afwisseling van bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 18:11

Herkend iemand het feit dat je paard ineens weer beter loopt op een ander bitje?
Vroeger wisselde ik Maril z'n bit wel vaker af, maar hij loopt nu eigenlijk al ruim een half jaar op een Sprenger Aurigan Dubbelgebroken. Dat gaat heel oke.
In mijn les mocht ik nu voor het eerst met stang en trens rijden en dat ging ook heel fijn.
Dat dubbelgebroken bitje pakte hij de laatste paar weken regelmatig vast, dus vandaag maar weer eens een dikke bustrens uit de kast getrokken: super, super, super. Hij pakte wel 2 x vast en ging met me rennen, maar hij doet ook vreemd met eten, dus ik laat eerst eens zijn gebit nakijken.
Maar verder deed hij totaal geen moeite om uit elkaar te vallen in contra en was beter terug te rijden na middengalop en middendraf. Geen grote veranderingen ofzo, maar ik merkte wel verschil.
Hij heeft al eens eerder zo'n fase gehad waarin hij graag afwisseling had in zijn bittengarderobe.....
Ik hang er nooit scherpe dingen in, soms een ander materiaal (rubber, koper, aurigan, RVS).
Herkend iemand dit fenomeen?

Groetjes Suzanne


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 18:27

Ja, dat ken ik wel. Die van mij vindt het ook wel fijn om af en toe is even op dat bit te knagen en dwars te doen. Ik doe er dan even een rubber stang in en dan is het zo weer over!!!!hahaha. Geintje. Dat heb ik 1x gedaan, werkte trouwens wel hoor, maar gewoon veel ophoudingen maken werkt ook prima. *LOL*


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 20:05

met queen heb ik dat ook. eerst een hele tijd met een rolletjes bit gereden maar dat hielp ook niet. toen bustrens nou daar werd ze niog taaier van. nou heb ik een dubbelgebroken watertrens van aurigan. super bit loopt ze perfect op. en af en toe gooi ik er eens een rubberbit in voor de afwisseling of als ze een bietje taai is ook rubber

Love the life that you live, live the life that you love

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 21:46

Er komen de laatste tijd wel veel topics over bitten en bitproblemen. Heerst er een epidemie ofzo?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 21:50

Ik doe het regelmatig.
als ie soms door m'n dubbelgebroken bitje heen loopt hang ik er voor een weekje of 2 m'n enkel gebroken bustrensje weer in. en dan wissel ik weer af naar m'n dubbelgebroken.
grijnz dat bit van kieffer hang ik maar niet meer in waarom weet ik niet maar die haat ie en loopt ie verschrikkelijk op

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 23:56

Eh...hij heeft geen bitproblemen hoor!!!!
Het is gewoon dat ik merk dat bij afwisseling van het bit hij weer even wat makkelijker reageert. Precies eigenlijk wat Nimber beschrijft!

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 00:15

Ik heb Nescio heel lang op zo'n dikke dubbelgebroken Aurigan van Sprenger gereden, maar die vond ik daar op een gegeven moment toch een beetje "douwerig" op. Hij loopt dus nu op een aurigan (wat zwaarder dan een RVS namelijk) watertrens. 4-jarig Pukje loopt juist heel fijn op zo'n dubbelgebroken bitje (heb wel even lopen zoeken voor die kleine maat trouwens!) en Zep loopt gewoon op een simpele watertrens. Voor hem komt het allemaal niet meer zo nauw.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 02:14

Sjakila reed ik eerst met een normale bustrens. Tegenwoordig met een dubbelgebroken bustrens en deze wissel ik af en toe voor een rollentrens. Ik merk inderdaad dat ze beter loopt door zo nu en dan eens af te wisselen.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 09:45

Heee, ja Zep....dat is de juiste benaming: wat douwerig op dat bitje (wsch dezelfde dus?!)
Wissel je het nu ook af, of blijf je zolang op dat andere bitje rijden?
Douwerig...zo noemt mijn instructrice het ook! *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 10:50

Ja precies, hahaha, mijn knollie werd op die watertrens dubbelgebroken aurigan van Sprenger een beetje 'douwerig' ...vooral in de galop. Nu heb ik een argentaan dubbelgebroken D-trens ook Sprenger en loopt hij veel rustiger op.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:23

als ik deze berichtjes lees lijkt het wel of iedereen het heeft gevonden bij een dubbel gebroken bitje. is dit zo'n super fijn bit?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 14:58

yasmeen! Dat is <b> het </b> bit.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 19:10

sinds ik een dubbel gebroken watertrens heb loopt zoveel gemakkelijker.
ze loopt nie meer te trekken van voor wordt mooi nageeflijk en eindelijk zijn we nu zover dat we metd e verzameling bezig zijn!!!!!!!!!!!!!!!!

Love the life that you live, live the life that you love


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Suzysuze, Trendiction en 50 bezoekers