Dressuurzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 21:02

Hoi,
Ik ben voor een nieuw dressuurzadel aan het kijken. Welk merk vinden jullie goed of lekker zitten? Verward


gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 21:09

stuebben scandica is heel fijn.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 01:03

Ik ga voor de kieffer Munchen (kun je niet meer nieuw kopen, wordt niet meer gemaakt), de Kieffer Wien en KN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 06:03

Voor mij alleen nog een Hulsebos! Dat vind ik echt super fijne zadels.
_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Als je staart zoek is, heb je het volste recht om te Tobben"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-07-10 07:41 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 06:19

KN en Passier, zijn wel weer de duurste merken.

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 06:47

Hoi Manon,

Nou, ik heb ook een Hulsebosch, het bevalt mij veel beter dan mijn Kieffer Wien die ik had. Wel duurder, tegen de F 3.000,-- met wat aanpassingen. Ze komen goed meten, je kan op verschillende zadels rijden en ze kijken goed hoe het op je paard ligt. Ik ben erg tevreden over mijn nieuwe zadel, maar hoe het zich houdt over de jaren heen, weet ik nog niet, ik heb het zadel nog niet zo lang. Succes met zoeken,
groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 07:14

Ik ga voor de KN.

Probeer eens een zadel van iemand op sta lte lenen. Ik vind die 5 of 10 minuutjes veel te kort om echt te kunnen zeggen dat een zadel lekker zit. Gewoon eventjes rondvragen en een paar keer een zadel uitproberen is echt het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 07:22

Het ligt natuurlijk ook heel erg aan je paard, het zadel moet er maar net goed op passen (okee bij een Hulsebos wordt het op maat gemaakt).
Ik vind meerdere zadels wel fijn zitten maar het moet net de combinatie zijn dat het goed ligt op je paard maar ook dat jij er fijn in kan zitten.
Gewoon een paar uitproberen en niet zomaar voor het eerste zadel dat wel aardig ligt gaan. Pas als je op verschillende merken hebt gereden kan je goed beoordelen wat bij jou en je paard past.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 07:24

een KN , heb ik sinds kort zelf ook !! 2e hands (is toch voor jonge paarden en ziet er nog z.g.a.n. uit) en zit als een huis ! En past op alle paarden.

_________________
Quote PUCK:
"Maar een nieuwe nick voor Bart: King of Slots,,,,,"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-07-10 08:34 ]</font>

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 07:27

Ik heb een Prestige met x-tra zachte zitting. Voordeel van dit zadel is dat het op alle paarden past (ligt al op mijn derde paard nu) en dat het zalig zit.
Maar het is geen goedkoop zadel ....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 09:38

Ik ben heel tevreden met mijn Hulsebos en ik weet dat hij makkelijk 3 jaar lang nieuw blijft, mijn (vorige)instructrice heeft de hare langer dan 3 jaar en is ook heel tevreden.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 10:22

Ik heb een Hubertus. Vind 'm wel lekker zitten, maar hij past niet zo goed meer op Sarah nu ze breder is geworden :-D

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 11:07

We hebben een tijdje een geleden een Passier Altena (of zoiets) gekocht. Zit super paste perfect op Barbje was alleen ontzettend duur. Maar wel het prijskaartje waard.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 11:51

Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik Divoza maar eens bel ofzo en met een bus vol zadels laat komen. Greetz van Manon

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:17

Ik heb een Kieffer Lech Profi. Zit zalig zacht en weegt ook niet zwaar, tegenover sommige andere dressuurzadels, daar moet je een bodybuilder voor zijn om ze op je paard te krijgen!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 15:49

Heb geen verstand van Dressuurzadels, maar over t algemeen weet ik zeker dat ik NOOIT MEER EEN STUBBEN koop. Die k*tdingen zitten keihard..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 18:35

Hoi !
Helaas is mijn paard nogal "apart" gebouwd, en de enigen die goed pasten waren een Euroriding Diamant en een Passier Grand Gilbert met een verstelbare boom.
Allebei nogal prijzig dus Boos! , maar je moet toch een passend zadel hebben.
Uiteindelijk heb ik voor het Euroriding zadel gekozen omdat dit iets minder duur was, maar daar heb ik nogal spijt van.
Krijg er nogal een houten kont op Boos!
De volgende keer toch maar het Passier zadel, ook al is het wat duurder !
Maar hopelijk gaat het passen bij jou iets gemakkelijker, en heb je keuze genoeg.
Goed idee van je om een ruitersportzaak langs te laten komen, dan kun je uitgebreid passen.
Vergeet niet om een tijdje proef te rijden hoor, dan duurt het maar wat langer voordat je je keuze gemaakt hebt; je moet er toch een flinke tijd mee vooruit, en een zadel koop je tenslotte niet dagelijks Verward !
Succes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 19:08

Ik heb dus een KN en ik moet er al jaren vanaf eigenlijk. Het drukt mijn bekken naar voor ipv dat ik het naar achter kan kantelen. Je kunt dan onmogelijk doorveren in je onderrug. Mijn trainer doet hetzelfde als hij op mijn paard zit met dit zadel.
Heb laatst eens met een ander zadel gereden en dat was echt een wereld van verschil. Vandaag in de ruitersportzaak eens op een bikje gezeten en ook daar zag je het verschil tussen de KN en een paar andere zadels al. Voor mij geen KN meer!
Ik ga dat nieuwe Anky zadel overigens ook eens proberen, da's ook nog niet eens zó achterlijk duur eigenlijk.

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 19:42

Zep, heb jij een KN zadel van het oude type?
Daar schijnen veel mensen helemaal weg van te zijn..... Dus voor mijn gevoel zou je die goed in moeten kunnen ruilen. Misschien wat voor jou om in je achterhoofd te houden als je naar een ander zadel op zoek gaat? Knipoog

happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 20:40

Een Dr Reiner Klimke of een Lemetex zit ook top, net als de prijs..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:35

Je hebt van Kavalkade ook een namaak Klimke. Die is nog geen 1300,- en toch heelmooi. Lijkt mij echt een aanrader voor de kleine beurs, hij is namelijk wel gemaakt in samenspraak met Klimke (toen hij nog leefde natuurlijk). ik vond dat echt een mooi zadel en zat best lekker ok maar met mijn korte pootjes waren de kniewrongen niet helemaal goed geplaatst.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 10:14

Ik heb ook KN.. maar ik vond mijn oude County ook heerlijk zitten!

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 10:20

kieffer wien!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 13:42

En als je wat voordeliger uit wil zijn een Wintec Pro... Sinds ik die heb, ben ik echt voor kunstof! Het is overtrokken met equisuede en daarin blijf je echt plakken! Ik heb vanmorgen met regenbroek gereden, en zelfs daarmee zit je nog vrij stroef!
Bovendien zit er een extra singeltje/riempje aan de zweetbladen zodat die niet opkrullen bij het opstijgen (had ik eerder altijd last van, heb nl de stijbeugelriemen onder het zweetblad langs met de gesp onder.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-01 17:23

Bedankt voor alle tips!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimwilliam en 39 bezoekers