Verzekeren nodig? JA?NEE?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Verzekeren nodig? JA?NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 14:52

Hallo mede bokkers.

Ik ben sinds kort in het bezit van een Paso Peruano van 2,5 jaar oud. Toen ik haar kocht was ze verzekerd bij AMEV en de verkoper gaat er van uit dat ik de verzekering ga overnemen.
Tot nu toe heb ik zo mijn twijfels over de verzekering, heb natuurlijk de folder goed doorgelezen!

Mijns insziens betaal je toch een redelijk hoog bedrag per maand, en is je paard toch eigenlijk maar voor zeer weinig gedekt wat polis betreft.
Volgens mij alleen bij plotselinge ziekte wat resulteerd tot een noodslachting en bij blijvende kreupelheid.

Zijn er mensen die idd zeggen, Ja doen!! Je weet het nooit, mij is het overkomen. Of zeggen jullie , weggegooid geld, het meeste is eigen risico en waar je voor gedekt ben in de polis komt zelden voor??

Ik weet het echt niet??? Frusty

Het is wel een vrij kostbaar paard met goede papieren, dus als ik het heel nuchter bekijk en mocht er wat gebeuren....... Dan krijg ik de aanschaf prijs terug. Maar dan moet het wel weer binnen die 2 gevallen vallen?????? Frusty

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Wat is wijsheid??

Alvast bedankt.

Valeska

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 15:36

Ik denk dat het idd afhangt van de waarde van het dier en wat je er mee wil gaan doen. Wij hebben een paard gehad dat redelijk verzekerd was, waar we blij waren dat gedaan te hebben. We kregen namelijk ook de kosten van de kreupelheidsbehandeling terug, die waren behoorlijk hoog en anders misschien wel een reden geweest om niet of op een andere, minder effectieve manier te behandelen.
En het is erg zuur als je je dier niet kan laten behandelen vanwege de kosten die dat met zich meebrengt.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:47

Ik heb die van mij gister bij EFO in laten schrijven. Heb ook nog eerst info gehaald bij Amev maar EFO kwam toch beter en goedkoper uit de bus.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:51

Zoek anders eens op 'verzekeren' en 'verzekering'. Er zijn al best veel topics op Bokt geweest over de voor- en nadelen van het verzekeren van je paard.

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 17:08

Bedankt!

Valeska

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 17:10

Je kan ook overwegen om het bedrag wat je aan de verzekering zou uitgeven apart te zetten (per maand dus). Wanneer er dan iets met je paard is kun je dat uit die pot betalen.
Succes met je keuze!

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:12

Ik krijg ook een eigen paardje (moet alleen nog gekeurd worden), maar ik ga haar wel verzekeren. Wil het doen voor ziekten en ongevallen. Je weet maar nooit.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:33

Kore is tot nu toe alleen WA verzekerd... Bloos
Ik denk dat ik toch ook maar eens ga informeren bij een verzekering...

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:37

Mijn paard is verzekerd voor ziektekosten en dood e.d. Het kost wel wat ja maar als ze een keer wat hebben heb je je premie er al bijna uit.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:51

Hoi, ik heb vorig jaar een paardje gekocht wat ik al langer kende en die echt nooit wat had. Toch heb ik besloten om haar te laten verzekeren omdat ze ook erg kostbaar is. Wat denk je, ze verliest haar veulen en word kreupel, ellende ellende. Je kunt het gewoon nooit weten, ik betaal ong. 200 euro per jaar aan de verzekering en dat is het echt waard. Ik heb het er al uit voor zover ik daar blij om mag zijn...
Ik heb haar verzekerd bij Fairmount, niet duur en ik ben er heel tevreden over! Goede service in ieder geval!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:28

ik heb 2 paarden en geen verzekering. wel zet ik iedere maand geld apart op een rekening. helaas heb ik het nu aan moeten spreken: rekeningen van in totaal zo'n 2000 euro. verzekeren is behoorlijk duur; je moet voor jezelf nagaan of je het risico van eventuele dierenartsbezoeken/operaties kunt dragen. succes!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:31

oops, verhaaltje was nog niet af! een van de paarden heb ik al 6 jaar en de andere 2 jaar. Als ik nareken wat ik aan premies had betaald ben ik alsnog goedkoper uit nu.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 12:15

Ja maar je weet het niet, een ongeluk zit in een klein hoekje. Dan heb ik toch liever de zekerheid dat ik haar kan laten helpen, of mijn portomonee dat nou wil of niet op dat moment...

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 12:22

de paarden van mijn moeder zijn verzekerd al een aantal jaar en ze hebben nog niks gemankeerd.

de mijne is niet verzekerd omdat ik toen ik hem kreeg een uitzendbaantje had en de verzekering niet kon betalen.

en nu is het wel balen want hij moest een operatie ondergaan die echt nodig was en die ik nu van mijn spaargeld (voor later) heb betaald.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:07

Ik heb mijn paardje niet verzekerd omdat ik toen ik op de manege werkte de paarden mee moest geven aan een handelaar en er niet bij mocht zijn als ze geslacht werden. Later bleek dat ze naar utrecht gingen en daar verkocht werden. Soms naar belgie maar voor het zelfde geld naar italie. Niet te controleren. Of ze werden doodleuk weer aan een andere manege verkocht om met de pijn waar wij ze voor wilden behoeden verder te lopen. (dit is met een pony van kennissen gebeurd, dus geen verhaaltje!!! zij vonden de pony die voor de dood was weggegaan in de manege terug)
Uiteindelijk ben ik wel met de dieren mee geweest en hebben we geen cent van de verzekering gehad. De volgende verzekering had beloofd dat we mee mochten maar deden uiteindelijk toch nog heel moeilijk.
Duzzzz pas op met welke verzekering en verzeker jezelf ervan dat je paardje ook echt voor de dood gaat als het moet en dat weet je alleen zeker als je het gezien hebt.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:19

Ik heb FAIRRMOUNT