Licht in het donker!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Irene2Jarig

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Licht in het donker!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 22:53

eeey hallo allemaal! Haha!
heb vraagje, Ik heb les in een pensioenstal in de buurt(1km. weg)
En dat heb ik vaak rond 5 uur. dus in de winter ist dan donker Cool , nu is het nie zo erg door het donker te rijden, Nescio is nie bang en tis een hekle rustige weg, maar laatst kwam er een auto aan en die reed zooo knetterhard dat ie ons bijna omver reed Schijnheilig . nou wil ik van die reflectiebandages kopen of iets anders. hebben jullie tips????????
tnx!
Irene en Nessie

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:59

mischien meer iets voor vraag maar raak??

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 03:01

Je kan van die bandjes voor teugels, benen en staart kopen. Ook bestaan er van die uitrij-dekentjes met refleterende banden eraan.
Voor jezelf kan je zo´n ding kopen, wat je over je hoofd trekt en voor én achter reflekteerd. Ook zijn er van die rode lampjes die je aan je laars kan klippen, of met een elastieke band om je (boven)arm kan doen.
Kijk eens in de divoza katalogus, daar staan volgens mij wel een aantal van die dingen in Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 10:14

of kijk gewoon bij de halfords voor van die hardloop hesjes voor over je kleding heen. Dan zien ze jouw ook goed. en ook reflectie bandjes voorom je arm of been heen.

Wodan en ik onderweg in de M2

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 10:35

Ik heb 4 reflecterende bandjes voor om de benen van mijn paard (ruitersportzaak), een knalgele uitrijdeken met reflecterende strepen en een dekje met reflecterende strepen (ruitersportzaak), een reflecterend wegwerkhesje (bouwbedrijf/winkel e.d.) en een knipperlampje voor om mijn been (fietsenzaak).

Nou, met al die dingen aan en om ben je net een wandelende kerstboom en val je goed op!
Het is even investeren, maar ik vind het ontzettend belangrijk dat je op je paard goed zichtbaar bent in het donker!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 13:23

Bij Divoza zijn van die reflecterende sporenbandjes te koop, 1 euro per paar.. maar die kan je ook om je been of arm doen.
Er komen wel verzendkosten bij dus alleen handig als je nog iets anders bij Divoza besteld Haha! (anders betaal je 6 euro verzendkosten en 1 euro aan de bandjes)

Je kan ook van die fietsenlampjes kopen en aan de frontriem vastmaken.
ik weet niet hoe duur ze zijn maar als je ze toevallig hebt liggen

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:17

hang er zo veel mogelijk zichtbaars aan. Kost wel wat, maar je pony naar de slacht is nog erger. Heb het zelf 1 keermee gemaakt, en ik gun dat niemand!!


Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:19

hang er zo veel mogelijk zichtbaars aan. Kost wel wat, maar je pony naar de slacht is nog erger. Heb het zelf 1 keer mee gemaakt, en ik gun dat niemand!!
De reflecterende been beschermers zijn goed, zo zien ze dat er iets beweegt. Liefst vier stuks. Verder een hesje en een knipperend lampje met voor en achter licht. Als je in de auto zit weet je niet wat je ziet en ga je dus automatisch langzamer rijden.

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:21

Een rood lampje achter en een wit lampje voor zijn zelfs verplicht!
Echt levensgevaarlijk als je geen licht en reflectie voert in het donker. Frusty

Als je een "action" in de buurt hebt, kun je nu voor 1 euro oranje en rode fietsverlichting kopen Deze kun je bijvoorbeeld aan je stijgbeugel vastmaken.

En voor de reflectors: die spullen voor paarden zijn vaak erg duur.
Koop een lange reflector band voor mensen (sport/fietszaak) en maak daar korte stukjes van die je met klittnband om z'n benen kan bevestigen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel en 38 bezoekers