droes in halstertouwen en leren spullen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

droes in halstertouwen en leren spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 21:49

Wat ik me afvraag, is of droes ook in leren spullen 'gaat zitten' en of dat dat dan nog wel bruikbaar is?
Ook halstertouwen ed, op hoe heet moet dat gewassen worden voor het weer bruikbaar is zonder het risico dat de pony waar het voor gebruikt word ook droes krijgt?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:39

Wassen , en laten weken in Halamid!

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:50

Volgens mij is het voor je leren spullen voldoende om ze goed schoon te maken met zadelzeep en vervolgens ind e olie te zetten, of in te vetten. De andere spullen als dekjes en dekens zou ik in de wasmachine wassen, halsters en halstertouwen zou ik ontsmetten met zoiets als Halamid, maar weggooien zou ik zeker niet doen. Misschien kan je bij je dierenarts navragen hoe het echt zit, maar volgens mij is het droesvirus na een bepaalde tijd ook uitgewerkt, zelfs als je niets aan je spullen zou doen. Hoe lang dat duurt weet ik niet.
Hoe is het trouwens nu met je? Kom je al een beetje over je verlies van Dribbel heen, of is het nog steeds aldoor heel moeilijk? Ik kan het me zeker voorstellen dat je er nog steeds last van hebt, hoor. In elk geval, nog steeds veel sterkte gewenst!