Gevangenis medewerker in leeuwarden dood gestoken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Gevangenis medewerker in leeuwarden dood gestoken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 19:07

Ik hoorde net van mijn moeder dat een gevangene een medewerker heeft dood gestoken.
Jeetje mina dat is toch ook niet normaal.
En in Arnhem is een gevangene dood geschoten, nadat die jongen gewelddadig werd, hij moest voorkomen wegens een gewapende overal.

Wat gebeurt hier, worden we nou allemaal gestoord Frusty


pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:18

Ik heb op het nieuws gezien dat de medewerker zo'n creatief hulpverlener achtig figuur was. Had dus eigenlijk niet zo heel veel met de gevangenen te maken, was geen bewaker ofzo. Het schijnt dat ze is neergestoken met een voorwerp dat ze in de 'creatieve' uren gebruikten. Creatief is het zeker...

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:34

adriana schreef:
En in Arnhem is een gevangene dood geschoten, nadat die jongen gewelddadig werd, hij moest voorkomen wegens een gewapende overal.

Wat gebeurt hier, worden we nou allemaal gestoord Frusty

Ik werk zelf op het Provinciehuis dat achter de rechtbank ligt. Er was behoorlijk wat hectiek op straat. Erg triest allemaal dat mensen zo hun eigen recht proberen te halen.
In Arnhem liep het niet goed af met de gijzelnemer, hij is bij een schotenwisseling om het leven gekomen. Ht slachtoffer een off. van Just. verkeert buiten levendsgevaar.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:30

Ja, er lopen maar wat idioten rond... Vreselijk dat dit soort dingen gebeuren, maar je kunt menselijk contact in een gevangenis of rechtbank niet voorkomen.
Toch vraag ik me af hoe het op zulke ogenblikken met de bewaking is gesteld....

* To Belg, or not to Belg *

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:37

Ik vind dit echt erg! Er lopen hier een stelletje idioten rond! Niet normaal meer. Die zijn zeker weten ziek in hun hoofd.

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:08

Jaaa ik schrok ook van het bericht, nu nog eigenlijk. Ik heb een paar jaar in de bajes gewerkt en sinds mei in een TBS kliniek maar dan is het inene weer dichtbij. Scheve mond
Ik ben benieuwd of dit de patiënten waarmee ik werk weer op ideeën brengt. Meestal zijn ze zelf niet zo creatief...

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:31

Scheve mond een jongen die ik goed ken is bewaker in Leeuwarden...


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 00:19

Tja en er was vandaag ook nog iets in Assen, die man moest voorkomen vanwege misbruik van zijn stief dochter en die heeft zich zelf de keel door gesneden.
Helaas is het mislukt en ligt ie in het ziekenhuis.

De mevrouw die die creatieve therapie geeft was wel werkzaam bij de gevangenis, maar ik snap ook niet waarom er geen bewaker bij was.
Die gevangene zat er al wegens dood slag, en ze kunnen zelfs van een tandenborstel een wapen maken Frusty

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:20

Ohoh waar gaat het toch heen met het Nederlandse rechtssysteem.... in zijn geheel krijg ik zo'n beetje het idee dat de hele wereld dol wordt en dat de volgende 'oerknal' er aan zit te komen...maar dan niet 'natuurlijk' maar met atoombommen... Verdrietig

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:09

Ik geloof niet dat het aan het rechtssysteem ligt.

Misschien was er wel een piw-er aanwezig, dat weet je niet. en dan nog, da's ook geen superman.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:20

Cody schreef:
:\ een jongen die ik goed ken is bewaker in Leeuwarden...


mijn moeder werkt in de vrouwengevangenis in Heerhugowaard.
Zij staat daar in de kantine en moet ook samenwerken met een
gedetineerde. Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:44

hé kom op...er lopen meer criminelen vrij rond dan vastzitten hoor.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:52

He Adriana, ik weet er toevallig iets meer van door een collega van mij. Deze man was een man die normaal op de afdeling functioneerde en ineens finaal door het lint ging. De gedetindderde was nog maar net bij de therapie gebracht toen het alarm afging. Een man met een vreslijk oorlogsverleden. Begrijp me goe ik keur het niet goed wat die heeft gedaan. Dit kan je echter op straat ook ovrkomen

schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 01:56

Maar de afdeling was wel de BIBA (beveiligde Individuele Begeleidings Afdeling) en als je daar verblijft zitten er erg veel steekjes bij je los en ben je niet te vertrouwen.
Niet dat het hiermee voorkomen had kunnen worden maar geeft wel een duidelijker beeld weer van de soort gedetineerde.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, Amable, Amazonbot, Animal, ComscoreBot, ellen05, Evito_06, gigil, Googlebot, haffiefreak, Herfstblad, IndianSu, karlli, Ketly, Maanon_, Mar_X, Marloes_92, MayoNeighs, Pytje, Saskiaa_, Sastaic, stijntilla, topsylover, Unit, xAlice, Yellowbird en 154 bezoekers