Je tofste rit ooit?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Je tofste rit ooit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 10:53

Die van mij was zondag, op een soort verzorgpony van een vriend van me en hij op z'n eigen.
toen hebben we 3,5 uur gereden, door de bossen en al.
toen zijn we ergens heen geweest waar je super con galoperen!
hij reed ong. 10 meter voor me en ik voelde het zand nog op m'n hoofd, kun je nagaan hoe hard het ging Lachen
we hebben een stuk of 6 keer de paarden echt helemaal laten gaan, normaal heb ik altijd het gevoel dat het nog niet snel genoeg ging als ik echt snel gegalopeerd had, maar nu echt wel!
echt zoo heerlijk om de paarden helemaal voluit te laten gaan *LOL*

op de terugweg zijn we nog even met de paarden langs de friettent geweest Lachen

wat was jouw leukste rit??


SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:21

Ik denk dat er nog een heleboel gave ritten komen maar een van de beste was vorige zomer.
Ik was om 07.00 al naar de manege gegaan en had vlug chinouc gepoetst.
Mijn plan was nml om naar het strand te gaan en de zee in te duiken met chinouc.
Zo gezegt zo gedaan..om 08.00 liepen we over het strand.We zijn de zee in gegaan en boven mijn verwachtingen ging chinouc vrij diep het water in.
En het was zulk lekker weer en de zee was helemaal niet koud.
We zijn doorgereden over het strand en terug door de duinen.
Geloof me er is niks lekkerders dan zo smorgens vroeg over het strand te rijden in de zomer! Lovers

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:51

Federatie kampioenschap bij de Z paarden in Hattem.
Het stond echt heel zwaar weet ik nog, maar vanaf de start ging het super. Ik nam de moeilijkste lijnen met het grootste gemak van de wereld (zo voelde het dan). Met als hoogtepunt de heuvel naar beneden. Stijlspong, landen afsprong, heuvel naar beneden, sloot. Niets voelt zo lekker als met een noodgang door de cross stromen en het gevoel van volledige samenwerking met je paard hebben op het scherpst van de snede. Vooral moeilijke combinatie sprongen die ontzettend soepel gaan is een onbeschrijflijk gevoel.

Hattem is altijd 1 van mijn favoriete crossen gebleven.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:55

Snoeihard met Ilana (vorige paard en mama van Ofir) door het bos draven. En dan zó hard dat de tranen in mn ogen stonden. Lovers En ook altijd fijn: ze sneed de bochten af, en dat is in het bos nou niet echt makkelijk.. Ik heb met twee handen aan één teugel lopen scheuren, maar niets hield haar tegen... Heerlijk *LOL*
Of..: 'sochtend heeel erg vroeg, het was nog een beetje mistig, helemaal alleen in het bos. Zachtjes lopen om de konijntjes niet te laten schrikken.... Heaven Schijnheilig

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:57

Mijn strandritten, en mijn ritten op les chevaux! Maar dat is dan met fleur!

Verder heb ik ooit in tjechie gereden, en dat was heel gaaf! Tussen een heleboel herten en lekker gegalopeert! heerlijk!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:03

Dat was in de drunense duinen vorig jaar. Daar was ik met marloes-joy echt super super gaaf, dit jaar gaan we weer maar nu kan ik met mijn eigen paard. Ik kijk er al naar uit.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:06

Dat was toen ik beauty ontmoette, de eerste rit op haar (was voor mij ook de eerste keer op een pony) was echt lache, we mochten zonder zadel naar de achterste wei rijden (200 meter verderop) dus ik sprong er heel stoer op met het gevolg dat ik er aan de andere kant zo weer afgleed Haha! en dus gelijk weer op de grond lag

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:13

Ik heb niet echt een gaafste rit, maar meer een week. Haha!
Ik ben met een vriendin 7 dagen wezen trekken met de paarden over de Veluwe.
Dat was zo mooi. Geen mens die je tegenkomt, mooi omgeving en de eenheid die je met je paard vormt op dat moment is gewoon onbeschrijflijk Lovers

Dat was echt kicke, heel inspannend (allevier erg afgevallen Haha!) maar ik zou het zo weer overdoen. Wie weet ooit met Nicolai

Op zoek naar de zon!!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:31

Ik heb er 3 waaruit ik niet kan kiezen.
Ik zou ene keer met curly2day van bokt buiten gaan rijden en toen we aankwamen op stal begon het te sneeuwen.
De grond was nog helemaal dooi maar toch bleef de sneeuw liggen.
het ging alsmaar harder en als snel lag er toch een mooie laag we zijn toen toch gaag rijden naar de hei.
Dat was echt net een sprookje in volle gelop door de sneeuw stuiven.

Met Lodewijk naar het oerd op ameland was ook zo gaaf het is daar zo prachtig rijden minder was dat we langs het strand verdwaalde(een oprit in de duinen miste) en bijna 5 uur op het paard hebben gezeten.

samen met janneke zijn we ook eens om half 6 gaan rijden was helemala schermer en niemand op de wereld toen zijn we ook iligaal de paden afgeweest we hebben onwijs veel wild gezien het het was zo gaaf.
wel haasten omdat ik gewoon om 8.00 moest werken Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:50

Jeetje... mijn mooiste rit.... Verward
Ik denk niet dat ik kan kiezen Haha!
De heide met Nimber/ Ilindra, de eerste buitenrit met Isolda, na mijn eerste winstpuntje flink hard over het strand naar huis crossen was ook fijn Haha!
Ik geloof dat ik altijd mijn mooiste rit rijd, midden in de natuur, konijnen, fazanten bekijken, af en toe een ree en als ik heel veel mazzel heb een zeehond ....
Dat zijn mijn fijnste ritten!


giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:00

Mijn fijnste rit was een paar jaar geleden met de lange afstandsrit. We gingen toen met een groep van 8 man. Lekker in de natuur en op de treug weg nog eens lekker diep in de zee met de paarden! Dat was echt heel leuk. Dit jaar gaan we denk ik naar het oerd toe, niet met de lange afstands rit, maar gewoon mijn zusje en ik met onze pony's.

I love ya

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:20

Mijn mooiste rit was vorig jaar juli op de holterberg in holten. We deden mee aan de vierdaagse van holten ( ik heb maar 2 avonden meegreden).
Een hele lange zandweg was ideaal om te galoperen. HEt waren allemaal paarden waarmee we onderweg waren. Dus wij in galop me z'n allen....en wat denk je mijn pony galopeerde ze allemaal voorbij. Dat was echt een prachtige rit. Je zag de paarden en stalgenoten kijken....echt heel leuk. Dat hadden e dus allen niet verwacht. Hopelijk gaan w edit jaar weer. Lachen Tong uitsteken Knipoog

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:42

Mijn allerleukste rit was toen ik nog op de manege reed, ik en mijn nichtje en nog een vriendin mochten toen 3 pony's meenemen naar het bos, geweldig..
Ik hoop nog een heleboel leuke ritten te maken op Tica later..
En trainen met Aaf vond ik ook super.

Galactica Wadim X Gemini

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:59

dat was absoluut de rit op Banjer, toen ik haar voor het eerst uitprobeerde om haar te kopen.... Haha!

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:01

m'n laatste rit met Tinker bij z'n nieuwe eigenaar Lachen keihard racen over het strand, samen genieten van de mooie omgeving en het was een van de weinige keren dat ik met hem buiten heb gereden en een van de weinige keren dat ik heb gereden zonder dat hij ook maar een keer een poging tot bokken deed
echt een hele mooie ervaring om nooit te vergeten Lovers

BinkyGirl

Berichten: 96
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:16

Hallo!

Mijn gaafste rid met Binky de toffe shet Haha! was in Markelo op ponykamp!
Egt op die hele lange maisvelden rengalop!
En okal is het een shetlander, het gaat heeeeel snel hahahah!
En het leukste was dat ie het kleinste van stal daar was en hij kon het goed bijhouden! Lovers
Dat was egt stoer, PONYKAMP! Pling

Big KiSsEs steffie!
En een lebber van binky!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:17

Dat was vorig jaar,op vakantie. het was op een Haflinger. Ik en de vriendin van mijn broer gingen met zijn 2tjes naar buiten. Dat was ook lekker crossen. Zooo gaaf was dat!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:24

Met ijslandertje ... keihard racen door de beemd moest zelfs niet sturen want hij kende de weg.
Dat was gewoon verstand op nul even benen geven en huppaaaaaaaaaaaaaa ...

Zo'n klein beestje en toch zo'n vaart

Ik mis ze Huilen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:32

Mijn mooiste rit ooit was met Jacky, gewoon in de groepsles, toen ze voor het eerst vwnw durfde/kon gaan bij mij.. Normaal was gelijk alle nageeflijkheid weg op het moment dat ik haar vwnw liet gaan en toen bleef ze heel braaf nageeflijk en heerlijk haar rug loslaten... Dat was de laatste keer dat ik haar had gereden Verdrietig

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:59

Met verschillende paarden heb ik echt hele mooie ritten gehad.

Met Joran dat ik Provinciaal kampioen Z2 werd.

Met Insulation echt een fantastische rit in Liempde in het ZZ-licht.

Met Lotje de keer dat ik er weer voor het eerst opzat sinds 2 jaar. Lovers

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:11

Met ponykamp dit jaar. Ik ging samen met manon(gliss hier op bokt) keihard door het grote weiland crossen. Ik voelde de wind in vlagen tegen mijn gezicht aan slaan. Die weilandrit was echt zo gaaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:34

Ik heb er een aantal waar ik zeer goede herinneringen aan heb.

De cross op het NK SGW met Akka in Neede in '97. Die ging gewoon perfect, en dan de adrenaline door je lijf... Tevens de laatste cross die ik ooit gereden heb, maar als ik hier aan terugdenk dan kriebelt het wel hoor!

Met Levi's in Balkbrug, indoor in het L. Hij was zó bang toen ik om de baan reed dat het wel 5 minuten geduurd heeft voor ik 1 rondje buitenom was Haha! Toen ik binnenreed en hij binnen de hekjes was zuchtte hij een keer diep en liep gewoon de proef van zijn leven en hij won met 177 punten en iets van 15 punten verschil met nummer 2 Lovers

Met Nescio alle 8 keren dat hij zich normaal liet rijden (in de bijna 4 jaar dat ik hem gehad heb.)

De eerste keer dat ik op Sven zat, wat geeft die een machtig gevoel als hij draaft! Kwijl

De derde keer dat ik op Rio zat, ik had les en hij begon zó fijn te lopen. Het paste gewoon zo super met dat paard. Niet dat dan alles meteen vlekkeloos verliep maar hij gaf nooit een reactie die ik niet verwachtte. En het is de enige keer dat Sjef Janssen langer dan een halve minuut naar mijn les heeft staan kijken Haha!

En afgelopen maandag nog, gewoon thuis in mijn eentje. Soms past alles gewoon en dan kom je aan hele goede dingen. De kunst is om te leren dat op concours voor elkaar te krijgen.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:46

Trektocht 1999

Ik was op ponykamp met al mn vriendinnen, een soort afscheids groep want na de zomer ging iedereen naar de paarden, of stopte er mee.
De woensdag zouden wij dus naar Sterksel vertrekken voor onze ' trektocht ' waarna we een paar dagen in een stal zouden blijven slapen samen met de paardjes in de wei.
En de tocht was zo mooi! SUPER lekker weer, overal nog grote plassen waar iedereen ( met soms veel moeite Knipoog ) door heen gallopeerde, door Bossen, heide, en via een pad door de weilanden op een grote western ranch uitkomen. Mooie herrinneringen aan ! Lachen

Vandaag even geen achterhaalde quotes

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:49

Mijn tofste rit was toevallig vorige week Haha! , toen ik voor het allereerst helemaal alleen met mijn bruine de bossen in ging, zonder andere paarden of mensen erbij.
Het was een hele rustige rit omdat ze nog niet zuiver loopt, we hebben alleen maar gestapt aan een lang teugeltje, maar ze was zo vreselijk braaf! Niet 1 keer geschrokken en ik heb zitten genieten! Er kwam spontaan het liedje 'I'm a poor lonsome cowboy, and a long long way from home' in me hoofd! We kwamen geen mens tegen in het bos, zo heerlijk rustig! Helemaal niemandland, zo'n geweldig gevoel krijg je daarvan. Ben vandaag voor de tweede keer met haar alleen het bos in geweest, maar nu waren er mee mensen in het bos en het echte eerste magische was eraf! Maar ben trots dat ik alleen met me bruine ben geweest en het was een ritje met een gevoel om niet te vergeten!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:10

Het zijn er vele maar de meest speciale blijft toch de eerste keer op stiek. Het moment waar je bijna 3 jaar naar toe werkt en een paard dat geen stap verkeerd doet. ( stappen, draven, galloperen en een kruisje gesprongen de eerste keer). Heb een heel speciale band met hem, het is echt mijn maatje. Goeie tweede zijn de ritten die ik vroeger samen met mijn buurmeisje altijd maakte op de pony. 's morgens als het licht wordt van huis met proviant en een halster mee en dan de hele dag rijden. Pony's liepen regelmatig 50/60 km per dag. Jammer dat de endurance er toen nog niet was..... (heb het over ongeveer 16/17 jaar geleden.)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bontfire, charrr91, ComscoreBot, Mark0919, pillow, prugelpiet, sterregoud, tienus63, tjee en 45 bezoekers