rechterachterbeen staat dik maar van wat?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

rechterachterbeen staat dik maar van wat?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 17:21

Hey, eergisteren zag ik dat het rechterachterbeen van mijn paardje nogal dik stond. Zo rond de kogel. Gisteren ging ik weer kijken en ik zag dat het wat verergerd was. Het voelt niet warm of koud aan. Gewoon zoals haar andere voeten. Van wat zou dat kunnen zijn? Ze staat nu wel al een tijdje op stal en overlaatst mocht ze voor een namiddagje met de bende op de wei. Dan zijn ze wel wat wild geweest. Maar als het een verrekking zou zijn moet het toch warm aan voelen???? Verward

groetjes
laura

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:37

Het hoeft niet warm te voelen. Ze kan trouwens ook op stal de kogel wat beschadigd kunnen heeb, bijv door wat vast te liggen oid.

Duif
Berichten: 56
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:38

als ze er niet kreupel op loopt dan kan je er wel wat laten lopen in de hoop dat het wat slink, anders kan je wel dcpn toedienen dat is een vocht verdrijver en een bandage met alimelintex dat hout het koel dan zal het been niet snel dikker worden. Jordy

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:09

Ik denk dat ze een nachtje heeft vast gelegen, dan zie je zulke dingen vaak. Even in de gaten houden en misschien elke dag even stappen zodat het vocht ook afgevoerd kan worden

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 12:10

Ik weet echt niet wat het was maar toen ik gisteren ging kijken was het bijna helemaal geslonken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:28

Ik zou evengoed een week of twee niet rijden en beweging geven door stappen, om zeker te zijn dat het echt genezen is.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 13:23

2 weken niet rijden, vind ik wel heel erg lang hoor. Als het been niet meer dik is en je paard niet kreupelt kun je echt wel weer gaan rijden.

Mijn paard heeft vorige week nog een heel dik been gehad, waarschijnlijk een verrekking. Het was heel erg dik en warm en ze was ook kreupel. De dierenarts is er 3x bijgeweest. Ik heb 5 dagen aan de hand moeten stappen, 2 dagen onder het zadel en mocht toen weer rustig aan beginnen met rijden. Natuurlijk houd ik het wel goed in de gaten en koel ik wel even voor de zekerheid.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:06

Mijn paard had even voor de kerst een dikke kogel. Ik heb 5 dagen gestapt, toen twee dagen gereden, daarna stond ze weer met een dikke kogel. Advies van de DA: twee weken stappen. En nu gaat het goed.
Het ligt er helemaal aan waarom dat been zo dik is geworden. En als je het niet weet, kun je beter het zekere voor het onzekere nemen, en geduldig zijn. Wat is twee weken stappen nu als je daarmee je paard de tijd kunt geven om volledig te genezen?