angst

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 09:20

Ik weet dat er al vaker berichtje neergezet zijn over angst, maar ik wil toch even mijn verhaal kwijt:

Ik mag nu met Margot weer naar buiten.
Ze heeft nog wel een veulen van 3 maanden, maar ze is er vrij rustig onder als ik ze van elkaar scheid.
Mijn probleem is: elke keer als ik een grote stap onderneem (dus met Margot naar buiten gaan), krijg ik de bibbers in mijn benen.
Maar dit gebeurt ook als ik gewoon met Margot in de wei aan het rijden ben.
Laatst was ik aan het rijden in de wei, en toen deed de eigenaar de sproeier in het stukje wei ernaast aan.
De paarden gingen er vandoor en ik kon Margot net houden, maar toen we even stil stonden en ik vroeg haar om achterwaart te gaan, begon mijn been heel erg te trillen.
Margot doet nooit iemand kwaad en iedereen wil altijd op haar rijden omdat ze zo braaf is.
Aan de ene kant snap ik ook wel dat als ik op straat ga rijden dat ik dan een beetje bang ben, want het is mijn pony niet, en als er iets gebeurt,...!
Maar ik vindt dit toch wel heel erg.
Ze heeft mij nog getrapt of gestijgert.
Dus waar ben ik eigelijk bang voor!
De moeder van Margot is vorige week verkocht en Margot is nu de leider daar, dus als ik ga rijden rent iedereen achter haar aan, waardoor zij ook de neiging krijgt om er hard vandoor te gaan.
Herkent iemand dit en heb je tips hoe ik hier mee om moet gaan?
-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 09:27

Ik kan me niet voorstellen dat er niemand is bij wie dit gevoel onbekend is. Maar de enige manier om er van af te komen is er doorheen gaan. Alleen confrontaties helpen je te leren hoe je met bepaalde situaties om moet gaan. En al doende wen je ook aan die situaties en op den duur doen die dingen je niets meer. GEwoon stug doorgaan. Een beetje spanning kan geen kwaad, zolang het maar geen ongecontroleerde angst is. Oja, angst zit altijd in de benen, daar voel ik het ook altijd. Niks van aantrekken.


opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 11:41

sluit me geheel aan bij Desiree, je paard is nu eenmaal niet altijd te peilen, vertel mij wat, maar angst is ook positief, wij zullen nooit impulsieve dingen doen of gevaarlijke situaties opzoeken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Ptl4ever, Sica en 33 bezoekers