Vrouwenvraagje over wanneer zwangerschapstest

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vrouwenvraagje over wanneer zwangerschapstest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 10:18

Nee, ik ben niet zwanger Knipoog

Maar vandaag zou als het goed is wel mijn maandelijkse ongemak weer beginnen. Alleen de vorige keer was ik opeens 5 dagen te laat dus ik weet niet of het inderdaad vandaag gaat beginnen.

De vorige keer kreeg ik het na 4 dagen wel benauwd dus ik vroeg me af vanaf hoe veel dagen te laat jullie een zwangerschapstest zouden doen?

Ik denk dat ik zou doen als ik anderhalve week te laat zou zijn.

(het is nu dus nog niet in de planning om kinderen te krijgen, weet niet of die planning er wel komt maar ja als als er 1 zich toch aandient mag hij/zij blijven Lovers )

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 10:50

Ehmm, ik hoop die test voorlopig niet nodig te hebben, maar idd als ik langer dan 7 dagen te laat zou zijn zou ik het wel doen.

Offtopic: Ik ben de laatste paar maanden ook telkens 2/3 dagen later als anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:16

Sjimmy schreef:
Offtopic: Ik ben de laatste paar maanden ook telkens 2/3 dagen later als anders.


Misschien door de winter?

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:17

Je kunt bij de eerste dag van het uitblijven van je menstruatie al een test doen. ALS je dan zwanger zou zijn, dan zou de test dat moeten aangeven. Dus.... als je heel erg nieuwsgierig bent, dan kun je vandaag eventueel al testen!

Zelf zou ik idd ook een paar dagen langer wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:21

Marieke22 schreef:
Dus.... als je heel erg nieuwsgierig bent, dan kun je vandaag eventueel al testen!



Dat was ik niet van plan en aangezien ik op het moment aardige buikkrampen heb denk ik ook niet dat het nodig is Bloos

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:23

ik heb gelezen dat als je voor de tweede keer niet ongesteld wordt dan je dan moet gaan denken aan een zwangerschapstest.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:24

Katrien"]
[quote="Marieke22 schreef:
Dus.... als je heel erg nieuwsgierig bent, dan kun je vandaag eventueel al testen!



Dat was ik niet van plan en aangezien ik op het moment aardige buikkrampen heb denk ik ook niet dat het nodig is Bloos
[/quote]

Nee, dat denk ik dan ook niet Haha! . Succes ermee!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:45

Het kan al vanaf de eerste dag dat je ongesteld moest worden. Maar als je cyclus onregelmatig is dat kun je dus beter een paar dagen extra wachten om zeker te zijn.

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:52

Ik heb ook wel eens gehoord dat je toch ongesteld wordt terwijl je al zwanger bent. Boos! Dit ging geloof ik over de eerste paar maanden. Het lijkt mij dat je dan wel veel minder ongesteld bent. Maar wat nou als je al niet zo erg ongesteld bent... Verward

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:04

ik wil je niet bang maken, maar in het begin van beuden zwangerschappen had ik ook krampen alleen werd ik niet ongesteld en was echt zwanger

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:08

Debbiedee schreef:
ik wil je niet bang maken, maar in het begin van beuden zwangerschappen had ik ook krampen alleen werd ik niet ongesteld en was echt zwanger


Denk ook niet dat dit iets met bang maken te maken heeft..
Ze weet vast zelf heus wel of ze zwanger zou kunnen zijn... Haha!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:13

Het kan in principe wel na een dag maar dan is de uitkomst niet helemaal waterdicht. Een week wachten is slimmer.
Ik had het de eerste keer na een krappe week gedaan en i.p.v. een mooie dikke blauwe streep zagen we alleen een heel dun streepje als we de test op een bepaalde manier vasthielden. Stond ik nog te twijfelen of het nu wel of niet was. Het was overigens wel Knipoog

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:34

Als je te snel na de bewuste vrijpartij een test doet, kan het zijn dat je volgens de test niet zwanger bent, maar dat je lichaam het nog niet 'geregistreerd' heeft Frusty en je het dus wèl bent. Doe je de test na een paar weken, weet je in ieder geval zeker dat de uitslag klopt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:36

Jel schreef:
Ik heb ook wel eens gehoord dat je toch ongesteld wordt terwijl je al zwanger bent. Boos! Dit ging geloof ik over de eerste paar maanden. Het lijkt mij dat je dan wel veel minder ongesteld bent. Maar wat nou als je al niet zo erg ongesteld bent... Verward


Innestelingsbloeding... rond de 7 wk geloof ik.
Als je dit soort dingen echt wilt weten Knipoog
www.ouders.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:06

Bedankt voor jullie info! Ik was gewoon nieuwsgierig omdat ik de vorige keer na 4 dagen me toch wat zorgen ging maken. Maar nu heb intussen niet alleen buikkramp maar ook de rest van het maandelijks ongemak en was deze keer dus geen dag te laat. Maar ik vroeg het me af voor als ik de toekomst weer een keer laat ben.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 17:50

Ik heb voor de lol een testje gedaan toen ik 6 maand zwanger was (en wist het ook hoor), en het gaf negatief!!!!!! Ze zijn dus niet 100% betrouwbaar.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:15

Jel schreef:
Ik heb ook wel eens gehoord dat je toch ongesteld wordt terwijl je al zwanger bent. Boos! Dit ging geloof ik over de eerste paar maanden. Het lijkt mij dat je dan wel veel minder ongesteld bent. Maar wat nou als je al niet zo erg ongesteld bent... Verward


Nou, dat is dan niet meer te omschrijving als ongesteldheid hoor. De baarmoeder houdt het baarmoederslijmvlies vast als je zwanger bent. Verlies je dan alsnog bloed, dan heb je waarschijnlijk te maken met een hormonaal probleem, maar de kans is dan ook groot dat je het embryo verliest.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:16

sonjabelgium schreef:
Ik heb voor de lol een testje gedaan toen ik 6 maand zwanger was (en wist het ook hoor), en het gaf negatief!!!!!! Ze zijn dus niet 100% betrouwbaar.


Dat soort dingen willen we dus helemaaaaaal niet lezen !
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:45

Nikita"]
[quote="sonjabelgium schreef:
Ik heb voor de lol een testje gedaan toen ik 6 maand zwanger was (en wist het ook hoor), en het gaf negatief!!!!!! Ze zijn dus niet 100% betrouwbaar.


Dat soort dingen willen we dus helemaaaaaal niet lezen !
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
[/quote]

Dat de test negatief is, komt dat doordat de eerste 16 weken HCG- hormonen worden afgescheiden via urine door een zwangere vrouw. Dus het is heel normaal dat na 6 maanden een negatief beeld eruit komt. Een zwangerschapstest is redelijk te vertrouwen na een week na je verwachte ongesteldheid.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:11

sonjabelgium schreef:
Ik heb voor de lol een testje gedaan toen ik 6 maand zwanger was (en wist het ook hoor), en het gaf negatief!!!!!! Ze zijn dus niet 100% betrouwbaar.


Dat is dus ook te verklaren omdat het hormoon dat de test doet uitslaan in het begin van de zwangerschap het sterkst is.
Mijn moeder werd door de dokter 3x negatief verklaard..... we zijn toch echt alledrie geboren *LOL*
Dat hormoon was bij haar gewoon erg gering aanwezig.

Zo was mijn thuis test positief en die bij de huisarts negatief, lol.

Wie van de moeders heeft hier geplast voor moeders voor moeders?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 03:31

Jel schreef:
Ik heb ook wel eens gehoord dat je toch ongesteld wordt terwijl je al zwanger bent. Boos! Dit ging geloof ik over de eerste paar maanden. Het lijkt mij dat je dan wel veel minder ongesteld bent. Maar wat nou als je al niet zo erg ongesteld bent... Verward


eigen ervaring (2 X):
normaal ongesteld, aan de pil enz..
alleen meer rugpijn en stijheid dan normaal...
naar de huisarts...
zwanger
4 a 5 maand..
ondanks pil, ongesteldheid, eerder magerder dan dikker, enz...

yep kan echt...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:48

Kan inderdaad, ik heb het ook gehad, maar vanwege medicijngebruik (naast de pil) heb ik die zwangerschap die 19-21 weken ver was volgens de echo laten afbreken (wat overigens niet nodig was, ben ik achteraf te weten gekomen en gezien de tijd drong ..., hier in België kan je maar tot 12 weken laten afbreken, in Nederland maximaal 20/21/22 weken, UK onderbreken ze tot en met 30 weken!!!). Ik kwam het te weten op het schoolonderzoek notabene, de schoolarts dacht dat ik een vleesboom had en werd doorverwezen naar een gynecoloog die een echo nam en koudbloedig me zei waar het op stond en wat ik kon doen, die vervolgens de telefoon nam en m'n ouders gewoon even vertelde wat "er" was zonder mij te verwittigen terwijl ik zelf net niet meerderjarig was .... en was inderdaad eerder te mager. Nooit ziek geweest, ook ... en dan krijg je ineens zoiets te horen tewijl je helemaal niets in de gaten had ... De ingreep zelf was helemaal niet erg, en ben meteen terug weg gegaan ook. Moreel zit ik er niet zo mee, ik heb gehandeld naar wat me best leek ... neemt niet weg dat het een pakje is die voor de rest van je leven blijft aan je hangen ...