SUKKELS

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 12:33

Zit ik bij een vriendin net de vriendin (blaadje) te lezen met allemaal zomerkwaaltjes staat er bij een tekenbeet letterlijk: verdoof hem eerst met alcolhol en verwijder hem met een tekenpincet.
HALLO door dat verdoven gaat ie braken en braakt ie alle ziektekiemen je lijf in groter risico om ziek te worden dus DOMDOMDOM. Wij bellen de reactie: ja dat klopt, de freelancer had zich ernstig vergist maar in het volgende nummer wordt het rechtgezet. Een teek dus nooooooooooit verdoven met alcohol maar gewoon eruit halen met een tekentang en ook niet eraf draaien of eraf slaan dan kan er namelijk een stukkie blijven zitten en dan wor je ziek Misselijk Misselijk
Die krengen zijn echt Extreme duivel Extreme duivel

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 12:47

Je moet een teek er toch wel uitdraaien? Dat dacht ik altijd, met een tekentang dan.. Verward

Wel een ernstige fout dan.. Lekker slim!!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 13:26

Volgens mij niet hoor. Mijn vriend en zijn broer hebben vroeger op scouting geleerd dat je die tang erom heen moest doen en dan trekken. We zijn laatst met de kat naar de dierenarts geweest (die had die teek al 6 wkn zitten normaal laten ze vrij snel los) en die draaide ook niet, alleen recht trekken volgens mij zonder verdoving en goed kijken of je alles eruit hebt...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:27

Ik vind teken echt enge beesten, keeb er ooit 1 gehad! mijn moeder heeft hem er toen wel met alcohol uitgehaalt,maar dat is dus heel slecht?? nah ik zal het onthouden! Koe

I love to love!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:29

Maar als je m eruit trekt kan de kop blijven zitten.
Met draaien draai je zo alles mee, dan draai je m zo eruit..

Verward

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 13:34

eeeeeh tsja, ook een goede beredenering.
Ik zal het vanavond aan mijn vriend vragen (dan komt ie weer) en dan zal ik het erop zetten oke???

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:38

Haha okee, ik had het ook aan mijn moeder gevraagd, die werkt op een hondenvereniging en weet dus best wel wat van honden en dus ook wel hoe teken weggehaald moeten worden lijkt mij.. Haha!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:40

Bij mijn weten heeft een teek een 'bek' in de vorm van een spiraal. Bij de hond draai/trek ik hem er altijd uit. Maar dan wel tegen de klok in want het schijnt dat die spiraal op die manier zo loopt. Het lijkt me daarna misschien verstandig om het wondje eventjes met alcohol schoon te maken zodat de boel in ieder geval ontsmet wordt in het geval er iets blijft zitten.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:43

Ben het helemaal met Maarten eens!! Zo doe ik het ook altijd met de paardjes!! Party!!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:46

Ja !! Ik ook, dat bedoelde ik *LOL*
Ik zat ook al over dat alcohol te denken, want mijn moeder doet daar ook altijd iets mee.. Maar k wist niet meer wat, volgens mij wel zoiets

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 13:47

Òver dat draaien weet ik dus niet zeker (ik zal het vanavond vragen) tuuuuurlijk wel met alcohol ná dat ie eruit is, maar als ie er nog inzit verdoof je hem ermee en als ie verdoofd is gaat ie braken al die gore ziektekiemen van de ziekte van lyme in je lijf brrrr

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:09

Mijn dierenarts vertelde me dat ik de teek ook makkelijk kon verwijderen door een brandende sigaret tegen de teek aan te drukken. Nu rook ik niet dus gebruik ik wierookm staafjes hiervoor *LOL* maar de teek laat dan makkelijk los. Is dit nu wel of niet goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:32

ik heb ook gehoord dat verdoven met alcohol, rook of wat dan ook slecht is omdat de teek idd. dan juist al die troep naar binnen "spuit"
Verder is mij ook geleerd een teek er linksom uit te draaien en altijd ff contact op te nemen met de huisarts.
Meestal krijg je dan voor de zekerheid een antibiotica kuur.Blijft er een deel van de teek zitten heb je kans dat je bv. de ziekte van lyme
kijk eens op deze site die ik net ff opgezocht heb daar saat echt heel veel over teken. http://www.saag.nl/indexnl.htm

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 16:05

Ik heb het net aan mijn vriend gevraagd en hij zegt dat je hem er idd uit moet draaien en niet verdoven (maar daar was ik al achter)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 17:40

Als die @#$%^$ teek jezelf gebeten heeft moet je de plek goed in de gaten houden.
Komt er een rode kring omheen dan heb je grote kans op de ziekte van Lyme. Goed opletten dus!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Denise_, _San87_, Anoukjuuuhh, EmptyWords, femkepien, fokfanaat, Geerten, Keizerinnnn, Knollboll, noordje, Selina, senna21, Tatjanaa, xdesix, Zira1994 en 49 bezoekers