*bultjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
odessa
Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-01 14:45

mijn paard heeft aan de rechterkant van haar lichaam bultjes, varierend van heel klein naar redelijk groot.
de bultjes zitten zowel onder het zadel als lager tot zowat onder haar buik en voelen vrij hard aan als je er overheen wrijft. Pijn heeft ze er niet aan en jeuk ook niet.
De vee-arts heeft er al een paar keer naar gekeken, maar tot op heden is de enige redelijke conclusie dat dit een eiwit allergie is. Zijn er mensen die dit herkennen en eventueel een oplossing hebben?


Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 19:11

Menno heeft er sinds een tijdje ook last van. Ik heb er geen dierenarts naar laten kijken maar een paard op stal had het zelfde. Je moet in iedergeval zorgen dat je het niet door rijd. De bultjes bij Menno zitten alleen onder het zadel. Ik heb nu een gelpad opgelegd en gelukkig zijn ze minder geworden. Evt kan je ook met een dik bont sjabrak gaan rijden maar die dingen zijn wel erg duur.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 20:26

een stukje lager stond er ook een vraag over eiwitbultjes.
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 22:03

Vaak zijn dit bultjes die bestaan uit een toename van het weefsel dat als een soort cement tussen de cellen ligt. Eiwit in de voeding kan een oorzaak zijn. Vaak in combinatie met druk en zweet/warmte. Daariom zitten ze vaak ook onder de zadelplek.
Er zijn een aantal mogelijkheden. Voeding veranderen. Voedings supplementen (D-tox, MSM). Ik behandel de bulten nog wel eens locaal door ze in te spuiten.


Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:26

heej,

Mijn paard heeft dit ook. Het is niks ernstigs, we hebben de dierenarts ernaar laten kijken en het zijn ontstoken haarzakjes. Soms zijn we wat minder en soms erger. Je kan er nix aan doen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:10

Dit is wel een erg oud topic.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CRos95, ellepel, LouLi, nadcha en 111 bezoekers