Een ADV dag? Boktmeeting en naar de dierenkliniek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Een ADV dag? Boktmeeting en naar de dierenkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 20:25

Hoe besteed je een ADV dag?

Nou ik had een boktmeeting en de kat moest naar de dierenkliniek.

Vanochtend moest ik vroeg op staan op mijn vrije dag. Mickey moest naar de dierenarts. Ik was afgelopen vrijdag al geweest voor de enting van kat en niesziekte. Maar tijdens de algemene controle bleek Mickey een afgebroken hoektand te hebben Scheve mond . Daar zou hij vandaag eigenlijk een wortelkanaalbehandeling in krijgen en er zou een stuk tand aangezet worden.
Hij moest nuchter zijn dus had vanaf gisteravond niets meer mocht eten. Nou dat heb ik geweten. Mickey was het daar dan ook absoluut niet mee eens Extreme duivel

Om twaalf uur kwam Horseless Boktpannenkoeken eten en Laiser meeten. (zie ook de foto's op ITP [ITP] Boktpannenkoeken eten voor de Boktveiling )
De pannenkoeken smaakten goed en waren alle zes op toen we klaar waren met eten.
Ondertussen heeft de dierenarts gebeld dat ik Mickey weer op kon komen halen.
Maar wat bleek nu, ze hebben de hele tand er toch maar uit gehaald, omdat het anders een hele dure operatie zou worden omdat er een flinke ontsteking onder zat en het stonk schijnbaar verschrikkelijk.
Nu heb ik dus de tand gekregen van mickey. (Jeetje wat heeft zo'n hoektand een lange wortel. Samen is het volgens mij minstens 3 cm!)
Nu moet hij 3 tot 5 dagen 1 x per dag een pijnstiller eten, en ook heeft hij een antibioticakuur gekregen die hij 2 maal daags in moet nemen.
En als je weet hoe makkelijk Mickey pilletjes eet Boos! NOT dus Boos!
Dus dat beloofd nog wat voor de komende week...

Eenmaal thuis hebben we nog naar foto's gekeken van Lido en Gorby van Horseless en naar de video van mijn proef van afgelopen wedstrijd. Ondertussen observeerde ik ook Mickey nog en toen ik het idee had dat het wel goed ging, zijn we naar Laiser gegaan.

Daar heb ik Laiser gereden. Laiser heeft zich van zijn lieve gemoedelijke en zijn pittige kant laten zien.
En Laiser is het eerste Boktpaard waar Horseless op gestapt heeft. (Hij was wel hoog hè Horseless Knipoog )
Daarna heb ik Horseless weer terug gebracht naar het station zodat ze de trein weer op tijd terug had richting Gouda.

Mickey heeft inmiddels al weer praatjes voor tien, maar ik ben benieuwd als zijn medicatie is uitgewerkt en het nog geen tijd is voor de volgende pil.(Ze hebben ook gelijk even een bloedonderzoek gedaan en dat was gelukkig allemaal dik in orde, dus dat was ook wel fijn want hij wordt ook al weer wat ouder...)
Laatst bijgewerkt door Mickey op 27-01-03 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:59

Denk je dat je een rustige vrije dag gaat hebben... Knipoog

Arme Mickey. Nou ja, mooi dat hij zich al zo snel weer de oude voelt. Kan hij nu wel eten? Veel succes alvast met die pilletjes, ik weet wat voor crime dat is, wij hebben nog nooit een kat gehad die die dingen met plezier innam.

En ik ga nu ff naar het fototopic van de Boktpannenkoeken kijken! Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 21:34

Mickey ligt nu op de bank te slapen. Tenminste dat probeert hij...

Hij heeft niet meer zoveel praatjes en heeft volgens mij wel pijn aan zijn mond. En hij mag morgenochtend pas weer een pijnstiller... Scheve mond

Ik zag net ook dat er ook een stukje kaal is geschoren in zijn hals. Ik hoop maar voor Mickey dat dat weer snel terug is gegroeid. Want tja hij vind zich zelf wel stoer Cool

Hij heeft net ook een heel klein beetje mogen eten. (Ik had even overlegd met de dierenarts, hij was namelijk zo aan het zeuren op eten...)Hij had wel honger, maar ja hij heeft ook van gisteravond af niets mogen eten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:48

Ach gossie, arme Mickey !
En dan ook nog de beproeving van bijna niet eten, dat zal hem vast zwaar vallen.

Gelukkig maar dat de meeting met Horseless erg gezellig was, zo is je dag toch nog een beetje goed !

Nog een kleine tip van een poezenbezitter met ook zo'n drama-kat qua pilletjes slikken:
1) Men neme de kat
2) Men gaat er op zitten en klemt hem tussen je knieen Haha!
3) Men doet het poezenhoofd achterover, en met de andere hand je vinger in z'n bekkie.
4) Poezenhoofd achterover houden en pilletje in poezenmond stoppen.
5) Hoofd achterover blijven houden en zachtjes de keel strelen zodat hij wel moet slikken. Vork

Heel veel succes, en een dikke knuffel voor Mickey ! Lovers

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:55

Daar heb ik nog een kleine aanvulling op:
Pas op voor voorpootjes! Daar zitten ook scherpe nagels aan,
Als het echt niet lukt: stop de pil in een stukje brie en voer dat aan je kat (werkte bij die van ons perfect, en dat was een hele ouwe taaie waar geen pil in te krijgen was!)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 22:22

Oscar schreef:
Nog een kleine tip van een poezenbezitter met ook zo'n drama-kat qua pilletjes slikken:
1) Men neme de kat
2) Men gaat er op zitten en klemt hem tussen je knieen Haha!
3) Men doet het poezenhoofd achterover, en met de andere hand je vinger in z'n bekkie.
4) Poezenhoofd achterover houden en pilletje in poezenmond stoppen.
5) Hoofd achterover blijven houden en zachtjes de keel strelen zodat hij wel moet slikken. Vork

Zo proberen we het altijd al Knipoog , maar meneer presteert het om dan te slikken, maar het pilletje in zijn mond te verstoppen. Zodat als je hem na een x aantal minuten los laat hij alsnog het pilletje uitspuugt en je heel verwaand aan gaat zitten kijken. }>

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 22:33

Ik zie 'em al helemaal zitten Lachen
Succes met zn pilletjes

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 22:53

Klinkt als een geslaagde dag! Ga zo ook even de foto's bewonderen!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:01

Even een tip voor de kat. Die van mij kun je namelijk ook maar 1 keer een pilletje door zijn keel wringen en daarna niet meer. Wrijf het pilletje met de bolle kant van een lepel helemaal tot poeder. Meng dat met een ruime portie lekker vlees en smullen maar.