Ik zie nog niks?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Ik zie nog niks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 23:15

Hi allemaal,

Nuala is drachtig, alleen ik zie nog helemaal niks! Ik had wel verwacht dat haar buik een beetje dikker zou worden, maar dat is niet zo..

Ze is 4 augustus voor het laatst gedekt, dus uitgerekend begin Juli. Na 21 dagen is ze gescand, en met 3 maanden is ze opgevoeld. Beide keren dus drachtig. Ze is nu dus bijna 6 maanden drachtig.. Is het normaal dat je niks ziet? En zou de vrucht toch nog verstoten kunnen zijn zonder iets te zien?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:46

Het KAN dat het vruchtje nog verstoten is, maar ja, daar is heel moeilijk iets over te zeggen. Zet Jur naast het paard van mijn vriendin (beide drachtig) en je vraagt je ook af of die van mijn vriendin nog wel draagt. Kan van paard tot paard erg veel verschillen. Met zes maanden hoef je niet perse al veel te zien volgens mij hoor. Jur is nu negen maanden ( nog niet helemaal) en die is nu sinds twee maanden goed aan de groei. Denk dat je je nog niet al te ongerust hoeft te maken. Bij sommoge paarden zie je het meer en eerder dan bij anderen. Vooral als het haar eerste veulen is, wil je het weleens minder zien. Dit is Jurga's vierde veulen.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:33

mijn merrie had pas buik bij 9 maand, dus wees gerust het kan nog.... en een andere merrie van ons heeft toch nog met 4 maand het vruchtje verstoten...

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:49

Als je heel veel geduld hebt en je merrie laat het toe,kun je je hand ter hoogte van het uier tegen de buik leggen en dan rustig afwachten.Het kan best een tijdje duren voordat je wat voelt.

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 14:18

Mijn pony is over krap 2 weken uitgeteld *LOL* en een maand geleden twijfelde ik nog of ze ueberhaupt wel drachtig was Verward . Dat was dus pas heel laat te zien. Het is ook het eerste veulen en dan zie je het ook pas heel laat. Juli duurt nog een hele tijd (nog 6 maanden) dus de kans dat je al wat ziet is niet zo heel groot.
Die van mij begint al uier te krijgen dus dat duurt niet zo lang meer!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:04

Ik heb bij twee merrie's een veulen gehad waarbij bij beide niets opgemerkt was. Niet door dierenarts of hoefsmid ... gewoon niemand!!!!
(bij de tweede had ik een vermoeden, kon dingen zien bewegen, maar ik werd gewoon voor gek bestempeld)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 18:19

Nou ik ben weer redelijk gerustgesteld! Het is niet haar 1e veulen, maar ik weet dus dat het niet raar is als het nog even duurt voordat ik iets zie Haha!