Ergste blessure overgehouden aan paardrijden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Ergste blessure overgehouden aan paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 22:47

Wat is de ergste blessure die je ooit hebt overgehouden aan het paardrijden? Op of naast je paard?

Ik twijfel tussen:
*Hersenschudding en gekneusde pols met dank aan een gigantische schimmelruin, kreeg er vliegles bij kado
*Zwaar gekneusde voet met dank aan Baduh (steigeren en op je voet staan = au)


fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:07

*hersenschudding* (toen was ik nog heel klein Haha! maar toch, *au* )

*laatst een (zwaar) gekneusde neus* (hoef in mn gezicht...heb nog geluk gehad Bloos ) Doet trouwens erg veel pijn een gekneusde neus Huilen M'n hele hoofd deed een tijd lang pijn... Boos!
Laatst bijgewerkt door fjordentinker op 17-01-03 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48202
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:14

gebroken teen......

We gingen wandelen (toen Banjer nog in Rotterdam stond)... aan het begin van de wandeling stond Banjer op mijn teentje... *krak*......
Ik dacht... "dat valt wel mee" dus ik heb de hele wandeling (45 minuten) nog uitgelopen..... tja... en thuis begon de pijn pas.... ik heb er in totaal bijna een jaar last van gehad....

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:21

euhmm gescheurde bovenbeen spier.. auwww...

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:26

Mijn steeds spontaan uit de kom schietende schouder en dat gedurende een jaar of 10. De laatste tijd gebeurt het niet meer zo vaak maar het blijft een zwakke plek.

Ik landde met mijn schouder op het fietspad nadat mijn paard in paniek het ruiterpad afgevlogen was. Ze vloog door de grasstrook, kwam paaltjes tegen en wist niet hoe ze daar langs moest. Door haar vreemde capriolen ging ik er af. Het ergste was dat zij vervolgens richting weg rende terwijl ik nog op het fietspad lag. Gelukkig werd ik opgeraapt door aardige fietsers en kreeg ik een lift van een aardige automobilst die net had kunnen remmen voor mijn paard en was blijven wachten op de ruiter. Mijn paard was ook nog ergens opgevangen door mensen. Dat was echt fantastisch, al die behulpzame voorbijgangers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:32

Een tijdje in een rolstoel omdat m´n wervels in een andere volgorde zaten nadat ik onder een Fjord was terecht gekomen in de trailer.
Verder een paar hersenschudingen, diverse kneuzingen en een gat in m´n hoofd.
Maar nog NOOIT wat gebroken Haha! (klop ik direct even af)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:36

eumh... een stuk of 5 ruggewervels die van z'n plek afwaren in kombinatie met al de spieren in mijn boven en onderrug die helemaal over de zeik waren +plus een heel stel van die uitsteekseltjes aan de ruggewervels die gekneusd waren Lips are sealed Lips are sealed Boos!

dat heeft me 9 maanden fysio gekost en ik stap echt niet zomaar weer op een groot paard , terwijl ik vroeger echt overal opstapte onder het motto : ik zie wel waar ik er vanaf knal

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:46

gescheurde enkelbanden, door het in galop afstappen met stoelendans.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:12

ehm heb je even?
zal ff mn lijstje opsommen!

2x hersenschudding(1x licht 1x zwaar)met dank aan Quetin die 1x samen met mij omviel en ik op de bakrand viel, en 1x toen Q mij eraf gooide en ik dus weer met mn hoofd tegen de bakrand knalde(en ja had een cap maar die viel af/verschoof)

verschoven ruggewervels toen ik onder Quentin was beland toen ie met steigeren was omgevallen

gebroken middenvoetsbeentjes toen destiny er vandoor ging en afzette op mn voet

schouder uit de kom, wat dus steeds opnieuw gebeurd dankzij Santana op mn werk, die haalde ik uit de stapmolen en silver schrok en die had iemand vast en wilde de molen in, santana springt naar voren(schouder uit de kom)silver springt tegen me aan ik knal met mn schouder tegen houten schot(schouder zat weer +/- goed maar toch ff langs dokter)en heb er nu dus nog last van en is al 2 mnd geleden!

en heel erg veel blauwe plekken&schaafwonden maar ja o.a. zonder zadel achterstevoren zitten en dan springen met je pony is vragen om vallen bv op de hindernis...AU!

rechter elleboog zat scheurtje in t bot en mn elleboog 'knakt' nogsteeds als ik bv aan t vegen ben heel irritant&best een rotgevoel, na een gratis vliegles van een heel irritant paard dat ik reed voor een handelsstal, vloog er voorover af en landde op de punt van mn elleboog

mn hand 2x helemaal t vel vanaf toen er 1x een jong paard vandoor ging toen ik aan t longeren was en 1x toen Quentin omhoog ging en omdraaide&wegrende aan longeerlijn

maar verder gaat het altijd best goed!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:26

Na een val van Loretta in 1998 heb ik een kapotte knie, het tibia plateau (=kop van het scheenbeen) lag in stukken, de knie is nooit meer goed geworden. Ik kan gelukkig wel paardrijden, maar ik kan bijvoorbeeld niet op mijn hurken of knieen zitten en ik moet rechts opstappen. De linkerknie blijft altijd problematisch, mijn onderbeen wordt altijd dikker in de loop van de dag, maar ik heb gelukkig niet veel pijn.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:29

Een gescheurde lever is wel het meest pijnlijke (plus kerst in het zkh, wat ook minder was)
Verder alleen kleine dingen als blauwe plekken, gekneusde ribben ed

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:38

Een gekneusde voet toen ik een paardje wilde vangen, wegrende en afzette op mijn voet. Ik wilde nog verder lopen, maar viel direct op de grond Tong uitsteken En verder, hier en daar een blauwe plek, een schaafje en een bult. Ben ik zo voorzichtig, heb ik zo veel geluk (dit moet ik niet zeggen, ik weet het Bloos) of is mijn liefde voor paarden wederzijds? Haha! Ik rijd toch al 12 jaar paard, en heb er nog nooit wat ernstige aan overgehouden *knock on wood*.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:45

Teveel om op te noemen!
#+- 3x gekneusde ribben
#stukje van het bot van mijn enkel
#nekwervel stukje verschoven
#kneusingen in mijn rug
#hersenschuddingen +-2x
#schouder soort van gebroken ( tossy3 Haha! (vergeet ik nooit meer))
Ik vergeet nog wel wat geloof ik !
En dan niet alle blauwe plekken Haha!
Dit komt niet allemaal dankzij 1 paard hoor !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 03:59

Toen ik een jaar of 14 was ben ik onder een paardje terecht gekomen, toen die in volle galop struikelde en over de kop sloeg, bovenop mij. Mijn scheenbeen is toen zwaar gekneusd geweest, maar ik ben er nooit mee naar het zh geweest (vreemd genoeg). Ik heb er echt jaren last van gehad en er zit nog steeds een rare bobbel. Misschien was het uiteindelijk wel een scheurtje of breuk....

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 04:43

Een jaar een stuk gevoel missen in een deel van mijn been (vraag me niet hoe het kan?).
Lies gescheurd
1 maand (de 2de maand ging het beter maar nog niet helemaal ok)mijn lichaam gekneusd gehad (het leek wel of alles brak was)nadat ik onder een paard had gelegen.
Vocht in mijn knieholte.
Verder ben ik de tel kwijt
Al met al, heb ik veel geluk gehad, het had ook anders kunnen aflopen.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 08:45

Ik heb vaak genoeg kleine dingen gehad door een val of een kopstoot van mijn paard, kneuzingen, hoofdpijn, stijve nek, diverse littekens en meer van dat soort dingen.

Maar het ergste tot nu toe (en dat wil ik graag zo houden) was een zwaar gekneusde maag. Ik werd door een groot paard letterlijk van mijn pony afgetrapt, gevolg 5 dagen in het ziekenhuis en nu (10 jaar later) nog een gevoelige maag. Ik heb vier dagen lang alleen maar overgeven en ik had een schitterende afdruk van dat paard zijn hoef in mijn buik staan. Het enige leuk aan dat ziekenhuis bezoek was dat ik onbeperkt een GameBoy tot mijn beschikking had Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 09:05

ik was aan het rijden lekker een galopje breekt me stijgbeugel af en we zaten in de buitenbak dus viel ik tegen het hek aan me arm heb ik een 3dagen niet kunnen gebruiken

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

boemel

Berichten: 8266
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 09:33

2x een hersenschudding
1x gekneuste teen
1x gekneuste hand
1x gebroken sleutelbeen.

En natuurlijk verdern nog een hoop blauwe plekken.
De laatste jaren gelukkig geen blessures meer. Maar het zal wel schelen dat ik niet meer bovenop elk gek paard kruip, wat ik tegenkom.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 09:58

Ehm... toch wel een paar dingen.

- Gebroken vingers doordat ik een halstertouw om mijn hand had gedraaid toen de pony die eraan zat schrok: NOOIT DOEN!!! Weet ik nu. Een vinger operatief gezet, 3 maanden in de pennen en pas een jaar later was mijn hand weer min of meer bruikbaar.

- Scheurtjes in mijn kuit- en scheenbeen na een val met Yorghos in 1999. Zes weken spalk en krukken en nu met slecht weer een pijnlijk onderbeen.

- Gescheurde enkelbanden door het afstappen in een kuil. Resultaat: 4 weken tape en krukken...

En verder de nodige kneuzingen en blauwe plekken...

* To Belg, or not to Belg *

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 10:06

Ik heb geloof ik nog al wat geluk gehad *LOL*
Ben niet extreem vaak gevallen, maar soms levert erop blijven zitten ook de nodige problemen op...Tong uitsteken Een aantal keer een gekneusde enkel, maar daar ben ik behoorlijk aan gewend, als ik een trap af loop zwik ik er vaak al een keer of twee doorheen, dus kneuzen is bij een rare sprong zo gebeurd...Huilen
Verder nog weleens een paard op mijn teen en af en toe een stijve nek als ik rodeo heb gereden. Als ik eraf val heb ik meestal alleen spierpijn de volgende dagen...(AFKLOPPEN!!!!!)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 10:12

Niet meer dan spierpijn en een stijve been Lachen
Ik ben heel vaak gevallen van Early toen ik hem net had. Ik ging toen niet uit rijden met Early maar Early met mij Haha!. In één les wel 3x gevallen, echt een wilde knol was die toen. Maar gelukkig heb ik er nooit iets aan over gehouden wat me eigenlijk wel verbaasd.
Met Beer ben ik een keer overgeklapt toen die ging steigeren en kwam die midden op me been terecht nou dat deed me toch een pijn! Heb ook wel een paar dagen mank gelopen.
En ook vaak een paar blauwe tenen, maar dat overkomt iedereen wel is denk ik..

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 10:35

samen vallen met pony:
1. een zwaar gekneuste nek ( of die spieruh ofzo...weet niej precies hoe ik dat kanb uitleggen)
2. gekneusde elleboog ( heb er nog steeds last van)
3. gekneuste enkels ( zijn zeer zwak op dit moment!!)

dat was ut wel denk ik wat dan het ergste was he...Lachen

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 10:45

mijn ergste blessure is aan mijn knie; Tyka gooide me tegen de stalmuur aan. Daar heb ik een beschadigde meniscus, gekneusde knie en een gedeeltelijk gescheurde voorste kruisband aan over gehouden

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 10:56

Hebben jullie even?
Gescheurde kniebanden en enkelbanden, gekneusde ribben, arm een paar keer uit de kom, hersenschudding, gat in een ader nadat een paard er met kalkoenen op was gaan staan. Ontwrichte kaak, gebroken knieschijf en vorig jaar nog mijn linkerenkel in puin (banden en twee pezen gescheurd) maar dat was met ernaast lopen.
Gezonde sport dat paardrijden. Haha!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:38

Mhhz,

ik heb vorig jaar 2 keer mijn arm gebroken door een val van mijn eigen paard (1x door Bogachka, 1x door Jamey). In een half jaar. De eerste keer was het heel erg, toen zat er een vette scheur in, en de tweede keer twee kleinere scheuren in mijn bovenarm.

Ook heb ik tijdens een rit in het bos mijn been zwaar gekneust, omdat al die paarden er onwijs hard vandoor gingen, we hebben ongeveer een km in volle galop geweest, en toen *net voor de openbare weg!!!!!!!* stopte ze bij een klein weilandje. En dat stoppen was echt zo STOP, in 1x. Wij met z'n alle dernaast en ik met me pootjes in de stijgbeugel blijven hangen, waardoor ik een schop van die rotknol kreeg. Dat leverde me een zwaar gekneust been op.

Ik ben ook wel eens drie keer in een half uur van een MAFLINGER afgepleurd, omdat het beest wou stijgeren en bokken. Bats, daar lag ik als klein meisje. Al die drie keer mn tand door me lip.

Ook ben ik een keer van Bogachka af op de weg gepleurd, maar toen had ik gelukkig wel een cap op. Maar desondanks best hard hoor, dat beton

[edit] Was even iets vergeten, Jamey heeft twee dagen geleden op mijn voet gestaan, na wat druk gesteiger enzo. Dus nou is mijn grote teen heel dik en heel blauw [/edit]
Laatst bijgewerkt door jamylover op 18-01-03 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Afanaisa91, herr_balou, Lalladidoo, laura22, rien10, SusanH, Tijn8, Vagabondo en 77 bezoekers