Ander bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Ander bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 22:04

Nu ik wat serieuzer met Knilles bezig ben Nerd viel het me ineens op dat hij niet kauwt op het bit en weinig tot niet schuimt. Hij kwam ook moeilijk naar beneden, en wou zn kaak niet ontspannen.
Ik heb eerst een africhtingsbit geprobeerd, waar ie heel veel tongvrijheid bij heeft. Dat was nix. Nog meer protest en nog meer klieren Verward . Dus toen dacht ik, ik doe s gek, en heb ik m een koperen dubbelgebroken bitje ingehangen. En nou...

NOU DOET IE T SUPER Lovers

Dus het komt erop neer dat hij al die tijd pijn in zn mond heeft gehad...
Maar nu. Hij kwam makkelijker naar beneden, ontspande sneller, en protesteerde niet meer (dus ik heb ook geen streng bit meer nodig om m te kunnen houden... ). Maar hij schuimt nog steeds niet, ondanks de koper.

Kan het zijn dat ie aan het bit moet wennen, en schuimen alle paarden als ze ontspannen lopen?

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 01:10

mijn pony loopt ook veel beter op een koperen bit, daardoor maken ze meer speeksel aan en gaan ze meer knabbelen, maar ondanks dat schuimt hij nog steeds niet hoor, sommige paarden schuimen al als ze alleen al een bit inhebben en nog bijna nix hebben gedaan, de ander schuimt nooit. Wel fijn dat je een geschikt bit hebt gevonden, waarschijnlijk ligt hem dit gewoon lekkerder in de mond dan de andere bitten! Nou hopen dat dat ook zo blijft! Haha!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 01:11

Ik schaam me dood eigenlijk.. S toch banketstaaf voor m.. Geen wonder dat ie altijd zo moeilijk deed..

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 01:13

Ik had Amadeus laatst ook aan het schuimen, gaf me een geweldig goed gevoel, dat betekent dat ie zich eindelijk toch echt los begint te laten bij me! Kan me heel goed voorstellen hoe blij je moet zijn geweest... Ik had voor Jacky een eigen hoofdstel met RVS dubbelgebroken bit met dik middenstuk en daa rliep ze ook super op, wil eigenlijk voor Amadeus ook dubbel gebroken, amar ja, aangezien ik met hem ga stoppen Haha!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 01:19

Stoppen.. Tis nog sund..
Friezen rule the world he..Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 01:51

Nope, vind het eigenlijk niet erg fijn rijden... geef mij mar een nrpsje Haha!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 12:45

Ongebrijpelijk...Haha!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:31

Ik geloof niet dat alle paarden schuimen. Mijn pony deed het ook vele malen op een koper bit. Fijn dat het nu ook goed gaat met dit bit!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 22:33

Ik heb vandaag gezien dat ie wel zevert.. T wprdt alleen geen schuim Haha!