Marktplaats weer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Marktplaats weer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 21:35

Ben toch zo'n rare advertentie tegen gekomen!
Het gaat om een sportmerrie, vraagprijs 5000 Euro met de volgende omschrijving:


Te koop:
Dressuurpaard, merrie, 1.66m. M2 met winstpunten en heeft zeer goede bewegingen en karakter.
V: El Rosso X V/M: Senaat, vos-roan.
"Tweede eigenaar, zeer goed in de lak... heeft altijd binnen gestaan!"

Fijn om te weten dat het dier nog nooit een wei heeft gezien Verward
En dan de foto die erbij staat... Lips are sealed

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:41

Ach ja, ook paardenmensen hebben soms een vreemd gevoel voor humor...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:47

haha! Eigenlijk wel grappig, maar niet echt een praatje om je paard mee te verkopen. Wat stond er eigenlijk op die foto dan?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:48

Laatst kreeg fleury ook hier van bokt een mailtje van iemand via marktplaats. En bij dat mailtje zat een foto van Magic toegevoegd. Dat was wel weer erg brutaal zonder te vragen niks.

Ik heb een boos mailtje gestuurd, maar niks meer van gehoord. Kan er volgens mij verder niks meer aan doen.
Al had ze het alleen even gevraagd.

Maar ja,
of ja ik nu weer te ver off-topic? Lips are sealed

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 21:54

Annetje schreef:
haha! Eigenlijk wel grappig, maar niet echt een praatje om je paard mee te verkopen. Wat stond er eigenlijk op die foto dan?


Iets wat in de volksmond wel paard wordt genoemd Maar ik vind haar er echt niet uit zien. Was benieuwd of meerdere bokkers deze advertentie ook hadden gezien.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:56

Heb hem ook gezien vond hem ook vaag. Daarbij staat er nog een e pony van 175 euro te koop, vraag me af of het een typfout is (Verander je toch?) of is het weer zo'n nepadvertentie over iemand anders zn paar???

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 22:00

Antoinette,

Bedoel je dat iemand op marktplaatst een paard probeert te verkopen met een foto van jouw cq. iemand anders paard?!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 22:00

Off-Topic: Marktplaats kan ook geweldig zijn! Vandaag kwam ik en adv. tegen in de rubriek Vermist. Een meisje was op zoek naar een pony. Het bleek dus te gaan om de oude pony van mijn nicht. Ze wilde weten of ze nog leefde, dit is helaas niet het geval, maar we hebben haar toch kunnen helpen.

Er staan idd wel vaak vage advertenties op!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 22:08

Ja idd ik heb mijn pony er ook weg. Maar toen ik haar een paar maanden had, werd ik toch echt wel gewaarschuwd dat mijn pony te koop stond.
En dat is dus dan weer niet leuk.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 22:58

Ja ik heb het idee dat iemand een pony probeert te verkopen van iemand anders.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:00

Marktplaats schreef:
Goed tehuis gezocht voor mijn E-pony. Heitje is een heel braaf paardje en mooi om te zien. Ze heeft hoog dressuur (Z2) gereden, maar is nu alleen geschikt voor de recreatie. Met buiten rijden is het een wakkere pony. Ze heeft veel arabisch bloed, ze heeft stamboekpapieren (Welsh). Het is belangrijk voor haar om weidegang te krijgen. Ik zoek iemand, die kan genieten van haar en plezier heeft aan haar mooie gangen. Haar galop is een vloeiende beweging. Heitje is 1.49m en 15 jaar oud, merrie.Belangrijker dan de prijs is iemand die haar leuk vindt en een goede plek om te wonen.


Voor 175 euro?????? Dat maak je mij niet wijs namelijk. Ze moeten dus wel een grove typfout gemaakt hebben ofzo maar ik lees altijd mijn advertentie na voor fouten...
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 27-01-03 23:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:01

chompie schreef:
Antoinette,

Bedoel je dat iemand op marktplaatst een paard probeert te verkopen met een foto van jouw cq. iemand anders paard?!


Neej dat gelukkig nog niet, ze stuurt e-mails rond, met een foto van mijn paard eronder. Nog niet zo erg als een paard proberen te verkopen. Maar toch niet echt leuk...

Ik heb wel vaker gelezen over dat paarden van bokt-mensen te koop worden gezet op de marktplaats, zielig hoor!!

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 23:04

Wat een misselijke 'grappen'!
Toen ikzelf op zoek ging naar een paard heb ik ook wel eens iemand aan de telefoon gehad met de mededeling dat het betreffende paard niet te koop stond.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:15

Afbeelding

Dit foto stond erbij..

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:18

Het paard is geschoren en daarom ziet ie er niet zo faai uit denk ik. Verder heb ik nog wel ooit minder leuke paarden gezien die afgebeeld worden als goed gebouwd mooi paard enz enz, vandaag ook op marktplaats die ik nog niet eens GRATIS wil hebben maar ik vind het niet aardig om die foto hier te plaatsten......als anderen er zo over denken dan moet je dat zo maar laten.

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:27

ach iedereen mag er het zijne van vinden toch, als je door dat geschorene heen kijkt is het nog best een leuk beest

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:30

uhmz ja ik vind hem eigelijk bestwel leuk

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:10

Andersom heb ik het ook wel eens gehad ik had onze pony op marktplaats staan en via de reacties daarop ie ie verkocht.
Maar ik kreeg zoveel mailtjes binnen van ponymeisjes die niks te doen hadden en vroegen of ie voor 1000 gulden wegkon terwijl de vraagprijs erbij stond of om meer fotos vroegen en er vervolgens niks mee deden....

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:27

Is ook zo gabrycha. Er staat me toch een ontzettend mooie NRPSer te koop!!!!!
Heb de foto op mn computer gezet als 1 van mn ideaal beelden voor een pony.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:28

Mijn pony heeft ook te koop gestaan, alleen niet op marktplaats (marktplaats is nu boven en bepaald bedrag betaald). Hij stond op www.paardentekoop.nl . Met een heel ander email adres etc. Ongeveer heel bokt heeft diegene bestookt met mailtjes. Uiteindelijk was hij volgens haar verkocht ofzo (terwijl hij gelukkig nog in mijn stalletje stond). Het is niet fijn, voor hetzelfde geld heeft iemand kwade bedoelingen!
[PP] Om boos te worden > Mijn paard te koop aangeboden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:40

Kawa heeft ook al eens te koop gestaan op marktplaats.
En dan ook nog beweren dat ik loog en het niet mijn paard op de foto was Verward

En wat betreft de pony hierboven.
Die is wel door een erge amateur geschoren.
Want het is een echt mooie overgang bij het hoofd Lips are sealed

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:53

chompie schreef:
Bedoel je dat iemand op marktplaatst een paard probeert te verkopen met een foto van jouw cq. iemand anders paard?!

Boos! Dat hebben wij dus wel een keer meegemaakt. Zo'n 3 jaar geleden worden de ouders van mijn vriendin opgebeld (!) door een onbekende man die een advertentie had zien staan op internet over hun C-pony die te koop was Verward (weet even niet meer waar op internet) Maar er had in die advertentie dus heel gedetailleerd gestaan: te koop, C-pony, 1.36 meter (!), L1 dressuur (!), B springen (!), bruin met klein wit kolletje, +/- 9 jaar oud en nog iets van zeer braaf en geschikt voor beginners, naar dit en dit telefoonnummer bellen (!). Maar zij hadden dus echt geen advertentie geplaatst!!!! Mijn vriendin helemaal overstuur hierdoor Lips are sealed We weten nog steeds niet wie die advertentie heeft geplaatst maar het moet een bekende zijn geweest. We hebben wel een vermoeden maar die is helaas nooit bevestigd. De ouders van mijn vriendin hebben naar de moderator gemaild en alles uitgelegd dat het een misselijke grap was en dat de pony dus echt niet te koop was. De advertentie is er toen direct afgehaald, alleen wilde de moderator niet doorgeven wie de 'schuldige' was. Tja, helaas maar aan de andere kant kan hij dat ook niet maken natuurlijk.
Maar het gebeurt dus wel eens dat mensen denken een leuke grap uit te halen terwijl je er andere mensen dus heel erg mee kwetst.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:38

even heel erg off-topic. Ik vind het eerlijk gezegt wel een leuk paardje *LOL*

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 00:45

De foto ziet er wel uit als een typische El Rosso...wat dat betreft zou het goed kunnen.

Verder: zo'n tekst zet je er gewoon niet bij....snap niet wat dat soort mensen daartoe beweegt.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 00:58

Ik zie ook regelmatig adv. die niet al te overtuigend, intelligent of aantrekkelijk uitzien, maar om dat nou steeds hier op Bokt te zetten?
Stel dat je zelf een paard probeert te verkopen terwijl je het niet goed kunt brengen en hier, op een algemeen forum waar veel paardenmensen komen, wordt afgezeken word je ook niet happy.

Misschien een speciaal zwartmaak-forum?