Cohen for M president

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Cohen for M president

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 16:54

Ja het is gelukkig Job Cohen geworden. Een man zonder smet of blaam die al jaren geleden streng, maar zorgvuldig optrad bij het vluchtelingen probleem. Die gezien mag worden in binnen en buitenland en die vriend en vijand verrastte en ontroerde met zijn speech tijdens het huwelijk van Alex en Max. Hopelijk gaat dit lukken en zijn we zo in eenkeer van alle politieke ellende en idiotie van de afgelopen periode af.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 19-01-03 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:15

Ik vind het ook een erg gelukkige keus. Dat over Melkert was gewoon een gemene roddel, erg triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:29

Maar waarom wil hij niet in debat met de andere premierkandidaten Verward
Eerst weken wachten met de bekendmaking en nu dit.
Tja de PvdA zal nooit mijn partij worden.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:32

Omdat hij nu burgemeester van Adam is en zich niet met de campagne wil bemoeien.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 17:40

Ilindra schreef:
Maar waarom wil hij niet in debat met de andere premierkandidaten Verward
Eerst weken wachten met de bekendmaking en nu dit.
Tja de PvdA zal nooit mijn partij worden.


Het zijn LIJSTTREKKERDEBATTEN

Roepen dat je premier wordt of bent zoals Zalm deed en Balkenende doet is zeer voorbarig en niet aan de orde.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:47

Idd Sarabande, ik vind Zalm en Balkenende erg triest bezig. Niet zo zeker van hun zaak zeker meer....

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 18:07

sarabande"]
[quote="Ilindra schreef:
Maar waarom wil hij niet in debat met de andere premierkandidaten Verward
Eerst weken wachten met de bekendmaking en nu dit.
Tja de PvdA zal nooit mijn partij worden.


Het zijn LIJSTTREKKERDEBATTEN

Roepen dat je premier wordt of bent zoals Zalm deed en Balkenende doet is zeer voorbarig en niet aan de orde.
[/quote]

Ja, maar er zou een speciaal premierdebat komen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 18:10

Ja dat hadden Zalm en Balkenende even snel bedacht Verward Is niet gebruikelijk ofzo hoor.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 18:13

[quote="Yootha Ja, maar er zou een speciaal premierdebat komen.[/quote]


Ik denk dat hij ze de afgang wil besparen:D Knipoog

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 18:15

Ik vind het zo vreemd dat iedereen nu ineens Pvda fan is geworden. Hun boodschap is hetzelfde als vorig jaar. Alleen hebben ze er een leuke kadoverpakking omheen gedaan ( Wouter Bos).

Toch ben ik wel blij met de keuze Job Cohen. Een van de weinige mensen met een goed verhaal.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 18:30

Ik sluit me helemaal bij Pipo aan,
Bos brengt het minder gecompliceerd en doet er een leuk lachje bij maar het is hetzelfde program als vorig jaar.

Ik kan trouwens niet wachten tot die verkiezingen voorbij zijn, ik word stapel van de campagne, loop bijvoorbeeld al de hele dag met dat irritant 'liedje' van SP in mijn hoofd.
"Stem Voor, Stem SP..."
Terwijl ik een behoorlijke Anti-Jan Marijnissen-Ven ben.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 20:41

Pipo schreef:
Ik vind het zo vreemd dat iedereen nu ineens Pvda fan is geworden. Hun boodschap is hetzelfde als vorig jaar. Alleen hebben ze er een leuke kadoverpakking omheen gedaan ( Wouter Bos).


Ik heb nooit wat tegen de PvdA gehad, wat niet wil zeggen dat ik ooit op ze gestemd heb of van plan ben om dat nu te doen. Al hoewel uit tactische overwegingen.... Sigaar

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:57

Job Cohen, wel weer een beetje grijze regeerder. Als ze nu met Jeltje op de proppen waren gekomen........


En CDA en VVD hebben afgelopen jaar laten zien wat er met hun plannen ging gebeuren. Vandaar dat men nu de PvdA maar weer eens probeert?

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 01:01

Ach, politiek is nooit mijn "iets" geweest, en zal het gelukkig (!) ook nooit worden, dat weet ik zeker. Je kan doen wat je wil als gewone burger, er zal toch nooit iemand in de politiek zijn die echt naar je luistert... In tegenstelling tot vroeger, toen de partijen pas echt 'opstarten', de PvdA (wat toen nog anders heette) had echt alles over voor de werkers... maar dat kwam grotendeels nog omdat het dezelfde werkers waren, die ook in de partij zaten. Tegenwoordig is het een grote bureaucratie... en daar hou ik niet van.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 01:20

[quote="Jantien"]Job Cohen, wel weer een beetje grijze regeerder. Als ze nu met Jeltje op de proppen waren gekomen........quote]

ha ha die kon men niet verstaan

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 01:31

Jeltje als minister-president van Nederland is toch niet een beeld dat mij aanspreekt. FF minzaam lachen misschien........
Cohen lijkt mij wel een goede keuze......iig wat ervaring als bestuurder, kan je van Balkenende nog net zo min zeggen als van Bos

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 08:42

Jantien schreef:
En CDA en VVD hebben afgelopen jaar laten zien wat er met hun plannen ging gebeuren. Vandaar dat men nu de PvdA maar weer eens probeert?

PvdA heeft in Paars al aardig wat van zijn kunnen laten zien en daar ben ik niet echt van onder de indruk.
Ze kunnen dan wel 20 nieuwe figuren op de lijst hebben staan maar er zit ook nog zat van dat oude paarse klootjesvolk.
Krijgen we zo dat tolpoorten gezeik weer. Nee bedankt, ik pas voor de PvdA...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:13

Maar wou je zeggen dat de vvd het dan beter heeft gedaan in paars??
Ten eerste vind ik persoonlijk dat paars nog niet zo rampzalig was als iedereen nu ineens doet voorkomen.
Tenslotte hebben we zelf voor een paars 2 gekozen.
Ook ging het economisch gezien behoorlijk goed in ons land ten tijde van paars.
Banen lagen praktisch voor het oprapen de welvaart was hoog enz.

En nogmaals we hebben zelf voor paars twee gekozen als we dat nu niet meer willen dan moeten we gewoon anders stemmen.

Alhoewel ik persoonlijk liever een pvda aan de macht zie als weer de cda/vvd/lpf.
Dat ze er zelfs aan denken......


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:15

Ik moet er echt niet aan denken dat de PvdA nu de grootste wordt en Cohen MP wordt.... Misselijk
Waarom zwichten mensen in vredesnaam voor een smakelijkere verpakking als de inhoud niet te pruimen blijft........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:29

Als pvda de grootste word, gaat het alleen maar slechter met de economie. Net als linkse partyen.......die kunnen we nu gewoon niet hebben met deze economie.
Persoonlijk stem ik vvd, maar dat is omdat ik cda en vvd graag samen zie. Kunnen ze de rotzooi van paars opruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:33

Als de PvdA de grootste wordt, dan is Amsterdam Cohen kwijt als burgervader... dat is geen fijn vooruitzicht.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:44

Inderdaad Sonja ben ik het helemaal mee eens, er worden hier zelfs topics over gestart. Hij was vorige week op de radio.. inderdaad om te K*tsen.. Misselijk ik ben zeker geen voorstander van de pvda en zal dat ook nooit worden.. Het programma is zeker niet goed voor onze economie en dat zeggen ze er niet bij. Als zij de grootste partij worden zal de staatsschuld nog meer stijgen en er zal nog meer werkloosheid komen.. Is dat wat we willen volgens mij niet, Ook zegt onze grote vriend Wouter Bos dat er genoeg geld is voor allerlei dingen, door bv de hypotheekaftrek maar af te schaffen, hierdoor is het voor jongen mensen onmogelijk om nog een huis te kunnen kopen.. Nou ik bedank hiervoor en ik stem dus zeker niet op deze partij..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:48

Dat gepraat over de puinhopen van paars vind ik schromelijk overdreven. In mijn ogen is het acht jaar betrekkelijk tot heel goed gegaan met Nederland. Ik ben realistisch genoeg om in te zien dat Nederland nu een aantal grote problemen heeft, die opgelost moeten worden. Je moet de realiteit alleen niet uit het oog verliezen. Veel landen om ons heen hebben met dezelfde issues grote problemen. neem de teruglopende wereldeconomie. Het is niet van belang wie er gaan regeren, of wie er geregeerd hebben in dat opzicht. Nederland heeft daar onherroepelijk last van...........problemen als deze zijn niet geheel te voorkomen!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 12:25

Ruiterinrust: helemaal mee eens!
Youngster: de hypotheekrenteaftrek afschaffen was alleen bedoeld voor hogere inkomens. Kan niet zeggen dat ik daartoe behoor en zo denk ik dat de meeste jongeren daartoe nog niet behoren.

Iedereen moet stemmen wat hij wil maar het lijkt me een beetje onzinnig om de pvda de schuld te geven van de puinhopen van paars (wat ik sowieso al erg overdreven vind) want als ik het me goed herinner zaten er nog altijd drie partijen in paars!

En voor iedereen hierboven die vindt dat men zich niet moet laten leiden door een smakelijke verpakking: wees maar niet bang dat was ik niet van plan!
Als ik pvda stem dan gaat mijn voorkeursstem naar nummer twee.
aangezien ik uit principe meestal op een vrouw stem!
Overigens vind ik de heer Marijnissen erg onsymphatiek na de debatten en over de heer Balkenende zullen we het maar helemaal niet hebben... Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 12:35

kaj schreef:
Overigens vind ik de heer Marijnissen erg onsymphatiek na de debatten en over de heer Balkenende zullen we het maar helemaal niet hebben... Lips are sealed


Hmm, persoonlijk vind ik Wouter Bos nou ook niet echt symphatiek. Hij maakt vele beloftes, die hij nooit waar kan maken. Daar wint hij kiezers mee!

En ik vind het heel vreemd dat Cohen niet in debat wil.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Elise_K, Fifo, Glenda, JornaR, MoniqueT, Nanu, ontherun, PintoNatal, Prince, Remembrance, rien10, Riviera87, Selina, Unicorn79, Votti, YandexBot, YvonneV, zuperzmoker en 207 bezoekers