Na heftig topic: AdB clinic (met Bokkers)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:12

Leonoor, dingen die ik hier schrijf kun je alleen maar algemeen opvatten en zijn geen dingen die persoonlijk bedoeld zijn naar jou toe. Ik kan over jou of je paard niks zeggen, ik ken jullie niet. Als je er moeite mee hebt, vertel dan wat er is, dan kan ik het je nog een keer uitleggen en misschien dat gevoel wegnemen.
Eerder heb ik al neergezet dat als ik naar die clinic ga, ik daar heen ga om meneer de bodt en zijn clinic te bekijken, niet om een oordeel te vormen over de ruiters die daar dan rijden. Waarom zou ik dat doen? Het gaat helemaal niet over de ruiters of hun paarden namelijk. Het enige wat daarover te zeggen is, is of er daadwerkelijk iets veranderde aan het lopen van de paarden, nav de aanwijzingen van meneer de bodt. Dat is het enige punt en dat heeft niks te maken met de ruiters of hun paarden en ook niet met eventuele verschillen in rijtechnisch vermogen, want ik ga ervan uit dat meneer de bodt zich aanpast naar gelang het niveau van de combinatie waar hij mee bezig is.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 11:17

Margreet,
je speelt continue op de man en voegt niets toe aan dit topic. Dus misschien per pb?


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:21

Ik wacht nog steeds op een PB met een verklaring ja, prima idee van je, hoort ze het eens van een ander.
En op de man spelen is nog altijd beter dan vals spelen...

Nulla tenaci invia est via

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:21

Sjuimpje schreef:
Margreet,
je speelt continue op de man en voegt niets toe aan dit topic. Dus misschien per pb?


Lovely speelt toch ook op de man door alleen Margreet's reactie te verwijderen? Lekker boeien verder, maar wel "toevallig" dat goede bekenden het voor elkaar opnemen...Ontopic verder!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 11:26

daniel79"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Margreet,
je speelt continue op de man en voegt niets toe aan dit topic. Dus misschien per pb?


Lovely speelt toch ook op de man door alleen Margreet's reactie te verwijderen? Lekker boeien verder, maar wel "toevallig" dat goede bekenden het voor elkaar opnemen...Ontopic verder!
[/quote]
Als haar reactie niets toevoegd aan dit topic dan wordt hij inderdaad verwijdert!
Verder... ik dacht dat jullie ook bekenden van elkaar waren? Verward
Overigens, ik ben het ook vaak zat niet met Lov of wie dan ook eens en dan zeg ik het ook, alleen nu gaat dit om MIJN topic wat door dit soort reacties weer helemaal nergens over gaat.

Dus inderdaad, ON topic.


Misschien kunnen de mensen die meerijden of komen kijken het ook in dit topic aangeven?

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:33

Niets nieuws toevoegen aan een topic... Die is fraai! Zo lust ik er nog wel een paar, dan kun je half bokt wel verwijderen! Nee, hier wordt een ander, smerig, spelletje gespeeld.

Overigens kan ik me er wel in vinden als bovenstaande woordenwisseling wordt verwijdert, dat voegt idd niets toe. Maar ik bewaar 'm wel! De doofpot bestaat niet meer.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 24-01-03 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:33

Zep's opmerking over brandhout zit mij een beetje dwars. Ik ben naar een aantal clinics gaan kijken en heb daar inderdaad kwalitatief minder goede paarden gezien, maar ook hele beste....

Een paard is een levend wezen en noem je geen brandhout.

Een verwijt dat ik hier ergens ook las dat mensen zelf gewoon moeten zoeken naar goede instructie is ook een beetje flauw. Stel je hebt net je eerste paard gekocht, je zoekt een instructeur die aardig wat naam heeft in je omgeving. Dan denk je dat je een goede hebt. Zelf kun je dat niet zo goed beoordelen want je hebt tot nu toe alleen manegelessen gehad. De instructeur heeft diverse stalgenoten van je naar het Z en hoger begeleid, dus dan denk je dat je goed zit. Vervolgens wordt je paard na een half jaar kreupel etc etc.
Na drie jaar aanklungelen en duizend guldens verspild te hebben in het medische circuit belandt je bij toeval bij ADB. Sindsdien is je paard rad. Dat opent je ogen over je instructeur. Dan valt plotseling ook op dat erg veel van zijn klanten kreupele paarden hebben of soms al aan hun derde paard toe zijn...

Wat ik hiermee bedoel is dat het niet uitmaakt hoe en waarom je tot inzicht komt dat een 'goede' instructeur niet altijd 'goed' is. Feit is dat het verdomd handig is DAT je er ooit achter komt... Door schade en schande desnoods... een mens is nooit te oud om te leren!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:34

Nou..ik heb twee keer bij Antionne gereden, en heb er ondanks dat ik toch behoorlijke instructie er best veel van opgestoken .. ik zeg niet dat er een hele nieuwe wereld voor me open is gegaan, want het is eigenlijk volkomen logisch..
De twee keer dat ik er was, zijn er een aantal mensen geweest en als je zag rijden wist je al gelijk waardoor het kwam dat het paard niet goed liep..antionne maakt daarmee handig gebruik van zijn kennis en loste dit zeer goed op door het paard aan de dubbele longe recht te stellen..

Ook had hij wel een meisje bij zich die erop kon als hij dat vroeg die de handigheid ook beschikte om het paard recht te stellen..
Ik denk Lovely dat het gewoon leuk is en misschien leerzaam om te komen kijken Lachen het kan nooit kwaad om ergens naar te komen kijken als je twijfeld over zijn manier van lesgeven en zijn manier van doen en laten. Hierna kan je misschien objectiever een oordeel geven, want dan heb je het tenslotte met eigen ogen gezien..

Misschien is het wel leuk om hier een lijstje neer te zetten met mensen(bokkers) die komen rijden (natuurlijk met toestemming) en mensen die komen kijken..

Ik geef mezelf als eerste op als kijker, zou eerst meerijden,maar helaas daar kwam niks van..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 11:39

Margreet hou nou eens op joh.
Je voegt al maanden niets nuttigs meer toe, maar leest ondertussen wel zoveel mogelijk mee om geen kans onbenut te laten om vooral je ongenoegen over Lov kenbaar te maken.
Toevallig is dit wel 1 van de moeilijkste fora om te beheren.

Ik rijd dus morgen mee, Zep komt kijken en zoals het er nu uitziet Steef en Novelle ook, ik denk dat ik dat wel van ze hierneer mag zetten.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:44

Rijden:
Sjuimpje
Jos

Kijken:
Zep
Steef
Youngster
Nouvelle
Pipo
Roos
Laatst bijgewerkt door Caritas op 24-01-03 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 11:46

En Pipo komt ook kijken!
en Jos rijdt mee.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:48

Mieke, over instructie ben ik heb helemaal met je eens. Zo heb ik het ook moeten leren, door schade en schande, helaas maar waar.

Loveley, het probleem is nu dat jij wel AdB aanvalt en in jou ogen niet degene die bij hem lessen. Maar wij die lessen bij AdB zijn dus eens met zijn principes. Aangezien jij die principes fel blijft aanvallen val je dus daarmee ook de leerlingen van AdB aan. Ergens heb je dit niet door. Net als ik bijvoorbeeld jou instructreur fel zou aanvallen op zijn/haar manier van lesgeven en inzichten dat val ik toch ook jou aan omdat jij toch vertrouwen hebt in je instructeur?

Ben wel blij dat ik vanavond besloten les heb. Moet er niet aan denken volgende week op bokt mijn rijden onder de loep voorbij zien gaan.... Getuigd dus aan lef voor diegene die morgen voor publiek rijden bij AdB. Mijn zelfvertrouwen was al niet zo groot, maar al dat afkraken over AdB en zijn zielige aanhang zorgt ervoor dat het alleen maar minder wordt.

Zijn er eigenlijk nog meer bokkers geweest op 'trainings' kamp bij AdB thuis. Zo ja, zouden jullie per PB jullie ervaringen willen vertellen? Ik ben erover aan het nadenken om een paar dagen achterelkaar les te nemen en dus in Belgie.

Eleonoor

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:56

Nou nog meer deelnemers..
Shasta
Rocco

Jolanda, zet maar een bordje neer waar bokkers elkaar kunnen ontmoeten, ik neem aan dat er ook mensen komen die geen bokkers zijn..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 12:05

Is er iemand die voor paal wil staan met zijn een Boktpet?
Ik heb er nog wel 1 liggen, dan kan die persoon als verzamelpunt dienen! Cool

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:06

Zal ik me dan maar opwerpen als slachtoffer, qua pet?

Roos schreef:
Rijden:
Sjuimpje
Jos

Kijken:
Zep
Steef
Youngster
Nouvelle
Pipo
Shasta
Rocco
Roos

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 12:09

Hahahaha!
Leg ik hem vanvond wel voor je klaar!
Kan je morgen vanaf 9 uur paraat staan }>

BTW,
het schijnt dat het morgne niet zo best weer wordt, ook al kan ik het me haast niet voorstellen als ik nu naar buiten kijk, dus wil ik de mensen verzoeken om met hun paraplu ver van de vos met veel wit vandaan te blijven! Lips are sealed

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:12

haha, leuk sjuim, dan krijgen we rodeo.. ach ja, je rijd in een binnenbak, dus volgens mij hebben we de paraplu niet echt heel hard nodig hoop ik..

O ja roos rocco en shasta doen geloof ik mee als deelnemers, die rijden ook mee..
wie neemt er allemaal een fototoestel en filmcamera mee (ikke zowiezo)..??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 12:15

Ik neem een digitaal fototoestel en een digitale videocamera mee.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:15

Ehm, ik rij dus niet mee, hé Haha! Kijk wel uit. Ik neem een digicam (4, .. megapixels) mee.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:18

O er komen dus een heleboel foto's en film hier te staan, ik zal eens kijken of ik nog een leuk fototoestel heb (helaas niet digitaal), op de filmcamera kunnen er maar 9..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:20

Roos schreef:
Ehm, ik rij dus niet mee, hé Haha! Kijk wel uit. Ik neem een digicam (4, .. megapixels) mee.


Flauw hoor.. Haha! mijn plaatsje is over, mijn zusje zou rijden, maar die kan geen vrij krijgen.. Frusty dus nu kom ik gezellie in mijn remie kijken, maar ik neem aan dat het wel gezellig wordt!!

p.s. sjuim mag een spandoek wel.. }> Verward

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:23

Maar als het echt binnen is, moet ik er wel een extra flitser eraanhangen. Misschien heeft dat nog veel meer 'effect' op vossen met veel wit dan paraplu's, Sjuim.

Of het moet er gewoon goed verlicht zijn, van zichzelf.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:28

Het is vrij goed verlicht hoor, de meeste bakken zijn best donker, maar dat valt bij deze best mee..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:29


De hond is de betere mens

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 12:30

Spandoeken zijn toegestaan,
maar wel met een maximale groote van een A5.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eeeeeeeeef, OmgiliBot en 36 bezoekers