover, zie boven, dat je voortaan mag losrijden ZONDER cap of hoedje. Vond ik eerlijk gezegd wel een vreemde regeling. Ik lees elke keer in bladen dat de paardensport veiliger moet worden, er gebeuren nog te veel zware ongelukken enz.
Nu mag je dus zonder hoofdbescherming rijden.
Trouwens die 10 wp regeling kan ik best begrijpen. Als je goed bent kom je er ook wel, maar hoor idd erg vaak dat juryleden deelnemers beoordelen waarvan ze zich afvragen hoe zij in de desbetreffende klasse zijn gekomen. Met deze regeling ga je dat wel tegen, maar kun volgens mij beter zorgen dat juryleden nog meer op een lijn zitten.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 12:16

Over dat losrijden: dat geldt alleen paarden, alle klasses en ponyruiters vanaf de Z. Dus eigenlijk is het meer een regel vanwege het hoedje.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:24

Nou dan duurt het nog even voordat ik ergens ben..maargoed snap het wel, maar zo pakken ze het probleem nog niet echt aan, de juryleden beoordelen de proef en omdat ze vaak niet opletten(hoe vaak hoor je dat niet) geven ze vaak een 6 of een 7 terwijl de combinatie dat niet waard is.. heel fijn dus.. De ruiters krijgen dit dus nu, en de goede zullen zoals altijd onder de kwaade lijden.. Ze moeten natuurlijk wel ergens een grens trekken..maar helemaal eerlijk vind ik het absoluut niet..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:25

Ik denk dat juryleden niets te verwijten valt over mensen die in klasse rondrijden waar ze niet thuis horen.
Kijk als jij 2 jaar in de B start 2 wedstrijden per maand en je haalt met veel mazzel 5 keer 156 heb je 5 wintpunten en rijd je dus een klasse hoger.
niet voor niets de L van levenslang maar zelf al als je in de L doorploetert en je hebt een jury die een tikkie aan de hoge kant zit kun je zo nu en dan vast wel een klein winstpuntje loskrijgen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:26

idd bij de pony's mag het zeker niet.
ik meen allemaal dat er bij de kringvergadering gezegd werd 15 wp.
maar ik was er niet helemaal bij met mijn hoofd door de lange werkdagen de laatste tijd.

ik vind het ook een rare regeling dat je niet gediskwalificeerd word als je met zweep of peesbeschermers rijd. als een jury het dan is een keer niet ziet dat je met zweep gereden heb kan je met ene veel meer punten rijden. of als je een paardje heb wat nogal bang is en je hebt al 3 onderdelen gereden en dan ziet de jury dat je wel peesbeschermers aanhebt en je mag overnieuw beginnen en dan is je paardje al een heel eind gewend. dus loopt ie misschien daarna wel goed rond en rijd je veel meer punten. dit werd op de vergadering ook meerdere keren aangesneden.

en aanstemhulpen.... daar moeten ze echt is aan gaan werken. toen ik afgelopen zondag de zz-l zz-w en de prix. aan het schrijven was waren er gewoon ruiters die de hele proef zaten te klikken. zo hard dat je het in het hokje kon horen werd niets van gezegd

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:27

Nimber schreef:
Ik denk dat juryleden niets te verwijten valt over mensen die in klasse rondrijden waar ze niet thuis horen.
Kijk als jij 2 jaar in de B start 2 wedstrijden per maand en je haalt met veel mazzel 5 keer 156 heb je 5 wintpunten en rijd je dus een klasse hoger.


en dat bedoel ik dus.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Punz en 12 bezoekers