Na heftig topic: AdB clinic (met Bokkers)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 07:28

Nou Vincent, moeten is een beetje groot woord vind je zelf ook niet. Neemt niet weg dat ik eigenlijk ook uit Lovely's berichten had begrepen dat ze stond te popelen om de 'charlatan' te ontmaskeren Haha! .

Maar ik heb alle vertrouwen in Zep's vermogen om AdB aan de tand te voelen en ik vind het hartstikke gaaf dat Sjuim het zelf gaat uit proberen. Ik hoop dat ze beiden ervaren dat deze man toch heel wat goede kanten heeft en een hoop mensen verder kan helpen. En zo niet dan ben ik daar ook zeer in geinteresseerd


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:23

happy worker schreef:
Nou Vincent, moeten is een beetje groot woord vind je zelf ook niet. Neemt niet weg dat ik eigenlijk ook uit Lovely's berichten had begrepen dat ze stond te popelen om de 'charlatan' te ontmaskeren Haha! .


"Moeten" lijkt mij ook een erg groot woord. Ik sta niet heel erg te popelen om de man te "ontmaskeren", ik denk dat dat de verkeerde woordkeus is. Waar ik echter niks aan kan doen is het geloof dat de mensen in hem hebben. In wezen zijn er namelijk 2 dingen. Allereerst meneer De Bodt zelf, wat hem betreft zou ik best met hem willen praten over sommige dingen die ik tegenkom op zijn site en die ik begrepen heb uit wat mensen over hem vertellen. Ten tweede is er dus het geloof wat de mensen in hem hebben, dat heeft vast en zeker te maken met de manier waarop hij zijn boodschap brengt. Het maakt daar al niet meer uit of wat hij zegt nu klopt of niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:32

Lovely"]
[Allereerst meneer De Bodt zelf, wat hem betreft zou ik best met hem willen praten over sommige dingen die ik tegenkom op zijn site en die ik begrepen heb uit wat mensen over hem vertellen. .
[/quote]
Hij heeft al eens meer commentaar gehad op zijn site, ook van mijn instructeur en instructrice; ze vonden de site niet erg nuchter en hadden dus ook iets heel anders verwacht bij hem.

[quote="Lovely schreef:
"Ten tweede is er dus het geloof wat de mensen in hem hebben, dat heeft vast en zeker te maken met de manier waarop hij zijn boodschap brengt. Het maakt daar al niet meer uit of wat hij zegt nu klopt of niet.

Luister JIJ dan eens naar hem en vergelijk eens of je dezelfde conclusie trekt als die andere mensen. Misschien interpreteer je hem wel heel anders. Misschien vind je ook wel dat die mensen een verkeerd beeld van hem geven, net zoals zijn site.

Maar stop met het bekritiseren van iemand, en zijn wijze van lesgeven, voordat je hem bezig hebt gezien.

De hond is de betere mens

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 10:34

Zaterdag zullen Ozep en ik om elf uur beginnen met ons optreden *LOL*

Willen jullie je niet persoonlijk tot iemand richten hier in het topic? Dan kan via pb.
Dit was meer een mededeling, een ieder staat vrij om te komen kijken (tegen betaling van 5 euro dan Schijnheilig )

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:06

Rocco en ik zijn om 15.00 uur. Maar ik ben er al aan het begin. Ik wil alles zien!

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:06

Iets snap ik niet Lovely. Vele instructeurs hebben zo hun vaste aanhangers die geloven in de lesmethode van die instructeur. Dit geldt dus voor iemand als Sjef Janssen, Anky, de familie Bartelds, de familie van Balen, Hinneman, Jespers, de Bodt, enz. enz. Allemaal hebben ze tot doel dat het paard beter gaat lopen. Allemaal hebben ze een eigen manier van rijden, van lesgeven en visie over het paard. Eigenlijk verschilt AdB niet van het bovenstaande. Wat is dan jou bezwaar dat er een aantal zijn die geloven in de rij en lesmethoden van AdB. Ik ken ze ook die heilig zweren bij de methode van Anky en Sjef en daar les hebben en ook goede resultaten hebben. Is dat dan anders dan bij AdB? Het verschil is echter dat AdB voor de 'gewone' ruiter toegankelijk is en de andere die ik heb genoemd voor een wat selectiever gezelschap. Van dat selectieve gezelschap zit er niet veel op bokt.nl en vandaar dat je ook niet veel tegen komt over het heilig verklaren van hun instructeurs.

Tijdens de laatste keer dat ik AdB heb zien lesgeven was het voor mij weer opvallen hoeveel 'bekende' zaken hij uitlegde. De buitenteugel gebruik, voorwaarts rijden, goed gebruik van de rug, halshouden e.d. Deze zaken hoor ik ook vaak bij andere instructeurs, echter de eenvoud waarmee AdB het uitlegt is het ook nog na te rijden en zijn de resultaten direct zichtbaar. Hoevaak zie je niet een instructeur gillen naar een leerling dat hij/zij zijn buitenteugel meer druk moet nemen. Hoevaak zie je niets gebeuren bij de leerling omdat hij/zij niet weet wat de bedoeling is en wat hij/zij moet voelen? En dan gaat het vaak mis, miscommunicatie. Lesgever weet niet hoe die het goed moet uitleggenen leerling mist de essentie van het verhaal. Daarin vind ik AdB zo sterk. Met een simpele methode kan hij bv een leerling laten voelen wat druk op de buitenteugel is en gelijk de resultaten laten zien (door een longe te bevestigen aan de buitenteugel en de leerling voltes te laten rijden, de longe hangt bijna los maar door de geringe druk die de leerling niet gaf en de longe wel was het resultaat gelijk zichtbaar).
Het vervelende is dat vele wel weten hoe ze moeten rijden, maar het juiste gevoel er nog niet bij hebben. Tevens is het vervelend dat vele zich persoonlijk aangesproken voelen door wat hij zegt en dat men dat niet graag wil horen.
Maar Lovely, gezien jou stugge houding naar AdB is het misschien wel verstandig om niet naar de clinic te gaan. Waarschijnlijk zonde voor je geld en moeite en voor ons bespaar je een hoop frustratie door alleen de negatieve dingen eruit te lichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:25

Nou Eleonoor, ik was niet van plan de negetieve dingen eruit te lichten en frustratie heb ik al helemaal geen last van.

Met de manier van lesgeven van meneer De Bodt heb ik geen moeite en daar kan ik me ook absoluut niet druk over maken. Als hij paarden op die manier rechter wil maken, vind ik dat uitstekend. Het gaat mij meer om de beloftes die hij doet aan mensen met een ziek paard.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:34

ach, wat maakt het uit als hij die beloftes waarmaakt?

De hond is de betere mens

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:34

Moet zeggen dat ik nog geen negatieve verhalen heb gehoord over zijn "beloftes". In mijn ogen lijkt het gewoon simpel. Je paard goed rijden zodat er geen overbelastingen kunnen ontstaan die kunnen resulteren in KHO en wanneer je een paard hebt met overbelastingen dusdanig beter rijden dat die overbelastingen weggaan lijkt me nog vrij logisch.

Maar ja, zo heeft iedereen zijn eigen mening. Ik heb mijn tweede les a.s. vrijdag en de derde op 9 februari. Na deze twee lessen ga ik voor mij de balans opmaken of ik doorga met AdB of niet. Twijfel nog of een midweek bij hem thuis een goede optie is om elke dag goed bezig te zijn om een betere fundatie te krijgen voor de toekomst. Hij let (zover ik het nu heb kunnen meemaken) relatief weinig op de houding van de ruiter die toch ook belangrijk is. Misschien vind ik wel een andere instructeur die daar wel op let en goed te combineren is met AdB. De tijd zal het leren.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie clinic verloopt op de 25ste. En ik ben toch blij dat ik een besloten les heb (krijg al kriebels als ik allemaal van die kritische kijkers aan de kant heb.....).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:50

Eleonoor, als ik naar deze clinic zou gaan kijken, dan zou ik kritisch zijn op de instructeur en helemaal niet op de combinaties.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:59

Even een aanvulling op mijn eerdere verhaal in deze topic. De indruk werd ontterecht gewekt dat AdB de paarden alleen laten lopen op de druk van de buitenteugel. Dat is niet correct van mijn kant. Het voorbeeld wat ik aanhaalde had juist alleen maar druk aan de binnenteugel en de buitenteugel bungelde er maar bij. Met de longe wilde AdB laten zien dat er ook druk op de buitenteugel moet zijn, was niet de bedoeling om alleen maar druk op de buitenteugel te hebben. Het is van belang dat de paarden in evenwicht, met balans recht lopen met gelijke gewicht op beide teugels. Sorry voor de verwarring, dat is nou eenmaal het gevaar van plaatsen van berichten op internet.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:24

Hij komt over een paar weken hier in de buurt, ik ben zeker van plan om te gaan kijken. Wil nu wel eens zien waar iedereen het over heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:01

Colinda schreef:
hallo,

idd.. volgende week is het dan zover... en gaan we tevens weer een aantal 'bokkers' ontmoeten, leuk ! Knipoog

Het begint overigens om 9.00 uur en er zullen zo'n 8 á 10 deelnemers meedoen.

Ik hoop idd n.a.v. de vorige topic's nog op een paar aanmeldingen v. bokkers die het nu toch eens willen gaan bekijken.... o.a. Pipo? Anoukie?
en idd...Lovely, ik dacht (ook nav vorige topic's) dat jij ook wel wilde komen... Verward

ik hoor het wel & anders, tot volgende week

groetjes


Zoals beloofd zal ik zeker van de party zijn. Ben erg benieuwd naar deze meneer. En wil Sjuim natuurlijk aanmoedigen. Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:03

Als het goed weer is gaan mijn ouders wandelen en kom ik dus ook, anders niet *zucht* tenzij iemand me natuurlijk even van huis wil halen zodat ik mee kan rijden Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:09

Het is een beetje offtopic, maar wisten jullie dat AdB door sommige verzekerigsmaatschapijen wordt aangeraden? Dan in de gevallen waar de artsen het niet meer weten? Ik stond hier toch wel even van te kijken......

Voor de duidelkijheid ben geen voor- en geen tegenhanger van AdB..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:40

dr_jacksel schreef:
Als het goed weer is gaan mijn ouders wandelen en kom ik dus ook, anders niet *zucht* tenzij iemand me natuurlijk even van huis wil halen zodat ik mee kan rijden Haha!


Ik kan je anders wel ophalen hoor.. zou je het erg vinden om een stukje naar deze kant (leersum) te rijden met de bus, dan kan ik je daar oppikken..of je ouders brengen je bij mij is 15 a 20 min..dan kunnen we gelijk door.. Knipoog
Ik hoor het wel..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:47

UniferB schreef:
Het is een beetje offtopic, maar wisten jullie dat AdB door sommige verzekerigsmaatschapijen wordt aangeraden? Dan in de gevallen waar de artsen het niet meer weten? Ik stond hier toch wel even van te kijken......

Ik ook! ik wist er ook helemaal niets van. Weet je welke verzekeringsmaatschappijen dat zijn en van wie je deze informatie hebt?

De hond is de betere mens

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:51

Van veeartsen had ik het nog niet gehoord. Wel verbaas ik me steeds dat ook in mijn directe omgeving best wel een aantal al zijn geweest maar geen geruchtbaarheid aan hebben gegeven. Zelfs Z-ruiters.
Volgens mij ging het om de verzekering EFO die het geadviseerd had.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 21:59

Lijkt mij een hele interessante leerzame dag te worden.
Hoe meer kritische mensen hoe interessanter zo'n dag word.
Ga het bijna jammer vinden dat ik die dag naar Seoul ga.
Zou iemand die dag niet voor mij op film kunnen zetten, zou graag zien en horen wat er allemaal besproken word.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:16

hoi,

shasta; ik zal eens kijken of de tijd kan vinden om te filmen

pipo; goh... je komt Cool

Dus er zijn een aantal 'afgevaardigden' v. bokt, die het komen aanschouwen, evt. bekritiseren, om vervolgens 'verslag' te kunnen doen hier... positief of negatief....
ik ben heel benieuwd... maar het zal wel weer voor de nodige
opschudding gaan zorgen, hier op bokt Knipoog

groetjes & tot zaterdag !!!

op de avatar zie je Sallyman!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:12

shasta schreef:
Zou iemand die dag niet voor mij op film kunnen zetten, zou graag zien en horen wat er allemaal besproken word.


Ik wilde mijn fototoestel meenemen. Het is geen digi, dus het resultaat duurt even, maar toch beter dan niks.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-03 09:32

Ik wil een digitale video camera meenemen èn een digitale fotocamera (3.3 megapixel) daar kunnen zo'n 100 foto's op.

Als er mensen zijn die er een beetje mee overweg kunnen (en er zuinig op zijn Knipoog ) kunnen die gebruikt worden.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:27

Hoe lang duurt zo'n les? Mijn ouders willen misschien wel gaan winkelen in Ede en dan mij onderweg even dumpen, maar die krijg ik voor 11 uur zeker het huis niet uit... Dan kan ik dus rond half 12 daar zijn...
youngster, volgens mij is het met ov niet echt makkelijk te doen naar jou toe en mijn ouders beweren dat ze me net zo handig zelf kunnen brengen als mij naar Leersum brengen...
Wel heel erg tof dat je het hebt aangeboden!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:36

Vanaf leersum is zo'n 25 tot 30 min nog rijden totaan lunteren, maargoed geeft niet hoor!!! Met de OV is het waarschijnlijk niet echt makelijk nee..je moet dan naar doorn..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:10

Desiree"]
[quote="UniferB schreef:
Het is een beetje offtopic, maar wisten jullie dat AdB door sommige verzekerigsmaatschapijen wordt aangeraden? Dan in de gevallen waar de artsen het niet meer weten? Ik stond hier toch wel even van te kijken......

Ik ook! ik wist er ook helemaal niets van. Weet je welke verzekeringsmaatschappijen dat zijn en van wie je deze informatie hebt?
[/quote]

Nog meer off-topic:

Logisch dat ze dat aanraden. Dat betekent namelijk dat ze dan (nog) niet uit hoeven te keren. Dat doen verzekeringsmaatschappijen namelijk niet graag.

On-topic:
Ik ben heel benieuwd naar de verslagen van deze clinic!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers