dragen van de staart?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

dragen van de staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 18:05

mijn pony draagt zijn staart ALTIJD, naja op stal niet dan Knipoog
maar met rijden gooit ie altijd zijn staart in de lucht! hij heeft best een banketstaaf staartje, dus echt mooi staat het niet, maar waarom doet ie dat?!

betekent het ook dat een paard oplet(omgeving)??
Afbeelding
Afbeelding
naja op dees is het niet zo heel goed te zien

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:14

Heeft je paard arabieren bloed Verward Mijn paard is een volbloed arabier en draagt zijn staard bijna altijd hoog. Als hij is opgewonden tijdens het rijden of het springen dan staat hij helemaal hoog als een vaandel Haha! Het is een opgewonden standje.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:18

Volgens mij zit hier wel degelijk Bierenbloed in. Ook gezien de hals en bouw. Staart dragen kan veel betekenen heb ik wel gehoord. Fit zijn, geinteresseerd zijn, vrolijk zijn. Maar het ene paard heeft hem uiteraard van nature hoger geplaatst dan het andere paard. Mooie pony hoor.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 18:25

dankje wel Bloos
als je naast Tobias sta lijkt het net een boerenknol hoor! Haha! ras is onbekend
sommige denken wat van New-forest en iemand zei idd een keer wat van een arabier. maar hijs best stevig gebouwd. hij is overigens vroeger mishandeld en verwaarloosd, en dus altijd oplettend! vind dingen soms nog eng en raar, en als ie gaat showen vliegt die staart helemaal de lucht in! Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 20:47

Als een paard zijn staart draagt dan is hij ontspannen in zijn kruis en treed hij meer onder. Je kan je voorstellen dat een paard met een samengeknepen kruis niet ontspannen loopt en dus zijn staart tussen zijn billen knijpt. Een dragende staart is altijd goed en zeker veel beter dan een staart die tussen de billen hangt.

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 20:58

Replika doet dat ook altijd, voornamelijlk als k buiten met dr rij of als ze op de wei mag, maar ze is dan ook een volbloed arabier! Volgens mij is ze helemala gelukkig wanneer ze dr staart omhoog houdt!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 21:31

Nic doet het ook. Als hij in de wei staat of met poetsen niet. Zodra we gaan rijden en flink aan het werk gaan dan gaat zijn staart omhoog. Hij draagt hem heel mooi in het midden. De staart zwiep niet of zo.

Wat Gijsenkim schreef wist ik niet. Maar blijkbaar is dat heel positief!! Erg fijn om te horen

Trouwens een mooi paardje zeg!!! Kwijl

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 22:00

Dimple schreef:
Nic doet het ook. Als hij in de wei staat of met poetsen niet. Zodra we gaan rijden en flink aan het werk gaan dan gaat zijn staart omhoog. Hij draagt hem heel mooi in het midden. De staart zwiep niet of zo.

Wat Gijsenkim schreef wist ik niet. Maar blijkbaar is dat heel positief!! Erg fijn om te horen

Trouwens een mooi paardje zeg!!! Kwijl


ja die van mij draagt hem ook mooi in het midden, en zwaait ook niet! vind ik wel het mooist!
alleen heeft een beetje een banketstaaf staartje