18 jarige erft 3,7 miljard euro

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

18 jarige erft 3,7 miljard euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 17:41

[Bron: Fok!]
Link hier

Als Athina Roussel deze week achttien jaar wordt, krijgt ze meer dan alleen de sleutels van het huis. Ze krijgt er ook nog eens ruim 3,7 miljard euro familiefortuin bij.

Mevrouw Roussel is de enige kleindochter van Aristotle Onassis. Woensdag wordt ze de rechtmatige eigenaar van onder andere aandelen van over de hele wereld. Onder haar bezit valt dan: contant geld dat onder gebracht is bij 217 banken, een Japans elektriciteitsbedrijf, bedrijven in Argentinië, Uruguay en Iran, het Griekse eiland Skorpios, twee appartementen in Parijs, villa's in Genève en Spanje, een hotel in Monte Carlo, een vloot al wat oudere schepen, kunst en de Olympische Toren in New York.

In drie jaar tijd zal haar rijkdom verdubbelen. Maar ze erft ook een familiegeschiedenis, die gekarakteriseerd wordt door ontrouw, tragedie en geldverkwisting. Haar moeder, Christina, is in Buenos Aires, toen Athina drie jaar was, na een leven vol scheidingen, drugproblemen en gewichtsproblemen gestorven. Hier vind je meer informatie over de familiegeschiedenis van de Onassis-familie.

Athina zal rijker worden dan de Engelse koningin, wiens fortuin wordt geschat op zo'n 1,8 miljard euro. Maar ze zal niet de rijkste vrouw ter wereld worden. Dat is Helen Walton, met een fortuin van 84 miljard euro!


Wat vinden jullie hier nou van? Ik vind het belachelijk dat ze als 18 jarige allemaal die bedrijven en zoveel geld erft...


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:46

Geld maakt niet gelukkig maar is wel verdomd handig....

Tja je kan het belachelijk vinden, maar zo werkt het nu eenmaal.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:47

Sja, wat nou belachelijk. Familiebezit.
Wees blij dat ze het met haar 18e krijgt en niet toen ze 13 was en nog helemaal geen waarde van geld had.

Ik zou niet met haar willen ruilen!
Ze zal echt geen fijn leven hebben gehad, constante angst voor ontvoering, iedereen weet dat ze rijk wordt en ja.. hoe filter je dan je echte vrienden eruit????

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 17:47

Of je met 3,7 miljard euro gelukkig bent is ook nog maar de vraag... je ziet het wel aan de familiegeschiedenis. Bovendien zijn er veel mensen die op je geld uitzijn en je leven staat op het spel...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:10

Dan moet je als 18-jarige wel stevig in je schoenen staan. Anders is al dat geld in no-time weg.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:11

Ik mag hopen dat opa een beheerder oid aangesteld heeft....

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:12

Ze zal vast wel een adviseur hebben of een soort curator zodat ze niet alles zomaar in 1 keer kan uitgeven.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:13

Dat bedoel ik, maar een curator niet iig.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:15

Toen haar moeder 15 jaar geleden overleed, was al bekend dat Athina op haar 18e het familiekapitaal zou erven. De roddelbladen stonden er toen vol van (mijn oma volgde destijds het hele Onassis-gebeuren op de voet Haha!). Dus ik denk dat er in die tussentijd wel het een en ander geregeld is. Zo'n enorm kapitaal geef je niet zomaar aan een 18-jarige met de woorden: 'doe er maar mee wat je leuk vindt', daar zullen echt wel adviseurs aan te pas komen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:33

Sypheron schreef:
Of je met 3,7 miljard euro gelukkig bent is ook nog maar de vraag... je ziet het wel aan de familiegeschiedenis. Bovendien zijn er veel mensen die op je geld uitzijn en je leven staat op het spel...


Nou, ik kan je vertellen dat ik heel erg gelukkig zal zijn met 3,7 miljard euro. Echte vrienden koop je er niet mee, maar wel een geinig huisje...mooie stallen, gigantisch grote binnenbak...en dan nog zeggen dat geld niet gelukkig maakt Frusty

Maar ondertussen ben ik stikjaloers op dat 18 jarige mokkeltje!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:36

Jij bent ook bijna 18 hoor XoNo *LOL*

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:38

hadden we het laatst niet over mensen die zonder iets te doen zo rijk waren??? Lachen

'Paint' it 'Black'

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 18:41

Colin, je krijgt dan ook te maken met gevaarlijke gekken he.. mensen die jou wel eens heel goed kunnen gebruiken bij een of andere politieke zaak waarbij een bende terroristen een belangrijk persoon gijzeld.. Lijkt me niet zo prettig. Een paar miljoentjes heb je ook al genoeg aan hoor..

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:52

idd, je bent je leven niet zeker, je vrienden kunnen gegijzeld worden, omdat jij toevallig geld hebt, echte vrienden... ja, wie is er nou echte vriend, en wie voor het geld?
Denk je dat zij lekker feestend door het leven kan?

Ze zal altijd aangekeken worden als diegene met dat geld...

Nee hoor.. ik werk er wel voor... (nouja, eerst studeren)
*al zou ze best een miljoentje mogen doneren op me rekening Haha! *

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:27

oliebol ik ben al 18 geweest en heb niets geerfd, ach dat meisje haar moeder is overleden toen ze 3 was en het geld daar heeft ze recht op, weet iemand mischien haar telnr??? wie weet heeft ze een beetje geld voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:28

Kayla schreef:
Geld maakt niet gelukkig .

Maar gelukkig maken ze wel geld Lachen

Om eerlijk te zijn zou ik het niet eens willen erven.
je weet toch helemaal niet meer wie je vrienden zijn of wie dat is voor het geld.
Als kennisen wat moeilijker zitten en je geeft ze 10000 euro, vinden ze je nog een krent.

nee, ik pas.
Maar iets meer te besteden als nu zou wel prettig zijn Haha!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:38

Ik zou ook voor geen goud met haar willen ruilen. Een leven vol angst en onzekerheid. Ik heb niet veel geld, maar ik heb alles wat ik wil: een super familie, een superlieve vriend, mijn eigen ponies en een goede gezondheid.

*maar ook ik stel mijn girorekening wel open voor een paar duizend euro hoor*

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 22:24

Ze zal wel een leger aan adviseurs en managers hebben om al dat geld te beheren. Overigens heeft een van mij lesklantjes op 16 jarige leeftijd 6 miljoen dollar gekregen na een schadeclaim. Ook lekker Cool

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 22:29

het lijkt leuk, maar dat is het denk ik echt niet.
Je weet niet eens meer wie nou je echte vrienden zijn en wie niet. Oftewel wie is op je geld uit.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 22:32

Ik vraag me af of je blij moet zijn, als je zoveel geld erft en ook nog eens zo beroemd bent.
Ik bedoel dit niet vervelend, maar ik denk dat het een hele druk op je kan leggen...

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 22:33

lijkt me hendig relaxt!
kun je tenminste je studie met gemak betalen en een relaxte woning erbij!

}>

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:18

Sypheron schreef:
Colin, je krijgt dan ook te maken met gevaarlijke gekken he.. mensen die jou wel eens heel goed kunnen gebruiken bij een of andere politieke zaak waarbij een bende terroristen een belangrijk persoon gijzeld.. Lijkt me niet zo prettig. Een paar miljoentjes heb je ook al genoeg aan hoor..


Daarom moet je dat geld ook heel snel uitgeven

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:22

Pril schreef:
Ze zal wel een leger aan adviseurs en managers hebben om al dat geld te beheren. Overigens heeft een van mij lesklantjes op 16 jarige leeftijd 6 miljoen dollar gekregen na een schadeclaim. Ook lekker Cool


pffff jij woont in Amerika zeker?

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 02:00

lekker begin Lachen

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:10

Toen ik in Nieuw Zeeland was stond daar ook een stukje over in de krant. Tot haar 18de waren er een stuk of 6 mensen verantwoordelijk voor haar geld. Waaronder haar vader. Maaar hun hebben ook heel veel geld verspilt dacht ik. En toen werd de band steeds slechter tussen hun. Mar ik weet niet of jullie het weten zij heeft de olympische spelen gereden of ze gaat rijden voor Griekenland dacht ik. Komt er toch nog paard in voor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axxy, DWitzel, Hanneke_68, hortensia, Ine23, Jane808, Jara, lanouska, Leandra, meintje, novaaaasje, Poety, Roosch, Selina, Sneeuwmaan, YandexBot en 178 bezoekers