Sh*t!! Mijn laarzen komen niet op tijd! *Update*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Sh*t!! Mijn laarzen komen niet op tijd! *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 16:50

Ik ben echt furieus!! Het plan was om in januari officieel te starten met mijn bijrijdpaard. Eerste westrijdje op 25 januari, startkaart in november aangevraagd, couponnen ingestuurd, flink getraind, deze week naar Divoza om een witte rijbroek, blouse en jasje te kopen (dat mist nog) maar.... helaas loopt het niet bepaald zoals ik wil! Boos! Boos!

Op 1 november ben ik bij Van Huet in Houten geweest om leren rijlaarzen aan te laten meten. Ik heb bolle kuiten, dus pas helaas niet in de standaard-maten. Maar goed; laarzen aan laten meten, werd prima geholpen, de helft aanbetaald, en de laarzen zouden maximaal 6 weken later klaar zijn. Maar, aangezien hij het niet zo druk had, zou dat waarschijnlijk al eerder lukken. Uiterlijk half December zou ik mijn laarzen dus op kunnen halen.

Helaas in december niets gehoord. Tijdens mijn kest-vakantie nog gebeld, maar helaas was het niet gelukt om mijn laarzen nog voor kerst af te krijgen. De eerste week van januari zou ik aan de beurt zijn. Ik was nog redelijk koel, en begreep het toen allemaal nog wel. Goed, eerste week van januari weer niets gehoord. Weer gebeld, en oh jeetje, wat hadden ze het druk bij Van Huet. Op donderdag 9 januari zouden ze ECHT ECHT ECHT klaar zijn. Maar helaas, afgelopen donderdag niets gehoord. Vandaag weer gebeld, en nu meldt deze grapjas doodleuk dat het deze week ook niet meer gaat lukken!! Ik ben echt woest! Heb veel geld aanbetaald (150 euro) ben echt ruim op tijd geweest met bestellen, nu is hij al anderhalve maand TE LAAT met leveren, en nu zegt hij dat hij net nog niet klaar heeft? Over een kleine twee weken heb ik wedstrijd. Ik krijg die laarzen nooit meer ingelopen, ALS ik ze al voor die datum krijg. Laat staan dat ik er een beetje aan gewend ben met rijden, want het is een wereld van verschil als je het met chaps vergelijkt. Hij zou het een en ander uitzoeken en me vandaag nog terugbellen. Ik heb hem vanmorgen aan de lijn gehad, en nu (kwart voor vijf) nog niets gehoord.

Echt furieus ben ik. Straks kan ik mijn eerste wedstrijdje bij mijn nieuwe vereniging gelijk weer gaan afzeggen, lekkere indruk laat dat achter. Kost me ook nog geld.......

Bah! Sorry hoor, maar moest even mijn gal spuwen.

Die kl*te Van Huet!
Laatst bijgewerkt door Marieke22 op 20-01-03 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:54

Nou ik heb het netjes gehouden destijds, maar ik had precies hetzelfde! En Honeybee ook.
Zoek maar eens op leren rijlaarzen met als auteur Sjimmy of Honeybee.
Ik had toen ik naar ervaringen bij hem vroeg bijna allen positieve reacties maar ik hoor steeds meer negatieve.

:evaw:

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 17:01

Ik heb ook die positieve ervaringen gelezen over Van Huet, en mede op basis daarvan mijn beslissing genomen om daar mijn rijlaarzen te bestellen. Ik ga nu dan even zoeken naar jullie topics. Echt vreselijk balen zeg!

Ik wil ook niet te onaardig doen over Van Huet, maar ik ben gewoon even heel erg boos Boos! !

Heb je ook de eigen-productielaars? Bevallen ze op zich wel?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:03

Ze bevallen prima, alleen had ik ze achteraf wel wat hoger gewild. En de zooltjes lieten heel snel los, maar dat mocht ik zo op zijn kosten laten repareren want hij had dat nog nooit meegemaakt. Alleen zitten ze nu alweer los.

Maar noooooit meer rubberen rijlaarzen voor mij.
Chaps heb ik er nog wel bij om mijn laarzen niet te snel te laten slijten.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:39

Boeh wat balen is dat Boos! Misschien dat het toch allemaal nog goed komt. Als dat niet lukt zou ik toch proberen omdie laarzen voor minder mee te krijgen.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:52

Jeetje, ik heb zaterdag ook laarzen daar gekocht. hij is bijna 2 uur! met mij bezig geweest! Heeft mijn voeten en kuiten opgemeten. Meldde me dat ik een erg klein voetje had, maar hij ging meteen zoeken. Ondertussen wist ik alles van soorten stiksel van zolen en waarom de ene laars niet beter is dan de andere. Waarom je geen stalwerk mag doen. In de tussen tijd heb ik iets van 6 of 7 soorten laarzen aangehad. Hij wist van te voren al te vertellen waar ik misschien tegen aan zou lopen. En ja hoor. Hij had gelijk! Ik werd erg vriendelijk behandeld en hij had er echt verstand van. Gelukkig (voor mij) liep ik uiteindelijk met een standaard maat naar buiten. Zit echt perfect. Moet ze alleen nog inlopen *au* maar verder geen kwaad woord van mijn kant....

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:44

Hij is verder ook heel netjes en aardig en zeker vakkundig, maar de levertijd laat te wensen over. Of hij moet gewoon zeggen dat het langer duurt.

:evaw:

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:09

Ja da's idd niet echt klantvriendelijk!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:49

hmm, ik hoor Huet+ laarzen,.. Bedenk met ineens dat ik ook nog op mijn laarzen zit te wachten. Zal eens bellen. Heel erg balen allemaal. Boos!

Haha!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:16

weet niet of die van huet die laarzen zelf maakt, maar alle fabrikanten zoals petri en cavallo duren lang!! Kan hij dus verder ook nix aan doen. is inderdaad vervelend dat ze er niet op tijd zijn.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:39

Van Huet maakt ze zelf toch?
Reken voor Petrie en Cavallo rustig 6-8 weken, vaak wel meer....

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 08:09

Nou, gisteravond toch nog telefoon van Van Huet gehad. Hij vond het allemaal erg vervelend, er was vanalles voorgevallen waar hij me niet mee wilde lastig vallen (idd geen behoefte aan nee!) maar hij verzekerde mij dat hij ze vandaag op zou gaan halen. Ik denk dan gelijk: Ophalen? Het was toch zijn "eigen productie laars"? Maar goed, als de laarzen verder prima zijn, maakt me dat ook niet zoveel uit eigenlijk. In ieder geval gaat hij ze vandaag ophalen, hij zou er morgen nog wat werk aan hebben, en dan zou ik ze donderdag op kunnen halen. Ik ben benieuwd. Ik juich nog niet te vroeg, want wie weet gaat het alsnog mis. Als ik ze donderdag inderdaad krijg, dan kan ik de rest van de week wel met die laarzen aan gaan lopen, anders kan ik ze echt niet aan op westrijd. We zullen zien!

Even nog een dingetje duidelijk maken: deze meneer heeft mij ook heel erg goed, vakkundig, en klantvriendelijk geholpen toen ik mijn laarzen aan liet meten. Het is net wat Sjimmy zegt; de levertijd laat wel te wensen over. In principe is dat ook niet erg, maar dan moet dat wel even gemeld worden. Nu reken je ergens op, stelt je daarop in, maar vervolgens blijken de zaken heel anders te liggen. Heel vervelend!

Verhaaltje wordt dus nog vervolgd. Ik zal het ook netjes hier even melden als ik mijn laarzen idd gekregen heb!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 09:51

Unity schreef:
weet niet of die van huet die laarzen zelf maakt, maar alle fabrikanten zoals petri en cavallo duren lang!! Kan hij dus verder ook nix aan doen. is inderdaad vervelend dat ze er niet op tijd zijn.



Eerlijk gezegd ben ik het daar niet helemaal mee eens: Ik heb Cavallo-laarzen op maat moeten laten maken, ik heb maar 5 weken hoeven wachten, terwijl ze bij de ruitersportzaak gezegd hadden dat het minimaal 8 weken zou duren. Bij mij ging het dus erg vlug. Ongetwijfeld zullen er uitzonderingen op de regel zijn, maar ik ben erg tevreden over de levertijd van mijn laarzen.

Toos paardloos

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:33

zoiets had ik dus ook.
mijn oude laarzen paste mij niet meer en ik moest ze die datum hebben. ja dan zijn ze er zei die .
ik opgebeld niks hij had ze niet.
ik had maar 1 keus en dat was mijn chaps aan (beenkappen met jophurs)
maar dat mag niet .
ik heb de gok genomen en ja hoor daar komt de jury aan .
je doet nu je chaps uit anders mag je niet meer starten .
toen zat ik met een probleem .
ik heb van een ander laarzen geleend en heb ik daar in gereden.
en toen volgend weekend ook concour maar ik had me laarzen nog niet gekregen .
dan wordt je toch ook woest maar toen moest ik de dag erna ook rijden (was in de finale ) en toen hadden ze hem gelukkig wel ik heb zo ook op concour aangetrokken en daar gewoon gereden ik heb ze echt niet thuis ingelopen

www.bjorntelintelo.nl uw hoefsmid aan huis !!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:35

Het is wel een eigen productie laars, maar ze worden 'gewoon' door een fabriek gemaakt. Hij controleert ze aan alle kanten en hij heeft het ontwerp gemaakt. Vandaar 'eigen' produktie.

:evaw:

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:44

Ik heb afgelopen jaar ook nieuwe Petri's gekocht, maar ik had ze binnen twee weken. En ze moesten ook op maat gemaakt worden. Vreemd. Maar ik zou ook boos worden als het zo lang zou duren en je zou ze nodig hebben Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:05

ik vind petrie inderdaad ook erg snel. omdat ik van die mislukte voetjes heb moest alles op maat gemaakt worden. maar 36 met 53 van hoogte komt namelijk bijna nooit voor. ze zeiden 6 weken maar na 2 weken werd ik door de fabiek opgebeld dat ze klaarstonden.

wel raar ja dat het zo enorm lang duurt ik zou al lang en breed helemaal woedend zijn

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:32

Er zit verschil tussen heel en half maatwerk!!! en veel hebben ze op voorraad liggen. En verder is cavallo en petrie minimaal 6 weken levertijd over het algemeen. Maar dit kunnen ze meestal niet waarmaken!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:19

Vervelend zeg. Bij mij waren ze er binnen een maand, overigens niet bij Huet besteld.

Ik had ook geen problemen met inlopen, ze zaten eigenlijk gelijk goed. Dusse, veel succes met je wedstrijd! Tong uitsteken

Zonnetje81
Berichten: 18587
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:33

Ff tussendoor over het inlopen ik heb sinds een paar weken mn nieuwe laarzen en had er 1x mee gereden meteen toen ik ze kreeg en de 2x een wedstrijd, went best snel hoor.
Advies: meteen gaan rijden ermee want lopen alleen helpt niet. Je moet namelijk je beweging naar binnen ook vormen van je voet.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 08:52

Even een update:

Donderdag heb ik inderdaad mijn laarzen kunnen ophalen. Gelukkig zaten ze gelijk als gegoten, dus ik kon ze direct meenemen! Heb nog een potje ledercrème meegekregen ter compensatie voor het lange wachten.

Was een beetje bang dat ik vreselijk last zou krijgen met inlopen. Je hoort altijd van die horror-verhalen! Maar, gelukkig blijft mij dat gespaart. Ik heb de volgende dag gelijk ermee gereden, en de dagen erna ook. Heb tot nu toe geen één blaar of drukplekje, dus dat lijkt goed te gaan!

Ik kan dus gelukkig wel op wedstrijd zaterdagavond.
Brrrr.... ben nu al zenuwachtig!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 08:58

Marieke22 schreef:
Heb nog een potje ledercrème meegekregen ter compensatie voor het lange wachten.


Dan was ik blijkbaar óf niet aardig genoeg óf niet boos genoeg, want ik heb geen woord van excuus gehoord toen. Scheve mond
Knipoog

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ingvdh, Jokonootje, Selina, snorkel1986 en 6 bezoekers