help!grootste verschillen tussen PvdA en VVD??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

help!grootste verschillen tussen PvdA en VVD??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 21:29

jaja ik heb me met de verkiezingen bezig gehouden!

heb een paar kieswijzer-testen gedaan en ik heb altijd pvda in mn hoofd gehad, maar er kwam vvd en lpf(valt af want die doen toch nix serieus) uit!

nu ben ik net wat te lui om me compleet te verdiepen in de verschillen tussewn de vvd en pvda, wat ik over huh opvang kan ik je vaak wel in vinden!(uitslag was steeds 1. vvd 2. lpf 3. pvda/d66)

maar is vvd links?of juist rechts?en de pvda?en wat is het grootste verschil/verschillen?

wie helpt me?!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:35


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:50

VVD betekent dus juist NIET Vereninging Voor Dieren hoor en PVDA betekent ook niet Paarden Voor De Allochtonen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:52

Oh dat dacht ik Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 21:53

haha ja oke ik zal er dus toch aan moeten geloven hun hun sites zelf bekijken.....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:54


oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:01

Vind het redelijk verbazingwekkend dat het nu zover is gekomen dat er inderdaad nog weinig verschil is tussen PvdA en VVD. Vroeger (hoor mij, lijk wel een ouwe banketstaaf) was het verschil levensgroot. PvdA was links met een grote L; dat betekende dat de PvdA stond voor een rechtvaardige verdeling van de welvaart. Erg cru gezegd: dmv sturing door de overheid moest de welvaart eerlijker verdeeld worden. Wie veel verdient, moet ook meer betalen. Wie echt niet meer kan werken, moet van de overheid een uitkering krijgen etc. De VVD stond daar lijnrecht tegenover. De overheid moest zich min mogelijk bemoeien met de economie, de arbeidsmarkt etc. Kwam erop neer dat wie rijk was nog rijker kon worden, en wie arm was dat ook bleef. Door paars zijn de 2 partijen erg naar elkaar toe gegroeid. Ik blijf trouw PvdA stemmen, maar vind ze eerlijk gezegd redelijk naar rechts opgeschoven.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:06

yep en met de komst van Wouter Bos zijn ze ook niet bepaald linkser geworden, wel jammer, blijf toch maar GL stemmen denk ik.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:06

VVD is "voor de rijken" PVDA voor "de arbeiders"

Althans, vroeger

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:08

Nou ik vind dat de pvda en de vvd zich nu weer duidelijker profileren dan een jaar geleden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:09

Inderdaad, de PVDA is meer voor de wat minder rijke mensen, en de VVD juist wel. Bijvoorbeeld een ziekenkostenpremie afhankelijk van je inkomen, dat is iets wat de PvdA wilt, en de VVD dus niet.
PvdA denkt; sterkste schouders, zwaarste lasten. VVD denkt "alleen omdat je meer geld hebt moet je nog niet meer betalen"
Maar dit is even heél erg zwart/wit gezegd hoor!


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:14

komt het wel op neer Esme

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:20

Kayla schreef:
kijk dan gelijk even op www.groenlinks.nl en www.sp.nl Schijnheilig


Ze bedoeld... Kijk dan vooral NIET op groenlinks (Groen staat voor onervaren, en links voor onhandig) en SP (Super prutsers) }> (geintje)

Maar check vooral goed www.vvd.nl

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:23

uhum }> niet naar haar luisteren hoor

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:23

Dat heette toch VDL Vanda????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:25

Vereniging van Debielen en Lapswanzen? Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:38

Nee hoor kies maar lekker voor de Pvda, hun beleid komt wel aardig overeen met wat ik wil, aan die gekke stemwijzers heb je ook niet zoveel.
Je wordt bijna omver gelult door alles wat ze op tv roepen.
Maar dat is mijn keuze, je moet je eigen gevoel gaan volgen.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 09:01

in het Eindhovens Dagblad van dit weekend werden alle partijprogramma's op hoofdlijnen vergeleken, ik vond het wel praktisch.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 09:31

sarabande schreef:
Nou ik vind dat de pvda en de vvd zich nu weer duidelijker profileren dan een jaar geleden.

ja ik ook, het is juist in het paarse kabinet dat vvd en pvda verloren waar ze voor stonden maar nu profileren ze allebei weer op hun eigen gebied.

Pvda wordt de grootste partij zeggen ze op de radio. Huilen
Mensen durf straks in godsnaam niet te klagen als allochtonen ons nog grover gaan behandelen, en kindermoordernaars NOG minder dan 8 jaar krijgen voor het langzaam systematisch afmaken van een kind! en klaag ook niet dat criminelen niet gepakt worden maar mensen die in de auto naar hun werk gaan of er vandaan komen!

De hond is de betere mens

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:43

Desiree door de bocht Haha!

Nou ik weet in ieder geval wel zeker waar je niet op gaat stemmen!
Mar ik moet je teleurstellen: ik ga zeker wel pvda stemmen en ja ik ga ook klagen als de criminaliteit stijgt enz.

Wat alle partijen roepen is dat de criminaliteit omlaag moet maar hoe dat moeten we nog maar zien.

Wat ik erg jammer vind niet alleen tijdens de lijsttrekkersdebatten maar ook hier in discussies dat mensen mijn insziens verkeerd om redeneren.
Dus niet daarom zijn wij beter (dus de partij) maar daarom zijn zij slechter!

Je kunt mij alleen overtuigen met standpunten waarom iets beter is dan de ander en niet dat partijen over elkaar gaan roepen: maar zij zijn slechter omdat.... Lips are sealed

Erg jammer vind ik dat altijd.

Als jij een goed programma hebt dan hoef je niet te gaan afgeven op andere partijen.
En zeker niet dat gezeur van bijv. Balkenende: ik wil een debat met Cohen anders ga ik lekker met mijn voet op de grond stampen en janken....

Als iedere partij zich nu eens bezig zou gaan houden met het verkondigen van hun eigen standpunten ipv te proberen de minpunten van de andere partijen aan te stippen dan zouden ze in mijn ogen in ieder geval al heel wat meer respect verdienen.

En Desiree om weer even terug te komen op jouw reactie: ik vind dat jij met deze reactie hetzelfde doet: ga niet op de pvda stemmen want ze doen het slecht...
Vertel liever waarom de vvd (tenminste volgens mij ben jij een vvdstemmer??) dan zoveel beter is in jouw ogen!

Verder niet banketstaaf bedoeld of zo maar ik vind het op deze manier meer getuigen van wederzijds respect dan het moddergooien wat veelvuldig gebeurd.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:49

Desiree schreef:
[
Mensen durf straks in godsnaam niet te klagen als allochtonen ons nog grover gaan behandelen, en kindermoordernaars NOG minder dan 8 jaar krijgen voor het langzaam systematisch afmaken van een kind! en klaag ook niet dat criminelen niet gepakt worden maar mensen die in de auto naar hun werk gaan of er vandaan komen!
[/quote]


Ha ha waar hoorden we dit al eerder. Maar gelukkig is er een weer partij voor jou Desiree RATELBAND.NL

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:09

en waarom zou ik stemmen op zo'n mafkees als Ratelband? Omdat ik tegen pvda ben, word ik kennelijk meteen als een dwaas beschouwd. Ja, ik ben een VVD-er. Zij zijn voor aftrek hypotheek rente, afschaf OZB, willen de aandacht van de politie van de automobilisten verleggen naar criminelen, zijn ook voor hardere aanpak (CDA kennelijk ook want Balkenende z'n broek zakte kennelijk af bij het horen van de straf van de moordenaar van Rowena), en strenger met immigratie regels. Niet meer de "pvda-slappe hap" van laat maar maar waaien, alles toestaan en dan komt het wel goed.

De hond is de betere mens

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:11

Omdat die dingen die jij over allochtonen zegt alleen precies zo door Ratelband gezegd worden. Zelfs de VVD haalt het niet in het hoofd om zulke extreme denkbeelden te ventileren.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:13

sarabande schreef:
Omdat die dingen die jij over allochtonen zegt alleen precies zo door Ratelband gezegd worden. Zelfs de VVD haalt het niet in het hoofd om zulke extreme denkbeelden te ventileren.


Soms is de realiteit extreem. Zoveel mensen die van buitenlanders te horen krijgen "wacht maar als wij hier straks de baas zijn!". Zoveel marokaanse jongeren groeperingen die het de politie en winkelcentra moeilijk maken. Maar ja, je mag ze niet aanpakken. dat wil de pvda niet hebben.

De hond is de betere mens

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:19

Ik geloof dat je redelijk achter loopt wat betreft de huidige standpunten van de PVDA omtrent de punten die jij opnoemt Desiree. Overigens heeft Cohen tegen de wil van zijn eigen achterban in en voor de komst van Pim indertijd een strenger asielbeleid ingevoers en ook uitgevoerd. Herinner je de Familie Durmus nog????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Claudia81, DotBot, HarmanyL, Jacksie, JoT, JudithGigi, Lalidan, LWDaisy, ManonGrr, Mariett, Mondy, nathe, Nientsje, Rianneko, Sanne_zepp, SannevZ, sinnekinne, Sylke104, XxMariellexX en 78 bezoekers