Ymke? Hoe ging je sollicitatie?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Ymke? Hoe ging je sollicitatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 16:02

Ben ik erg benieuwd naar, en ik denk nog heel veel andere mensen dus vandaar start ik dit topic!

Ik wacht met spanning op een reactie! Haha!

Waar heb je eigenlijk gesolliciteerd?


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 16:08

ja ik ben ook benieuwd.
En je krijgt er een bonus vraag bij :' wat had je aan?'

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 16:13

Ben ook benieuwd!
Nog een bonusvraag Haha! :
Moest je rijden?

:evaw:

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 16:49

Heb ik iets gemist? waar ging ze soliciteren?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:02

Wow wat een interesse.! Knipoog

Laat ik bij het begin beginnen!

Ik had een gewone,nette spijkerbroek aan met m'n stalschoenen, een spijkerjasje, daaronder een lichtblauw vestje en gewoon m'n paardenjas eroverheen.
Het ging om een functie (die omschrijving kreeg ik via email) op een Springstal/trainingsstal/handelsstal, waarin je alles om en rond paarden moest doen. O.a. stallen uitmesten, poetsen,wassen,opzadelen maar ook longeren,het rijden en het groomen op wedstrijden.

Om kwart over 9 stond ik al voor de deur. Wat een complex Kwijl Zo gigantisch groot en mooi! Nou de details wat dat betreft zal ik jullie sparen, want anders word je alleen maar lekker gemaakt, maar het was gigantisch en allemaal gloednieuw.
Na veel gedwaal, vergezeld door een golden retriever, vond ik diegene waar ik het gesprek mee had , bij een rij boxen samen met 2 andere mannen met een electronisch aparaat waren ze de de stallen uit aan het mesten. We gingen naar de "kantine" waar hij achterover leunde met een bak koffie (ik heb maar bedankt, was zo zenuwachtig dat ik toch alles zou laten vallen) en allemaal dingen vroeg. O.a. ervaring. Halverwege mijn verhaal onderbrak hij mij en vroeg wat ik er van verwachte. Ik vertelde dus wat er in het mailtje stond en hij knikte, maar zei hij " er word niet gereden". Ik keek hem een beetje raar aan. Hij snapte volgens mij m'n blik niet zo goed, maar hij begon uit te leggen dat hij de wedstrijdpaarden reed. Maar er stonden 31 paarden, en niet allemaal wedstrijdpaarden (de meeste niet), wie reed dan de rest Verward Het antwoord was " Mijn vrouw". Ik vond het al steeds raarder worden. Naarmate het gesprek vordere voelde ik me steeds minder op m'n gemak. Hij praatte en ik luisterde, maar hij keek steeds naar buiten en praatte een beetje in de lucht.
Het kwam er uiteindelijk op neer zat ik solliciteerde voor klusjesvrouw. Mijn taken zouden worden (en volgens hem was dat de functieomschrijving) het uitmesten gebeurde gezamelijk op maandag ochtend, de rest van de week Paarden poetsen, longeren,opzadelen,wassen, de paarden omwisselen uit de stapmolen en een beetje vegen, dekens controleren etcetc. Maar van rijden was er helemaal geen sprake meer.
Hij deelde ook nog even mee dat het voor zou komen dat ik het hele weekend door zou moeten werken en dit alles op een bepaalde toon. En ik zou zo'n 2 keer per maand, of om het weekend, weekend dienst moeten draaien. Dat inhoudt dat ik dan mee moet op concours het hele weekend. Maar in ruil daarvoor mocht ik dan doordeweeks na keuze een dagje vrij! Hij zei dat hij erg geintereseerd was,omdat ik over kwam als iemand die wist waar ze over praatte. Er komen deze week nog 4 of 5 sollicitantes, maar ik heb er een hard hoofd in. Het is een gigantische droom die uitkomt, maar dat gedoe met het rijden zit me dwars. Als dit al veranderd word, hoe is dat dan in de toekomst ??
Ik ben dus niet veel wijzer, maar hoor het eind deze week of begin volgende week!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:20

o maar dat komt op veel meer stallen voor, zal ik ff mijn werk vertellen(spring.trainingsstal, ze hebben ook een grote fokkerij aan de andere
kant van het dorp)

We werken iedere dag met 4 mensen op stal, en er komt een meisje 's ochtends rijden, ze rijdt bij de junioren(springen) zij rijdt de 5&6 jarigen(dat zijn 6 paarden) verder zet er 1 van ons 4en haar paarden klaar, de 3 anderen zetten ze in de molen/in de wei en beginnen met uitmesten&opstrooien&hooi geven, dan als alles klaar is vegen we de stallen&het terrein bij de mesthoop
de paarden die zijn gereden gaan ff in de molen, die halen we er na 20 min uit en wassen de voetjes, wisselen de deken en ze gaan terug op stal

we beginnen om 7.30 en hebben rond 9.30 20/30min koffiepauze

ongeveer tussen 12.00&13.00 hebben we een uur pauze(ik woon er 200 meter vandaan dus ga naar huis en doe mn eigen stallen en mn paarden naar buiten of ff snel longeren)

dan om 13.00 zijn we alle4 weer terug op de stal(ook giga mooi&nieuw&luxe!) dan halen we de jonge beestjes uit de wei(zijn er stuk of 13), die worden nu dus 4, zijn van t voorjaar zadelmak gemaakt en hebben nu 'rust' alleen in de wei en wat longeren, de vervelende rijden we nog.

dan gaan we ze poetsen, en als ze heel vies zijn voetjes afspuiten enzo dan gaan er 2 aan de slag met de vervelende paarden en de andere 2 longeren en houden de stal bij

iedereen werkt de ene week van maandag t/m zondag en is dan de maandag erna vrij, werkt dan van dinsdag t/m vrijdag en is het weekend vrij, dan dus weer van maandag t/m zondag en dan maandag vrij enz

de zondag is maar van 8-12 dus is een halve dag

ik ben een uitzondering, ik werk iedere week van ma t/m za en ben alle donderdagmiddag vrij en om de week ook de zaterdagmiddag vrij(mocht iemand een andere dag vrij willen zijn kan dat altijd in overleg)

wat ik heel erg heb gemerkt is dat als je er wat langer bent en ze je beter kennen, je veel meer vrijheid krijgt en meer mag, ik begon gewoon in de stal en als hulpje met de jonge beesten(die moeten we dus toiletteren enzo en die kenden nog nix) nu rij ik af en toe dejonge beestjes, ik longeer enzo een meisje wat er nu n halfjaartje werkt mag op hun goede 5 & 6 jarigen gewoon naar het bos voor ee flinke bosrit(en we hebben het dus niet over zomaar springpaarden maar paarden waar amerikane speciaal voor naar nederland komen, dus je weet een beetje hoe hoog de prijsklasse is)

van t voorjaar worden alle, dan 4 jarigen, weer bijna dagelijks gereden en gaan we allemaal meer rijden, en er komt een nieuwe 'lading'3 jarigen van hun fokkerij, dan komt er iemand ze zadelmak maken en moeten wij er ook op

dus je kan het altijd proberen hoe het daar is, want het is heel simpel in 'de paardenwereld' hoe betr ze je kennen, hoe meer je mag en hoe hogerop je komt!

dat heb ik iig gemerkt, je kan niet verwachten dat je gelijk 'bovenaan' kan beginnen.

ik weet niet of je diploma's oid hebt(ik heb alleen havo en verder nix van paardenopleiding, ik rij nu M2 en heb 2 eigen paarden, met eentje heb ik altijd gesprongen maar ben toch een echte dressuuramazone)

o en ik heb ook nog ff voor een handelsstal gereden, ik kwam er als pensionklant, en kreeg les van de eigenaar(daar les ik nu nog) hij zocht iemand die de jonge beestjes wilde rijden, dus dast ging ik doen, toen zocht hij iemand voor 2x per week manegelessen en een springlesje op manege pony's, dus ik ging lesgeven, want hij kende mij, en zo werkt het vaak, als ze je eenmaal kennen en weten wat ze aan je hebben, dan heb je steeds meer mogelijkheden!

en weekend dienst enzo, dat gebeurt heel vaak op paardenbedrijven

ik heb ook een tijd geleden op een manege gewerkt, begon er jaren geleden als lesklantje, via hun kocht ik mn 1e paardje, toen kregen we een nieuws huis met stallen en ik vertrok, toen werd mn nieuwe paard vervelend en ging ik daar weer ff staan, toen ging ik er op zaterdag werken, uiteindelijk werkte ik er alle dagen van 13-19 en de zaterdag van 9-5 en was ik verantwoordelijk voor alle 94 paarden die er stonden en had ik de leiding op stal 's middags

maar je moet natuurlijk zelf weten wat je doet,m ik weet ook niet of je nu nog werk hebt wat je hiervoor op moet zeggen, maar als je nu geen werk hebt, kan je het sowieso proberen, is het nix dan kan je altijd nog stoppen!

heb je trouwens de functieomschrijving nog? waarin dat van het rijden staat?dan kan je dat even meenemen en er dan nog eens subtiel naar vragen!

succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:29

Ja, ik heb dat mailtje nog. Als het goed is moet ik ,volgende week waarschijnlijk, een dag meelopen om te kijken hoe alles daar gaat en hoe ik alles doe en aanpak. Dan neem ik dat mailtje meteen mee. Het is niet zo dat ik perse elke dag moet rijden, maar een paar uur in de week vind ik toch wel leuk ter afwisseling. En dan had hij van te voren moeten aangeven dat het er niet bij was... Bedankt voor je lange verslag. Misschien dat ik er na die proefdag anders tegenaan kijk, maar nu is het allemaal nog erg twijfelig.
Ik hou jullie i.i.g op de hoogte!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:33

Dat is vrij normaal, op ze op een gegeven moment wat in je zien zou je misschien ook wel kunnen rijden maar anders...
Er zijn voldoende beroepsruiters die beter kunnen rijden als een doorsneeruiter.
Toch niet netjes als ze het dan wel in het mailtje zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:53

Op die grote stallen met sportpaarden wordt er door de grooms nooit gereden. Vaak weet de stalruiter wel een deal te maken met een bijzonder getalenteerde leerling die dan de jonge paarden doet.
Ik vind het al heel bijzonder dat je de paarden wel mag longeren want vaak hoort dat er ook niet bij.
De taken van een groom zijn doorgaans;
- voeren
- stallen doen
- vegen
- dekens wisselen
- opzadelen
- veel bandageren
- paarden wassen
- paarden aan de hand in- uit stappen
- paarden in de molen zetten
- leer/bitten poetsen
- dekjes en bandages wassen en drogen
Als je laat zien dat je heel hard kunt werken en erg serieus bent en goed met jonge paarden overweg kan tijdens het longeren, dan krijg je soms de kans om je te bewijzen met een jong paard.
Maar eerlijk is eerlijk, er zijn genoeg ruiters te vinden met een fantastische staat van dienst, die wel willen rijden. Jij hebt geen referenties om op terug te vallen. En ook al rij je net zo goed als die ruiter die al 5 paarden tot Z2 heeft opgeleid. Je zult je eerst echt moeten bewijzen voordat ze jou die kans zullen geven.
Dus als je denkt dat je die capaciteit hebt dan moet je er zeker voor gaan. En als je denkt dat je daar niet aan kunt tippen vergeet dan snel dat ideaal beeld van paarden rijden op een grote sport/handelsstal.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:59

Ik ben al blij dat ik de kans krijg om dit te gaan doen, ik heb nooit betaald gewerkt in de paarden, wel vrijwillig (ook op een trainings en handelsstal, waar de paarden naar italie etc werden verkocht). Ik weet dus niet wat ik kan verwachten en wat ze van mij verwachten, dat is eigenlijk het grootste probleem. Ik hoef niet perse elke dag te rijden, maar een paar uur in de week (eventueel onder begeleiding) als afwisseling. Er staan daar ook andere paarden dan spring/sportpaarden die soms maar tot L-niveau worden getraint en dan verkocht. Dat zou ik dus makkelijk kunnen doen. Maar misschien wil ik gewoon te veel en te snel en moet ik geduld hebben



[edit/typo]

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:03

Is vrij normaal hoor, bij ons is het zo dat je eerst een tijd meeloopt en als je bevalt mag je rijden. er lopen meisjes stage die alleen maar mogen vegen en opzadelen en andere rijden zowat de hele dag.
Ach rijden is ook niet alles, de normale gang van zaken is in t begin leerzaam genoeg.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:17

#Ymke# schreef:
Ik hoef niet perse elke dag te rijden, maar een paar uur in de week (eventueel onder begeleiding) als afwisseling. Er staan daar ook andere paarden dan spring/sportpaarden die soms maar tot L-niveau worden getraint en dan verkocht. Dat zou ik dus makkelijk kunnen doen. Maar misschien wil ik gewoon te veel en te snel en moet ik geduld hebben

Vergeet niet dat wanneer je onder begeleiding rijdt dat meestal weer van je salaris wordt afgenomen omdat het dan 'les' heet.
Paarden tot L niveau trainen lijkt eenvoudig maar om dat professioneel te doen moet je daar ervaring in hebben en moet je ook een aantal paarden verder dan L hebben gereden om te weten wat een correcte basis is.
Laat ze eerstmaar eens zien wat je waard bent dan geven ze je vanzelf een keer een kans.
Zet 'm op!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:27

Dan weet ik wel waar je gesolliciteerd hebt...
Ik pak daar wel eens een lesje.

Denk dat je daar nooit aan rijden gaat toekomen,
dit is geen gewone handelsstal maar een handelsstal in paarden in de hogere prijsklasse.
Daar rijden alleen mensen op die al wat bewezen hebben in de sport. Misschien dat uitstappen er in de toekomst inzit maar dan mag je al in je handjes wrijven.

En een paard naar L toe rijden kan misschien wel, alleen zijn dat iets goedkopere paarden waar de marge dus kleiner op is.
Die paarden moeten dus in 2 weken tijd alle knopjes erop hebben zitten dus ook voor dat werk moet je een prof zijn.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:35

Ik weet volgens mij ook wel welke stal je bedoelt en moet je teleurstellen want hij rijdt echt zijn paarden allemaal zelf en laat zijn paarden helemaal niet rijden door iemand die zo weinig ervaring heeft als jij, no offence, maar zo zit het nu eenmaal.
Ik hoop dat je iets beters vind.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 21:07

Tja Ymke, ik denk dat hij toch niet helemaal onder de indruk van je ervaring was!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:37

Maar ik denk dat als hij je ziet rijden hij wel van mening verandert hoor, misschien kan je vragen of je voor mag rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:56

Er zijn maar weinig stallen waar je meteen begint met rijden.
En mag dat wel, dan is dat omdat ze je op concours of elders al eens hebben zien rijden.
De dingen die jij omschrijft zijn de gewone dingen voor een groom.

En om jonge paarden netjes aan te rijden moet je best wel wat in je mars hebben.
(En nu krijg ik weer herrie)
Als jij een 20 jarige al fel vind, ga dan aub niet op een 3 jarige zitten.
Dit is niet om te katten, maar om je een beenbreuk te besparen Lachen
Vooral wedstrijdpaarden op zulke stallen, zijn goed gevoerde en felle beesten met karakter.
want aan doetjes hebben ze niks, die komen niet ver genoeg in de sport.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:59

Ik zou het niet doen.
Zeker niet omdat je eerste indruk al niet goed was. Je moet er wel heel veel mee samen werken en ik vind dat eerste contactindruk wel belangrijk is.
Wees verstandig, luister naar je verstand en niet naar je hart omdat je zo graag met paarden wilt werken. Ik heb dat toen ook gedaan en dat heeft me een hoop ellende gekost.
Als je het echt heel graag wilt dan vind je wel wat.

Ik zou wel eens willen weten bij wie dit is want jou verhaal komt heel erg overeen met mijn ervaring., mag natuurlijk via PB.

Citaat:
En ik zou zo'n 2 keer per maand, of om het weekend, weekend dienst moeten draaien. Dat inhoudt dat ik dan mee moet op concours het hele weekend. Maar in ruil daarvoor mocht ik dan doordeweeks na keuze een dagje vrij!


2 weekend dagen werken en dan 1dag in de week een vrije dag naar keuze?
Beetje oneerlijk he.
Je moet gewoon betaald worden.

pff wat is het toch een slaven wereldje af en toe.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:19

ja slavenwereldje is het wel, maar ik heb het super naar mn zin! leer erveel, zie er veel, en als t niet meer leuk is zoek ik iets anders, maar heb t nu goed naar mn zin en t is iedere dag hard werken, maar heb nu inmiddels een superconditie, en lekker hele dag bezig ipv op kantoor, en lekker met de jonge beestjes bezig zijn, en alle paarden toiletteren en soms wat rijden en van t voorjaar wat meer rijden, en idd die jonge beesten op zon stallen zijn heel wat anders dan t gemiddelde jonge paard! wat een drukteschoppers zitten er tussen! dacht dat ik wel redelijk kon rijden(quentin is ook soms een ramp en heb ervaring met jonge paarden) maar die beestjes hebben me al een paar keer verrast!

maar toch, ik vind dat ik nu een superbaan heb, oke hard werken, geen hoog salaris, maar wel de hele dag tussen de paarden!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 23:34

Cowgirl schreef:
Ik zou wel eens willen weten bij wie dit is want jou verhaal komt heel erg overeen met mijn ervaring., mag natuurlijk via PB.

Het kan onderhand net zo goed vrijuit...

Een springruiter, die het erg goed doet in de sport, die een eigen stal had op het bedrijf van een ander, gaat nu op eigen terrein verder.
Waarbij zijn vrouw de paarden doordeweeks traint.

Als het je nu nog niets zegt weet ik zeker dat jij daar niet gewerkt hebt Cowgirl.

Veel succes met je proefdag iig.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:21

Steef schreef:
Tja Ymke, ik denk dat hij toch niet helemaal onder de indruk van je ervaring was!


Dit bevestigd mijn vermoeden toch weer!

Ik was nog niet eens begonnen aan het Deel ervaring, en hij wist van te voren, voordat hij mij vroeg te komen solliciteren.Waar ik gereden had en dat ik geen diploma had. Het kan mij eerlijk gezegd niet schelen wat jij denkt over mijn kunnen of iets dergelijks. Ik vind werk in de paarden leuk, en ik weet dat het zwaar is. Al ga ik op m'n bek, laat me lekker gaan!


Runningkawa: Dit is niet bedoelt om ruzie te gaan zoeken,want ik heb geen zin om mijn dag te laten verpesten omdat iemand (dan doel ik niet perse op jou, en die persoon in kwestie weet wie ik bedoel) denkt te kunnen oordelen hoe ik rijdt vanachter een computer. Ik ga mezelf niet verdedigen want daar heb ik helemaal geen zin, zolang hij (diegene waar ik gesolliciteerd heb) mij niet heeft zien rijden, kan hij niet oordelen over mijn ervaring wat paarden trainen betreft.
Die opmerking over een 20 jarige al fel? Ik merk een soort ondertoontje. Bij ons op stal staat die een ruiter die M is met haar paard,(start nu niet meer wegens blessure) werkt op een stal, en zelf les geeft en nog een of andere cursus doet. Zelfs die vind Bram erg lastig. Ondanks dat hij erg klein en al 20 is, is het een ontzettende etter en gewoon fel, heet en hij kan nogal debiel uit de hoek komen. Zolang jij er niet opgezeten heb, kan je niet oordelen of hij werkelijk zo makkelijk is als jij denkt. Ik heb 3,4 - 4 jarige gereden dus wat dat betreft weet ik wel degelijk hoe zo'n jong, onervaren en durk paard aanvoelt!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:36

Citaat:
Bij ons op stal staat die een ruiter die M is met haar paard,(start nu niet meer wegens blessure) werkt op een stal, en zelf les geeft en nog een of andere cursus doet. Zelfs die vind Bram erg lastig. Ondanks dat hij erg klein en al 20 is, is het een ontzettende etter en gewoon fel, heet en hij kan nogal debiel uit de hoek komen.


Nu maak je me nieuwsgierig, ik heb iets met zulke paarden *LOL* Misschien moet ik toch nog maar over Emy-dreiklange heenbieden...Haha! (of als ze toch maar niet komt, mijn bod weer laten tellen *LOL* )

Iig succes met het maken van een keuze Party!!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:45

Offtopic : Gomir, Kom gerust. Hij staat voor je klaar

Nog even tussendoor: Blijkbaar kan niemand geloven dat een paard van 20 nog zo actief en heet kan zijn.
Maar diegene die het wil uitproberen, ik hou hem voor je gereserveerd. Ik weet hoe mijn paard is, nu jullie nog Schijnheilig

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 01:01

Ymke, ik weet niet hoe je rijdt maar ik heb wel foto's gezien van jou en Bram. En ik wil best geloven dat het heel knap is wat je nog uit Bram weet te halen maar dat wil niet zeggen dat je voldoende kwalitiet hebt om paarden te rijden op een handelsstal.
Op de stal waar ik regelmatig kom voor lessen wordt ook af en toe een paard klaar gemaakt voor de verkoop. Er zijn vreselijk veel grooms in dienst maar de ruiters hebben allemaal al meerdere paarden Z2 en hoger geklasseerd. En dat zijn allemaal mensen van rond de 20 [van jou leeftijd dus].
Het is gewoon niet gebruikelijk dat je als groom mag rijden op een grote stal. Tenzij je bijzonder getalenteerd bent. Maar omdat er zo vreselijk veel ruiters voor handen zijn gaan ze echt niet investeren in een aardige meid die hard wil werken maar een blanco CV heeft.
Feit is gewoon dat er ruiters genoeg te krijgen zijn, ook die alleen maar voor de ervaring en in ruil voor les de jonge paarden willen rijden. Je moet dus al van heel goede huize komen wil je daar als ruiter een kansje maken.
Het beste advies is om daar gewoon te gaan werken. Dan kom je er zelf het snelst achter hoe het nu werkt. Maar wees niet teleurgesteld wanneer je niet mag rijden.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 01:20

Dat snap ik Jippie. En dat weet ik nu wel, wist het ook eerder. Ik heb nou eenmaal niet de middelen (goed paard,goede begeleiding) om een Z-ruiter te worden binnen no time. Ik heb die middelen ook nooit gehad.
Ik werd op den duur overal gevraagd om paarden te rijden en te trainen en daar kreeg ik heel erg veel uit. Ik weet dus dat ik dat wel kan. Ik staar me ook niet dood op dat rijden, maar er zijn toch wel stallen waar je een paar uur per week mag/kan rijden en daardoor zelf wat leert, maar ook de paarden wat bijbrengt? Het ging er mij gewoon om dat in de functie omschrijving het woord groom alleen voorkwam bij " het groomen op concours" en nu ineens werd er terug gekrabbelt voor ik ook maar iets kon zeggen over mijn ervaring of hoe ik met dieren omging. Dat vond ik raar, ik kan eventueel de functie-omschrijving wel even copieren! Ik weet dat het rijden opzich later komt. Ze (in het algemeen) willen eerst zogezegd de kat uit de boom kijken en zien wat ze binnen hebben gehaalt voor ze jou een training van paarden toevertrouwen,dat vind ik ook logisch. Maar het feit dat er kortweg gezegd werd dat rijden er niet bij is, vind ik krom. Dan hadden ze dat bij de functie niet neer moeten zitten.
Gelukkig heb ik nog een troef achter de hand, een man die daar boxen huurt met 7 paarden en die ook erg geintereseerd was in mij, qua ervaring e.d. Mocht het echt niet gaan werken (ook i.v.m vele reizen) met diegene waar ik gesolliciteerd heb, dan kan ik altijd daar nog terug op vallen. Zo niet, dan zoek ik gewoon verder. Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Cowgirl, Dartel, dezzie, joyce83, Ponytante, Salinah, ShaNel16 en 115 bezoekers