Sieraden met een speciale betekenis?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Sieraden met een speciale betekenis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 12:46

Hebben jullie bepaalde sieraden met een speciale betekenis?
Die je bijvoorbeeld van een speciaal iemand hebt gekregen, of waaraan je bepaalde herinneringen hebt?

Ik heb zelf een hangertje, een ring en een prachtig horloge ( nog met uurwerk!) van mijn pas overleden oma. Dit doet me heel erg aan haar en mijn opa denken. Ik bewaar ze altijd en het horloge doe ik pas om als ik ga trouwen ( ooit Knipoog).
Ook heb ik een zilveren kettinkje met een klavertje 4 als hangertje gekregen voor mijn 16e verjaardag.
En ik heb een bedelarmbandje die ik vroeger op een verjaardag heb gekregen en daarvoor heb ik veel hangertjes gekregen van familie, vrienden, enz.

Ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal hebben!



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 12:48

Voor mij ook een ketting, die hangt nu al meer dan 13 jaar om mijn nek en gaat nooit af. De ring van oma natuurlijk, maar die draag ik nooit.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 12:55

Ik heb een hele oude ketting, handgemaakt door mijn oma's opa, van mijn moeders kant. Dus van mijn over- overgrootopa. Speciaal gemaakt voor mij (oftewel voor het eerste kleinkind van het vrouwelijke geslacht, van mijn oma). Ik draag 'm nooit, maar ben er wel héééél zuinig op.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 12:58

Ik heb twee prachtige kettingen met drakenhangers gekregen van EJ. Die zijn erg speciaal voo rme. Verder heb ik veel wat betekenis heeft maar ook weer een eind had.

'Paint' it 'Black'

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:19

Een ketting die mijn vader heeft meegbracht uit Israel en oorbellen die ik kreeg van mijn vriend met kerst vorig jaar(mijn duurste sieraad)

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:24

Ik heb eigenlijk helemaal niets aan sieraden van mijn overleden opa of oma... De enigste sieraden die ik om heb waar herinneringen aan zitten is en elvenketting die ik samen met Ilona heb gekocht (zij heeft dezelfde alleen met andere kleur steen), en de ring die wij beiden hebben met onze namen erin Lachen

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:49

ik heb 2 kettinkjes, dunne zilvere kettinkjes
eentje een hartje, had er 2 meegenomen van vakantie(Canada), en eentje heeft ene vriendin om. Voor mij een aandenken aan een te gekke vakantie.
en eentje met me sterrebeeldplaatje, een beer (handgemaakt door idianen uit Canada) en een vrouwetekentje, van en moeder...

Allemaal echt zilver, maar als ik alles tegelijk omeb (wat ik niet zo geweldig vind Knipoog ) wordt alles zwart... Verward

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:51

Ik heb een ketting die ik altijd draag, is gekoct als vriendschapsketting, toen kregen we ruzie en nu is het contact totaal verwaterd, maar die ketting blijft om...
Heb voor kerst een enorm mooie ketting gekregen van mijn ouders, ik zat toen heel erg in de put over jacky (niet dat mijn ouders dat wisten) en die ketting is me ooke norm dierbaar geworden... Draag m alleen niet zo vaak, omdat er zo'n leren bandje zit en ik niet vertrouw dat dat lang heel blijft...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:56

Ik heb ongeveer 5 jaar geleden een gouden ketting met mijn naam erop gekregen voor kerst, waar ik erg gehecht aan ben en hem ook (bijna) altijd om doet.
Ook heb ik een paar jaar geleden een goude ring met een paard en een hoefijzer erop gekregen, die doe ik ook elke dag om.
Maar het mooiste vind ik toch wel de broche (of hoe je dat ook schrijft) van mijn overleden opa, hij heette P. B en ik heet ook P.B en op die broche stond ook P.B.
Maar ik draag hem nooit, ik ben veel te bang dat ik hem kwijt zal raken!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:23

en ik ben gek op sieraden en had graag plaatjes willen zien! Lachen
ik heb veel mooie dingen, ben erg ingenomen met een labradoriet steen bijvoorbeeld die ik nu aan een zilveren jasseronketting heb hangen.

De hond is de betere mens

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:36

Ik heb een heel mooi setje wat voor mij een speciale betekenis heeft. Het setje hoort bij elkaar, maar heb ik wel los van elkaar gekregen.
Eerst kreeg ik een heel mooi wit goud / geel gouden collier van m'n ene oma op m'n verjaardag.
En toen ik slaagde voor m'n examens kreeg ik van diezelfde oma bijpassende oorbellen, en van de andere oma een bijpassende armband. Echt heel mooi!
De laatste oma is onlangs overleden, dus vooral het armband heeft nu speciale waarde voor mij.

Verder heb ik ook totaal geen sieraden, want ik ben eigenlijk niet echt een sieraden-type. Maar deze set is echt heel speciaal voor mij.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 17:37

mijn ring die ik altijd draag heb ik gekregen van mijn opa en oma toen ik afstudeerde, samen met een ketting en oorbellen. Verder heb ik van mijn oma een broche en een gouden armband.
Verder een ketting van mijn vriendje, wat sieraden die mijn moeder voor me gemaakt heeft, en straks mijn trouwring Haha!
Daarnaast heb ik voor mezelf een gouden hanger van Afrika en een kettinkje gekocht toen ik uit Ghana vertrok, en daarbij een paar gouden oorbellen met het Sankofa symbool. De algemene betekenis daarvan staat hieronder, de betekenis hiervan voor mij laat zich raden

That bird is wise
Look. Its beak, back turned, picks
For the present what is best from ancient eyes
Then steps forward, on ahead
To meet the future, undeterred.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:05

Ik heb een armband van m'n oma met lavasteentjes waar ik erg zuinig op ben en ik heb een zilveren met de hand gemaakte armband die heel speciaal is.

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:09

Ik een hangertje met een synchroonzwemster deraan, het hangertje wat ik van dennis heb gekregen met zijn naam erin, en de ring die ik samen met dennis heb Lovers

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:19

Ik heb vorig jaar een heel mooi paars steentje gekregen, zo'n gelukssteentje, die is van mn oma geweest die vorig jaar overleden is. Ik heb em niet altijd om, omdat ik em niet kwijt wil raken, maar het kettinkje betekent wel heel veel voor me....

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:19

Ik heb 2 armbandjes 1 waar hinke en Lodewijk instaan gegraveerd die heeft daarom wel een speciale betekenis voor mij en een gouden armband die ik van Jos heb gekregen die is voor mij ook heel speciaal Lovers

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:54

Ik heb een zilvere kettingkje. dat heb ik nu denk al 1,5 jaar om.
Had het voor mijn communie gekregen van mijn oma, er hangt een poesje aan omdat ik heel gek was van poezen toen.
Op basischool bijna nooit omgehad omdat ik hem niet wou verliezen.
Nu ook niet,maar hij gaat nooit meer af!

Brabantse Fries ;)

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:05

Ik zal er ff foto's van maken Knipoog
Handig he digicam.

gewoon geen onderschrift :D

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:13

Ik heb ooit een klein broche gekregen in de vorm van een paardenhoofdje van mijn moeder. Heel erg dierbaar Lachen
En voor mijn 16e verjaardag een handgemaakte ketting, heel apart, van mijn peettante. Van mijn vriend heb ik een zilveren kettinkje gekregen en die gaat nooit meer af Lachen

Vandaag even geen achterhaalde quotes

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:13

Dit armbandje heb ik met kerst van geert gekregen, kei sweet Haha!
Afbeelding
En er staat uiteraard Geert op Knipoog

Dit is onze "trouwring"die hebben we alletwee ....how cute Tong uitsteken
Afbeelding
lekker duidelijk Scheve mond

gewoon geen onderschrift :D

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:32

Ik heb een ring gekregen van mijn moeder voor mijn 21ste verjaardag...
En ik heb nog twee broches met paardenhoofden erop. Ik draag ze nooit, maar vind je wel erg mooi...

Voor de rest ben ik niet zo van de sierraden. Vind het in de buurt van paarden alleen maar gevaarlijk. Stel je voor dat je een vinger afrukt of zo. Ik heb zelfs geen horloge meer om....

Je suis Charlie.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:35

Ik heb een ketting met een medallion (schrijf je dat zo Verward) en daar zitten 2 fototjes van Dientje in. Die heb ik altijd om, behalde met douchen, want daar kunnen de fototjes niet tegen, en met softballen mag je geen sieraden om. Maar als ik dat kettingje niet om heb voel ik me heel, uh... leeg (nee klopt niet helemaal Verward) maar ik heb op die manier Berdientje altijd bij me en die betekent dus ook heel veel voor me

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie