bokken voor de galop..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 11:12

ik wil weer naar de burght op ponykamp en dan wil ik op rosje rijden maar vandaar mijn vraag:
in de buitenbak is hij meestal een beetje schrikkerig, nou als ie doorheeft dat je hem wel aankan doet ie niks. maar zodra je de hulpen voor de galop geeft gaat ie bokken (3 keer 4 benen in de lucht bij mij) hoe kan je dat verhelpen?
En in de binnenbak doet hij niks Verward

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:18

Goed je been eraan houden eventueel een tikje met de zweep als je hem in galop wilt zetten! Het is vooral belangrijk hem bezig te houden zodat hij er niet aan denkt te bokken. Als je hem even streng aanpakt voor de galop zal hij op den duur wel snappen dat je het niet pikt als hij bokt. Het komt er gewoon op aan om te laten zien wie de baas is.
Succes!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:29

Gewoon eventjes aanpakken dan. Even een tik en goed doordrijven. Trek je er niet te veel van aan, anders bederven die paar bokjes je plezier.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:09

Bij Ros is t volgens mij *btw t waren dr maar 2 Schijnheilig * gewoon voorwaarts ('bezig houden' Verward ) rijden, voorkomen dat ie KAN bokken.. Als ie bokt tikje met de zweep.. Dat dee je toen niet, en ik denk dat ie t dan volgende keer weer zou doen.. Was eigelijk wel benieuwd of ie bij mij zou bokken maar toen mochten we niet eens galopperen Boos! *LOL*

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-01 22:11

sowwie mijn schuld liz moest ik maar niet van djoons afvallen (let niet op mn koosnaampjes Haha!)
oh 2 dan maar goed ik ga volgende keer op scootje en het zweepje erbij dus? ros pas maar op here am i! ):) Schijnheilig

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:13

Zoiets hoorde ik Carolien ook zeggen met de zweep enzo maar toen was ik bezig op Rocky te letten want die zat te irritante met zn hoofd maar dat hoorde jij geloof ik niet want jij was aan t galoperen?