Wat was jouw leukste paardenstage?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Wat was jouw leukste paardenstage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 20:08

Wat was je leukste paardenstage en wat mocht je er doen? Wat heb je geleerd?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 20:38

het was niet echt een stage meer een werkplek, ik zat 1 dag op school verder werken.
De leukste was op een opfok/handelstal. Ik was daar aangenomen om de jonge paarden zadelmak te maken en de andere paarden ook te rijden. Behalve dat deed ik ook veel andere werkzaamheden. Daar heb ik echt het meest geleerd.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 21:21

Op de renstal en een jachtstal!! Das es wa anders.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:21

Ik had een geweldige stageplaats, www.europeantrainingcenter.com, ik mocht veel doen in die korte tijd dat ik daar was. Het is een Arabieren-hengsten-op/fok-trainingstal,. Het was een geweldige ervaring, ik mocht ook gewoon op één van de dekhengsten rijden (pladykt) en ze vonden het nooit erg om iets uit te leggen. Ik heb daar maar één week blokstage gelopen, veels te kort dus..Lachen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:22

Praktijkschool in Oenkerk.
Ik mocht daar echt alles doen, incl lesgeven (rijles, menles, leerbewerken, tuiginstructie), heb nog een onderzoek gedaan naar de drachtigheid/vruchtbaarheid van de merries daar. Heb de paarden getraind buiten de lessen.

Verder was Manege Bergemo ook een heel leuk stageadres destijds, heerlijk tijdens je stagen de hele dag buitenritten rijden, lesgeven en knollies verzorgen.

Oenkerk zou ik zo naar terug gaan.
Viv