Altijd weer het zelfde met die hoefsmeden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Altijd weer het zelfde met die hoefsmeden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 21:35

Echt, om gek van te worden.

Carina heeft een flinke scheur in haar hoed dus ik gister een aantal hoefsmeden afgebeld. M'n eigen die kon volgende week pas komen maar een andere, voor mij onbekende kon vandaag komen.

Sta ik al een uur op hem te wachten belt die eikel af! Ja ik red het niet en dan wordt het donker... Boos!

Zou hij me vanavond terugbellen, heb nog steeds niets gehoord. Frusty

Wat moet je nou met die hoefsmeden... Lips are sealed Lips are sealed

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:52

Oplossen kun je het waarschijnlijk niet.
Excuses voor eventuele hoefsmeden op Bokt, maar hoefsmeden hebben nou eenmaal bijna nooit tijd.
En dan komen ze - in een geval wat ik heb meegemaakt - eindelijk na een paar weken en dan beslaan ze je pony niet goed. Spijker in het leven en de pony is kreupel ... ( En ze heeft geen speciale ijzers en ze is erg braaf, dus beslaan is echt niet zo moeilijk ).

Ik begrijp je volkomen, maar helaas zorg je er met begrip niet voor dat hoefsmeden ruimer in hun tijd komen te zitten Scheve mond ...
Hopen voor je dat er snel een hoefsmid kan komen.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 14:05

Dan mag ik mijn hoefsmid wel in een lijstje van goud zetten Haha!

Komt altijd zijn afspraken na en is vrijwel altijd op tijd. Wordt het wel wat later dan belt hij op met de reden waarom hij later komt.
Hij heeft echt hart voor zijn werk en doet zijn werk heel erg goed. Hij neemt alle tijd voor ieder paard of pony en legt daarbij aan de eigenaar uit wat hij doet en waarom.

Toen ik mijn fjord 2 jaar geleden kocht, had hij een stel hoeven om van te huilen. Komt goed, zei mijn hoefsmid, wacht maar af. En nu, 2 jaar later, hij is toevallig net vandaag geweest, zijn zijn hoeven inderdaad weer helemaal goed.

Er zijn dus echt wel goede hoefsmeden in dit land, die en goed in hun werk zijn en hun afspraken nakomen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:19

Die van mij draag ik ook op handen!Hij gaat heel goed om met mijn paard en toen ze 2 ijzers verloren was kwam hij dezelfde week nog nieuwe eronder leggen.
Ik denk dat ze tijd te kort hebben omdat er zveel vraag naar is en er natuurlijk vaak spoedgevallen zijn die altijd onverwacht komen. daarbij zitten ze door het hele land en Nederland heeft een fileprobleem dat komt er ook nog eens bij. Je kan hem hooguit kwalijk nemen dat hij niet heeft terug gebeld de rest is overmacht.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 18:07

Mijn hoefsmid komt wel altijd op tijd hoor! En als ik hem bel om een afspraak te maken dan kan dat vaak al heel erg snel! Ik belde gister (woensdag) en hij kon vrijdag al!!! Maar toen kon ik niet. Maar hij komt echt altijd als ik het vraag! Mischien ook wel omdat me vader hem best wel goed kent maar toch...........

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 19:29

Tja, ze hebben het nou eenmaal druk. Maar zonder kun je ook niet... Haha!
Ik ben wel blij met m'n smid. Bekapt altijd netjes en komt bijna altijd op tijd. Tong uitsteken

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 20:08

Ik heb gelukkig een hele fijne smid, kan altijd binnen een week, met spoed nog eerder, belt niet af en nooit problemen mee...
en relatief heeeel goedkoop!

Dus lang niet alle smeden zijn zo!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 21:21

Ik ben wel tevreden over mijn smid, hoor. In het begin wel een paar moeilijkheden gehad met afspraken maken. Maar nu gaat het prima. Meestal is hij zelfs te vroeg!

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 21:43

Ethelate schreef:

Dus lang niet alle smeden zijn zo!


Nee, dat weet ik ook wel. Het lijkt alleen of ik ze aan weet te trekken. In die 2 jaar dat ik Carina nou heb is er nog nooit een smid voor de tweede keer terug geweest. Of ze probeerden te slaan naar m'n beest (probeerdern Extreme duivel ) weer anderen hebben haar te kort bekapt waardoor ze kreupel liep. Weer een andere was heel goed maar kwam van ver weg en die wilde daarna niet meer komen.

Maar, vanavond is hij toch geweest,(die van gister) en ik ben toch wel tevreden over hem. Was netjes op tijd. Bood z'n verontschuldigingen aan voor gister. En het belangrijkste, hij heeft Carina heel netjes bekapt.

Misschien toch nog een blijvertje? Haha! Knipoog

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:22

Na 1 keer flinke bone komt mijn smid inmiddels ook zijn afspraken na. en belt netjes af als hij niet kan.

Gelukkig maar, want het is idd een ramp als een smid geen tijd heeft of zijn afspraken niet nakomt.