Eindelijk een KWPN hengstensite

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Eindelijk een KWPN hengstensite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:36

Eindelijk komt het hengstenboek op internet te staan
Het adres is per 1 februari www.kwpnstallion.com

Weet eigenlijk of dit reclame is maar wilde het toch even kwijt.
In de IDS staat vandaag een grote advertentie en in Den Bosch wordt het officeel geintroduceerd.
Vrees wel dat er een abonnement bij komt en als je kijkt hoe duur het hengstenboek is........
Nou ja we wachten maar af.


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:39

Ik heb nog iets gevonden wat ook wel grappig is:

www.DutchHorsesUnlimited.com

Kun je aan de hand van een scoreformulier van je merrie een match maken met een hengst. Is dan wel een papieren keuze uiteraard, maar op zich best grappig.

Theun
Berichten: 78
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:42

Daar was al een poosje sprake van Dat zal me een bom duiten gekost hebben?....of Knipoog

Wie het verleden niet eert, is de toekomt niet weert.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:43

Daar hebben we laatst al een behoorlijk heftig topic over gehad Mieke Haha!
O.a. met de beheerder/eigenaar van de site.

Ik wist al dat die ging komen Ilindra, ik heb ook gehoord dat dit een soort testfase gaat worden, als alles naar behoren gaat werken zou er voor betaald moeten worden.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:13

Er staat een stukje over die site in In de Strengen:

Leden van het KWPN betalen €120,- per jaar voor onbeperkte toegang tot www.kwpnstallion.com niet-leden betalen € 180,- per jaar.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:15

Wat????? Wat een enorm bedrag zeg!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:18

Gut, waarom geven ze dat mooie boek nou niet weer gewoon uit.
Ik heb die versie van 1995, en dat is gewoon een prachtig boek voor de 'heb'.

Ik vind die lidmaatschap bedragen idd absurd. MEt een beetje zoekwerk heb je de info zo gratis.... Vraag me af wat voor informatie ze extra gaan publiceren om zoveel geld ervoor te willen hebben.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:22

Wat een geld inderdaad...

Die discussie over die site die ik noemde is me geheel ontgaan... moet toch vaker bokken denk ik... zal eens even zoeken!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:30

Citaat:
MEt een beetje zoekwerk heb je de info zo gratis.... Vraag me af wat voor informatie ze extra gaan publiceren om zoveel geld ervoor te willen hebben


En dan ben je internationaal ook op de hoogte Knipoog
Zweden,Duitsland,USA, en wat KWPN.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:35

Jeetje mina, is dit een soort vernieuwde his, of staat hier veel meer op, anders kan je naar mijn inziens net zogoed het boek zelf kopen!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:38

De His was samengesteld en ontworpen door een duitser. Knipoog

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:43

adriana schreef:
Jeetje mina, is dit een soort vernieuwde his, of staat hier veel meer op, anders kan je naar mijn inziens net zogoed het boek zelf kopen!

Ook voor de KWPN hengstenboeken blijf je betalen hoor. 2 of 3 keer per jaar zo'n €45,- voor de aanvullingen.
Waarschijnlijk is het op internet wat makkelijker zoeken, inmiddels bestaat mijn hengstenboek al uit 7 mappen...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 14:07

Ik ga daar dus echt niet zoveel geld voor betalen!!
ZIjn ze nu helemaal >>>>> 10 euro heb ik er nog wel voor over maar veel meer echt niet!

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:27

Dees, bedoel je the Leading Stallions? Uitegegeven door jacob Melissen! Ook dat komt tijdens de hengstenkeuring uit. www.leadingstallions.nl. Dat kost 'maar' (in vergelijking tot de site) 45 euro!


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:50

IK begrijp niet dat de hengstenhouders en het KWPN met hun sponsors zulke informatie niet gewoon gratis geven. Doen ze er van mij part reclame bij. Maar als dit van Jacob is dan is hij weinig genegen om iets met het KWPN samen te doen. Dus ben benieuwd omdat het KWPN dan toch reductie geeft wie de samensteller is.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:54

sarabande schreef:
IK begrijp niet dat de hengstenhouders en het KWPN met hun sponsors zulke informatie niet gewoon gratis geven. Doen ze er van mij part reclame bij. Maar als dit van Jacob is dan is hij weinig genegen om iets met het KWPN samen te doen. Dus ben benieuwd omdat het KWPN dan toch reductie geeft wie de samensteller is.


Het boek waar ik het over had is van Jacob melissen. Volgens mij is de samensteller van de internetsite Elsevvier, of Read Business, volgens mij heet het tegenwoordig zo. Dat is ddezelfde als van bit en nu ook Paardenkrant. van mij had dde site ook wel gratis mogen zijn vvoor leden. dat van diee reclame is een goed idee.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:54

KWPN en Reed Business Information (het vroegere Elsevier).
Net als het hengstenboek (mappen) van het KWPN dus.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:58

Ja in principe is het ook reclame voor de hengstenhouders, kijk eens hoeveel geld ze uitgeven aan folders, stands hengstenshows etc. En het KWPN is een vereniging, dan mogen de leden toch ook meeprofiteren van de sponsorgelden. Daarnaast is het ook een prima reclame buiten Nederland, als het tenminste gratis is.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:40

belachelijk dat je er voor moet betalen en nog maffer dat het zo veel moet zijn.
Dat HIS is ook een belachelijk gedoe, veel van de info klopt niet eens en daar betaal je dan nog voor ook.
is het niet mogelijk dat er een paar fanatieke mensen met elkaar zo iets samen gaan stellen?
ik weet dat er hier op bokt nog meer verzamelaars zijn van informatie en hengstenspullen (oa ikke)
ik wil er best mee helpen zodat iedereen GRATIS info en foto's kan vinden.
ten eerste moeten mensen al betalen om uberhaubt op internet te komen en dan ook daar nog voor. grrrr

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:57

Tja, dan blijf ik het maar doen zo als ik het nu doe.
Als ik info over een bepaalde hengst wil bel ik het KWPN en vraag info over die hengst.
Met 2 dagen heb ik dan geheel gratis een kopie uit het hengstenboek thuisbezorgd Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:10

Ha Ha Ilindra je hebt gelijk . En daarmee toon je toch de idiotie aan van het zoveel geld vragen voor deze info, terwijl ze het alleen al aan administatie kosten eruit zouden kunnen halen als ze die gegevens gewoon op internet zetten Knipoog Nog beter de hengstenhouders laten betalen, inplaats van de gebruikers

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:25

sarabande schreef:
Nog beter de hengstenhouders laten betalen, inplaats van de gebruikers

En de overleden hengsten?
Het gaat niet alleen om de actuele hengsten maar om alle hengsten die voor het KWPN gedekt hebben.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:40

Ja dat begrijp ik, maar ze kunnen toch standaart info maken, met daarnaast speciale paginas van de hengstenhouders?

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:46

Ik vind het ook veel te veel geld wat ze er voor vragen, zo zoek ik zelf wel even door als ik info over een hengst zoek, of vraag inderdaad gewoon een kopietje aan. Geen moeite, en geen geld!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 18:56

celano schreef:
Dees, bedoel je the Leading Stallions? Uitegegeven door jacob Melissen! Ook dat komt tijdens de hengstenkeuring uit. www.leadingstallions.nl. Dat kost 'maar' (in vergelijking tot de site) 45 euro!


Dat is een super mooi boek... Die wil ik heel graag weer hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 49 bezoekers