kosten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 16:42

ik moet strakjes voor India nog een aantal dingen hebben (eigenlijk alles). Dit is het lijstje, ik zou graag van jullie ongeveer horen wat het totaalbedrag ongeveer wordt, zodat ik vast kan gaan sparen Schijnheilig :
* zadeltje. voor de eerste tijd, moet wel goed passen, maar gewoon een 2de hands(vzh),
* hoofdstel. je hebt ze in alle prijsklasses, dat weet ik, maar het moet wel een goed hoofdstel zijn, wat nog een tijd meekan. Met bit, welke raden jullie aan vor een net zadelmak paard (ik dacht aan een kneveltrens, een dubbelgebroken heb ik moeite mee, die doe ik altijd verkeerd om Verward ),
*beenbescherming. voor en achter
*longeerlijn, singel, en kaptoom(waar je ook een bitje in kan hangen), longeerzweep heb ik
*bijzets (of iets dergelijks), wat raden jullie aan? (hoeft niet voor in het begin, maar voor de verdere training)
*de nodige dekens......
*en de rest wat ik vergeten ben

Wat gaat dit allemaal ongeveer kosten...ben er bang voor Scheve mond\ . Misschien kan ik wel een zadel lenen, maar ja, daar heb ik een beetje weinig aan, moet er zelf toch ook een hebben.....

Alvast bedankt!

groetjes,
Manon


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 16:50

waarom in hemels naam een kneveltrens?
Een gewoon gebroken bus of watertrens (enkel of dubbel) lijkt me toch voldoende.
Kijk voor het zadelmak maken of je echt ergens een heel oud zadel kan vinden wat eventueel kapot mag gaan. Anders is het zonde van je geld als er iets mee gebeurt

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 17:03

Als ik het goed begrepen heb is een kneveltrens heel zacht, en ook in de mondhoeken (maar ik vraag dus niet voor niets jullie advies Haha! ). Zoals ik al zei ben ik niet zo goed met dubbelbegroken bitjes....ik zie het verschil niet tussen de voor- en achterkant Koe
Heb je enig idee waar ik een heel oud zadel vandaan kan halen Verward ? Zal wel gewoon overal advertenties neer moeten zetten. Ik ga ook geen nieuw zadel kopen met zadelmak maken hoor Haha!

groetjes,
Manon

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:08

Citaat:
Op 2001-07-08 16:50, schreef stef:
waarom in hemels naam een kneveltrens?


Een kneveltrens is niks erg aan hoor. Het si hetzelfde als een bustrens, alleen met lange dingen eraan, zodat het bit niet door de mond kan bewegen.

En het is heel makkelijk om te zien wat de voor en achterkant is van een bit. De bolle kant moet naar buiten, het holle naar binnen.


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:12

hmm, heb altijd geleerd dat een knevel toch wel scherper is dan een "normaal"bit
Valt me trouwens op dat je die bitten helemaal niet veel ziet.
Maar nonnie, een enkel gebroken bit kan toch ook?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 17:35

ja kan ook, maar ik had gehoord dat een kneveltrensje zachter was........

Ineke2

Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:06

Ehm das idd een hele lijst!

*Zadeltje tussen fl 200,- en de fl 400,- ongeveer denk ik.

*Hoofdstel ongeveer fl 100,- dan heb je een degelijk niet te duur hoofdstel

*bit vanaf fl 25,- tot....

*Beenbescherming van fl 50,- tot fl 400,- ligt eraan wat je wil...

*Longeerlijn, singel en kaptoom ongeveer fl 150,-

*Bijzets denk ik aan de Gogue (gebruik nu ook voor Shadow, die is nu 4 jaar)bevorderd het vwn en het ruggebruik.

*dekens kun je ook zo duur maken als je zelf wilt...ligt eraan wat voor dekens en wat voor merk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes met sparen *LOL*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 20:39

Voor het grootste deel ben ik het met Ineke2 eens, alleen oppassen met die dekens. Goedkoop is vaak duurkoop. Ze liggen niet goed, of gaan snel stuk, krimpen abnormaal veel in de was enz enz.
Ik heb heel veel dekens gekocht, vooral aanbiedeingen op Jumping of zo, die na een paar weken in de kast belanden, tot ik iemand gevonden heb die ik er blij mee kan maken, voor even dan *LOL*
Ik koop nu allen nog dure dekens van de bekende merken, bij voorkeur Rambo, omdat die gewoon super zijn, en je er jaren mee doet. Uiteindelijk ben je dan toch goedkoper uit.

Navragen is beter dan afvragen.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 20:56

ok, heel erg bedankt, ik heb er zeker wat aan, nu weet ik ongeveer wat ik kwijt ben Schijnheilig ....
groetjes,
Manon

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 08:50

Ik rij één van mijn paarden met een knevel, op een bus of watertrens loopt hij zich na 4 dagen kapot op de plooitjes achter zijn bit.

Ik rij alleen op wedstrijden en met les met een watertrensje.

De kneveltrens is trouwens heel dik en zodoende nog zachter als de gewone trensen die ik voor de andere paarden gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 09:08

Hoofdstel heb je ook nieuw wel onder de 100,-. Kijk maar bij Divoza of de Horsleover catalogus. Zo'n catalogus is sowieso wel handig, dan je kijken hoe duur alles is. En kan je ook kijken wat een tweedehands zadelt zadel nieuw heeft gekost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 09:35

Goede dekens zijn duur en met een zadel moet je echt geluk hebben. Een goed 2e hands zadel kost al snel 1000,- een goede deken [nieuw] ongeveer 200.

Spaar liever ietsje langer zodat je nu goede spullen kunt kopen. Wanneer je nu een zadel van 200 koopt durf ik te wedden dat je over een jaar een ander zadel wilt hebben en dan ben je nog duur uit.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 10:02

dat is ook mijn bedoeling jippie, om eerst een oud brek te kopen, i.v.m. zadelmak maken. Mocht ze toevallig het zadel afbreken is dat dan wat minder erg, als een gloednieuw zadel.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 11:32

Is dit zadel misschien wat? Is bij Divoza, is het goedkoopste zadel wat ze hebben
[img]../upload/13/zadel.jpg[/img]
Start (bst.nr.: 00097)
Een populair geprijsd rijzadel van leder. Stevige zit, opvulbare kussens. Geheel compleet met beugels, riemen en een singel.
NLG 448.99 - Euro 203.39

Maar misschien kan ik beter een 2de hands zadel kopen voor dezelfde prijs?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:39

nee dat zijn echt rot zadels.
wat ik er tenminste van weet en gezien heb is dat ze nooit goed liggen. er zit geen vorm in en je kan er absoluut niet in zitten. nou ja tenminste ik

Love the life that you live, live the life that you love

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:39

Ik zou voor een tweedehands gaan. Kwaliteit van deze kan nooit veel zijn. Karton?

Navragen is beter dan afvragen.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 11:43

tja ik zou de vulling niet weten. Als ze eenmaal goed zadelmak is komt er een nieuw zadel, maar voor de eerste tijd, komt er geen duur zadel op. Dus toch een 2de handse, leek mij ook al beter.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:51

ik zou maar voor een 2de handse gaan. dat zadel is echt heel klote. als je ff geluk hebt is de rug van je paard ook himmel naar de klote van dat zadel

Love the life that you live, live the life that you love

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 11:53

agossie, dat moet nou ook weer niet! Dat is sneu, heeft ze gelijk pijn bij het inrijden! Da is niet echt de bedoeling Verward

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:53

nee dat denk ik nie dat dat de bedoeling is hihi
vindt ze het gelijk al niks meer an

Love the life that you live, live the life that you love

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 19:58

Es effies kijken.
Een zadel, 2e hands is een mogelijkheid (bij Divoza hebben ze een hele hoop op voorraad), maar je zou ook kunsstof kunnen overwegen, vallen ook erg mee in prijs. Reken op zo'n 1000,= inclusief singel en sjabrak en dergelijke. Dan zit je altijd safe.
Hoofdstel heb je inderdaad in alle prijsklasses. ik denk dat je met een goedkoop hoofdstelletje best wel enkele jaren vooruit kan. Reken op zo'n 40,=
Ik zou zelf gaan voor een bustrensje, kosten ca 30,=
Beenbescherming, voor peesbeschermers en achter strijklappen, zo'n 80,= in totaal (kijk op de divoza-site), trouwens niet elk paard heeft bescherming nodig....
longeerlijn is geloof ik 20,=
longeersingels zijn ook niet zo heel duur, ook iets van 40,=?
kaptoom heb ik geen idee van, ik longeer meestal gewoon aal het hoofdstel, en dan of aan het bit vastgemaakt, of met bijzetteugels en dan de longeerlijn aan hde neusriem.
ik zou niet meteen te veel geld uitgeven aan dekens. mischien alleen een zweetdeken, maar die heb je de eerste tijd nog niet nodig als het weer mee zit. anders ca 80,=.
Tsja verder, een paar wormkuren op voorraad kunnen ook geen kwaad, ca 25,= p.s.
Borstels en dergelijke heb je?
Heb je ook leerverzorgingsprodukten (zadelzeep, leercreme ed)?

Tsja komt heel wat bij kijken. We hebben echt niet de goedkoopste hobby, maar zeg nou zelf, we krijgen er heel wat voor weer!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 20:22

ik weet wat ik allemaal moet hebben, en dat het niet de goedkoopste hobby ie Boos! . Maar ja, ik heb het er voor over...ff sparen nog, en ik weet nog niet zeker of ik een kaptoom ga gebruiken, lijkt me alleen fijner als ze de eerste keren het bit in heeft.
Riette: heeft divoza ook 2de hands zadels? Maar dat wist ik nie....zal die tegen die tijd wel eens bellen, zij moeten dan wel wat hebben neem ik aan. En het hoeft niet allemaal spotgoedkoop, maar ik wil graag goed spul hebben Haha! En borstels en alles heb ik allemaal wel, vanwege mijn vorige pony

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 23:47

hee mensen!!


ik wil wel een keer met jullie gaan shoppen als jullie zo goedkoop aan spullen kunnen komen! wow.

maar ja, ik heb het voordeel dat ik jong ben en het dus gewoon nog allemaal krijg van me ouwelui.

Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 07:49

Hee Nonnie,
Kijk eens bij http://www.marktplaats.nl ? Hele leuke advertentiesite.
Eerst naar rubriek Dieren, daarna heb je rubrieken als Paarden, Pony's, Kleding en toebehoren (staan ook spullen voor paarden bij dus) en een rubriek nog voor zadels.
Elke dag komen er advertentie's bij, staan interessante dingen bij.
Veel succes!
Groetjes, Dorine.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 07:52

ik heb mijn paard gewoon met mijn goede zadel zadelmak gemaakt, geen enkel probleem...

Voorzitster AFM


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, J30d, m9ara en 85 bezoekers