henk vandaag gecastereerd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

henk vandaag gecastereerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 22:55

mijn hengst is vandaag gecastreerd. hij bleef rustig staan, vond het wel wat eng, maar liet het mooi over zich heenkomen.....hij had best grote ballen, de castreur heeft laten zien hoe die werken.....volgens hem gaat henk hem starks als een merrie gedragen. tot dan krijgt hij een paar dagen flink last van zn wond zeg maar.....ik mag hem per dag even laten stappen en hij mocht wel wat kleine hindernisjes springen (??????)

verder nog een compliment gehad over hoe rustig en vriendelijk mijn paardjes zijn.....dat ze heelmaal ontspannen met mij erbij Lachen(doet je altijd goed)

verder mocht ik wel wat minder goed op ze passen , qua voer, maar ze waren in goede conditie en ze waren goed opgevoed, in tegenstelling tot andere haffies.....

ook heb ik van hem een flesje met ontwormingskuur gekregen om 25x te ontwormen......is goedkoper dan de wormspuiten die ik anders heb.....


Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:14

Springen zou ik even niet doen met je je-weet-wel vent.
Dat flesje is ontwormmiddel op basis van ivomectine of niet?
Let dan extra goed op de dosering, bedenk wel dat het gif is.
Spuit het met een grote injectiespuit (zonder naald) ver achter in de mond en laat de paarden daarna drinken.
Was je handen nadien goed of draag latex-handschoenen.
Dit zelfde ontwormmiddel zit in veel pasta's en pillen als werkzame stof.
Omdat het dan verpakt is in een gel of pasta komt de dosering dan niet zo precies.
Het is zo idd goedkoper, maar het is tamelijk gevaarlijk en het hoort niet zomaar bij iedere partikulier op de schap te staan.
Het grote gevaar zit daarin dat wormen bij een iets te lage dosering resistent worden en bij een iets te hoge dosering je paard erg ziek kan worden, koliekverschijnselen!

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 23:26

de castereur/hoefsmid vertelde dat ik hem juist wel die cavaletti moest laten lopen, omdat dat goed zou zijn,
het product is op basis van ivermectine, ik heb uitgebreide info gekregen over de dosering in injectiespuiten....
mijn paarden drinken wanneer ze willen en daarmee kan ik ze niet dwingen......ze drinken vanzelf.....
volgens de dierenarts konden ze beter teveel dan te weinig krijgen, wat ik natuurlijk weet ivm resistentie, volgens hem was het niet giftig , ook niet als ze veel te veel binnenkregen.....

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:34

Is het zelfde product. Werkt ook goed bij schapen, honden of het bij koeien ook werkt weet ik niet.
Breedspectrummiddel.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 23:40

het was alleen voor koeien en paarden....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977, Patriesje, Vagabondo en 33 bezoekers