Ogen lazeren ? (geen bril/lenzen meer ?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Ogen lazeren ? (geen bril/lenzen meer ?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 21:20

Zijn er ook bokkers die ervaringen hebben met het corrigeren van je ogen dmv lazerbehandeling ?

Is dat wat , betrouwbaar en effectief , of is het maar eng en risicovol ?

Ben er wel benieuwd naar !


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 21:24

Ik wil het ook erg graag laten doen.
Maar wil eerst weten wat de resultaten op langere termijn zijn, hoewel ik eigenlijk alleen positieve verhalen hoor.
En er moet ook nog even gespaard worden natuurlijk...

Er is ook al eens eerder zo'n topic geweest:
[AM] Iemand ervaring met het laseren van ogen?

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 21:26

Tsssk , zijn ze me weer voor geweest :p
Dank je Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 00:36

ik zou het ook graag willen!

heb nu lenzen en mn opticien heeft 3 zaken hier in de buurt, 1 ervan heeft hij uitgebreid, en wel zo drastisch uitgebreid dat ie er plastische chirurgie aan ogen kan laten doen(ooglid liften, wallen weg enz) maar ook ogen laseren!

maar ik twijfel, je hebt nm maar 2 ogen, waar je de rest van je leven mee moet doen, wat nou als er iets fout gaat?of kan dat niet?

en die behandeling?doet dat pijn?je moet je oog open houden, wat nou als je ineens knippert/hoofd beweegt!

dalijk gaat er iets fout en is je ook juist slechter(mn vader is door een ongeluk 1 oog kwijtgeraakt, of ja t zit er nog maar doet nix meer, is ook verkleurd van bruin naar geel-groen, en ik weet dus hoe lastig het is als 1 oog het niet meer doet!)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 00:44

Is trouwens al een keer een topic over geweest (maaaaaaaaaaanden geleden). Stonden volgensmij ook redelijk wat nuttige dingen in.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 00:52

heb er net gekeken, en neuh, voor mij hoeft t niet meer!
je hoornvlies lossnijden en omklappen......laat maar!

ik dacht dat ze alleen met een laser op je oog gingen stralen, maar nee als er gesneden moet worden...ga over paar weken naar kaakchirurg om voor de 2e keer een verstandkies eruit te laten snijden, dus dan is er voorlopig weer genoeg in mij gesneden!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 09:37

de baas van mijn moeder (plastisch chirurg) heeft zijn ogen ook laten laseren... want hij vond opereren met bril of lenzen maar niets... voor zover ik weet is dat allemaal goed gegaan

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 11:34

Brrr..klinkt idd wel heel erg akelig dat verhaal in dat topic van bijna een jaar geleden Scheve mond Haha!
Maar duurt maar kort , dat wel dan blijkbaar....

Ik vind het ook te eng hoor , als het misgaat ben je misschien nog verder van huis...in je ogen laten snijden..jak ! Tong uitsteken

Maar ik zie het er wel van komen dat ik het in de toekomst misschien nog eens gaan doen , zou wel heerlijk zijn natuurlijk zonder lenzen.. Lovers

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:55

MIjn vader heeft 2 maanden geleden zitten informeren wat de kosten waren e.d. , alleen die waren erg prijzig, en aangezien je na een laserbehandeling na 3 jaar weer een leesbril moet dragen, was ie het niet van plan.
Een familielid van mij had dr ogen laten bekrassen, geen idee wat ze dan doen, maar dat was heel suc6vol.
Dus mijn vader ging weer informeren, en hij had dus een adress gekregen in belgie, daar zat een arts die er helemaal in gespecializeerd was.
Laten bekrassen is de helft van laten laseren, alleen als je het laat bekrassen is er de kans dat je niet helemaal op 0 uit komt, mijn vader had aan het ene og -4.50 en aan het andere -4.75 , en die arts heeft het weer terug gekregen op bij het ene oog -0.25 en het andere -0.75, dus dat is hardstikke goed.
Alleen je moet ook weer na een jaartje of 3 een leesbrilletje.

gewoon geen onderschrift :D

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 16:14

Onze oogarts is één van de weinigen die zo'n laserbehandeling in België mag uitvoeren.
Voorwaarden zijn ten eerste al dat je minstens 18 jaar moet zijn en dat je oogfout al minstens 3 jaar stabiel moet zijn. Er worden ook nog een hoop tests gedaan om te zien of je dan uiteindelijk in aanmerking komt en of het succesvol kan zijn. Volledige correctie lukt meestal niet, maar wel een belangrijke vermindering van zware oogfouten. (Is dus niet de moeite om dit te laten doen als je maar -2 hebt bijvoorbeeld.)
Onze oogarts was er eerst heel enthousiast over en na een half jaar besloot mijn moeder zicht te laten testen (ze heeft aan één oog een heel zware fout van -9 ofzo, het andere oog is veel beter, dus ze zou dan alleen het slechtste oog laten doen). Alleen, toen was de oogarts lang niet meer zo enthousiast. Uit ervaring had hij ondertussen geleerd dat slechts een heel klein aantal (blijvend) succesvol was en bij mijn moeder was er vrij grote kans dat het toch niet goed genoeg zou lukken en hij wou het dus al niet meer doen.
Wat betreft het snijden enzo: er wordt een flapje van je hoornvlies losgesneden en opzijgeklapt, na het lazeren wordt dit teruggeplaatst. Je krijgt druppels in je ogen om te verdoven. Je kan enkele dagen rode en pijnlijke ogen hebben na de ingreep.
En 't is peperduur.
Ik wilde het eerst ook laten doen, maar heb er nu al lang van af gezien, de kans is gewoon te klein dat het het geld waard zal zijn. Ik zal wel verder "blindemannetje" spelen in het zwembad Haha!

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 17:40

Mijn ouders hebben het beide gedaan en een kennis en zijn dochter. Alles is goed en mn ouders zeggen dat je dr maar weinig last van hebt. Zij hebben het allemaal in Boxtel laten doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _soraja_, Amazonbot, Flieno, Frummel01, Ginny135, GrapeshotBot, Jannie79, journee, kimmetje26, Lestria, lizy29, loeslover, ryukapple, sollair310, Travel_me, xEva, XxLMMxX en 169 bezoekers