Op vakantie met je paard: kamperen bij de boer???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Op vakantie met je paard: kamperen bij de boer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 18:03

Hoi!

Ik ga deze zomervakantie samen met een vriendin en mijn haffie Lente op vakantie. We willen op een trektocht door het ruige Drenthe Knipoog

Weet iemand leuke adressen in Drenthe (omgeving Dwingeloose hei) waar je met je paard bij een boer kan kamperen voor niet teveel geld? Of een boekje ofzo waar dit soort adressen in staan? Of heeft iemand tips voor zo'n vakantie?

Alvast bedankt!

groetjes Roos


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:12

"Men- en ruiterroutes in Drenthe"
Het is een boekje met 30 geplastificeerde kaartjes van heel Drenthe, met ruiterpaden enz en op de kaart staan cijfertjes die verwijzen naar een enorm adressenbestand. Van oa maneges, drinkplaatsen, hoefsmeden, campings en andere adressen die van belang zijn bij zo'n trektocht.
Absoluut een aanrader. Het is te krijgen bij de VVV.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 18:24

Wow! klinkt goed!

Dankt je wel voor de tip!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 19:56

dat boekje hebben wij ook gekocht toen we op trektocht gingen. de plaatsen waar wij hebben geslapen bevielen heel goed.

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 19:58

En het werkt geweldig. Uhum. Kan het trouwens heel gezellig van worden hoor als je de weg kwijt raakt door de goede aangegeven routes. Ik heb zelf 2 trektochten in Drenthe gemaakt. dus als je informatie wilt moet je maar even pben of mailen.
Wij hebben ook in Dwingeloo gekampeerd. Maar weet zo niet meer waar dat is en ik heb ook even geen beeld waar dwingeloo ligt. maar moet je maar even Pb-en. In ieder geval de moeite waard was echt reuze gezellig. En ik weet niet waar je allemaal langs wil. je bent bij ons ook van harte welkom!!!
En dat van men en ruiterroutes. De adressen zijn niet altijd correct. Ik zou de adressen waar je langs wilt van te voren opbellen?;) Zijn ook mensen die je niet zo graag meer ontvangen. uit ervaring. En de kaartjes zijn wel duidelijk maar de routes niet altijd, maar even goed wel een aanrader om te kopen want zonder die kaarrtjes ben je helemaal nergens
Groetjes janna

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:04

Jah, kan met Janna meepraten, was haar metgezel..Idd is het zo dat ze je niet overal meer willen hebben, ik regelde een aantal overnachtingsardressen en 1 van de problemen waar we tegenaan liepen was een stal, die wel de paarden, maar absoluut niet ons (2 pers. en heeeeeel klein tentje) hebben, en wel een hoop geld vangen...Ja dag!!
Het systeem met de palen is naar horen zeggen verbeterd, maar dat is altij maar de vraag..
ervaring:-neem een compas mee, bepaal waar je ongeveer het bos uit wil zijn, en houd je rijrichting gedurende het rijden in de gaten, heb je veel meer lol dan dat je bij ieder kruispunt op je kaart moet kijken naar de bosnummers, omdat je nog steeds geen paardenpaddestoel ziet.
In Dwingeloo hebben we op Oude Willem gestaan, een adresje uit mijn moeders tijd (hihi), daar leek het eerst ook op, geen camping te bekennen, maar gelukkig kwamen we 2 engelsen tegen die ons vroegen waar de camping was, we waren niet de enigsten dus..Bleek er wel een vaag bordje gestaan te hebben van een SVR-camping, met een pijl erop, maar die pijl was ver te zoeken...
Verder kan ik alleen maar zeggen moet je doen!!! HEt is echt heel tof om te doen..Zou dit jaar ook graag weer willen, maar alles staat nog even op losse poten.
Ook bij ons zijn jullie natuurlijk van harte welkom, maar dat haalt niet zo veel uit, Het is maar een straat verder dan Janna, duzz...
Heeel erg veel plezier op de trektocht!!
Renske

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:48

wij zijn bij manege "de drift" in Dwingeloo geweest. Maar dan voor een week, maar hier kan je ook bij trektochten overnachten. ze hebben stallen, maar ze kunnen ook in de wei. je kan er met je tentje komen maar ze hebben ook een zolder waar je kan overnachten. er zitten inderdaad veel stallen en boeren enzo waar je terecht kan. in en rond Dwingeloo zijn er ook veel mensen die met gehuurde huifkarren, van camping naar camping gaan. echt super.


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:20

Gaan jullie alleen door Dwingeloo of ook nog verder? Mocht je richting boswachterij Gees gaan heb je in iedergeval al een leuk adres om te overnachten, nl. bij mij Cool Kan met tentje maar ook een kamer heb ik nog wel hoor, voor de paarden een lekkere stal van 3x3.5 dus brul maar als jullie in de buurt komen Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers