Record Staluitmesten?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Record Staluitmesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:53

Ik heb vandaag me record staluitmesten verbroken Haha!. Het is nu dus 25 min. Wat is jullie record?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:56

ehhm Ik doe er 10 a 15 minuten over, maar dan moet ik wel zeggen dat ik 'm ongeveer om de 2 a 3 dagen helemaal leeghaal en een grote kruiwagen heb.

:evaw:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:57

4 stallen in ongeveer 3 kwartier met een grote kruiwagen, en inclusief gelijk weer opstrooien Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48209
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:02

ik doe er ongeveer 25 minuten ook over....... Banjer schijt en piest alsof ze 1.85 is ofzo....... en er gaat bijna elke dag wel een baal vers stro bij...... Ik heb ongeveer 3 volle kruiwagens "afval"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:03

Ik 4 volle kruiwagens, maar ik heb niet van die grote kruiwagens.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:09

Poepies zoeken is meestal behoorlijk tijdrovend. 3 boxen is vaak 1,5 uur (in m'n eentje). De ergste box is driekwartier werk (overal drolletjes), de schoonste box (als de avond tevoren ook poepies geschept zijn) is 15-30 min. En overdag drolletjes wippen is in totaal 5-10 min werk, 's ochtends is het het ergst. Over drie paarden is 1 grote mestkruiwagen vol poepjes, of 1,5 kleine.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Marije_jiplover

Berichten: 25242
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:11

Over 15 ponystalletjes helmaal leeg halen en weer opstrooien met zijn 2-en doen wij gemiddeld ong. een uurtje. Maar dan moeten ze wel gewoon maandag, woensdag en vrijdag gedaan worden, als er een keer overgeslagen is ivm met de feestdagen en dan extra is opgestrooid, doen we er langer over.
Duvels stal kost me 5 minuten, die wordt iedere dag gedaan (drollen en natte piesplek) en is ook maar hooguit een half kruiwagentje wat er uit moet. Plakje stro er weer bij en klaar!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:16

Evert zijn stal ook, 3/4 tot 1 kruiwagen aan drollen en natte plekken. Rest een beetje opschudden en een plakje sto der weer bij... minuutje of 10 - 15 denk ik..

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:42

heb in kwartiertje 9 boxen gemest (drollen uithalen en strooisel goed doen(uit de hoeken naar midden en verdelen))
Dat lukt me meestal met 1 kruiwagen (valt niet veel te mesten want word 's ochtends vaak ook al gedaan, als ik het doe is het meestal eind van de middag)

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:42

op vrijdag, zaterdag, maandag en woensdag maar 15 minuten alleen drollen en op de overige dagen 2 kruiwagens dus ongeveer een half uur met opstrooien.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:54

Over een stal doe ik krap 10 minuten. Het hangt er wel van af hoe groot de stal is en welk paard er in gestaan heeft.

gillian

Berichten: 4399
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 17:41

whaaahahaha, zolang }>
ik doe over 1 stal van 1 week(iedere dag opgestrooid) zo'n 10 minuutjes.
meestal is in 3 kruiwagens(zo'n grote groene) de stal wel leeg, maar na die ene stal komen er nog 64 Knipoog
maar ja das m'n werk...
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 17:46

3 stallen incl opstrooien in 15-20 minuten(hangt ervan af hoe hoog de mesthoop al is *LOL* ). Ik moet wel zeggen dat ik ze iedere dag uitmest Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 17:48

Ik doe er meestal een half uurtje over inclusief opstrooien, maarja ik doe het wel op mijn gemakje...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

duikpaardje

Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:01

wat heb ik toch een luxe Haha!
mijn paardje wordt iedere morgen de grootste hopen eruit gehaald,
wat zaagsel erbij om de urine in te laten trekken.
en dan aan het einde van iedere middag de troep er uit en een lekkere laag stro voor de avond en de nacht.
ik doe er dus precies 0 minuten over.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:06

Ik mest iedere dag grondig uit, dat houdt in alle drollen en natte plekken eruit en daar doe ik zo'n 10-15 minuten per box over. Nieuw zaagsel erbij normaalgesproken om de 3 dagen ofzo.

gillian schreef:
whaaahahaha, zolang }>
ik doe over 1 stal van 1 week(iedere dag opgestrooid) zo'n 10 minuutjes.
meestal is in 3 kruiwagens(zo'n grote groene) de stal wel leeg, maar na die ene stal komen er nog 64 Knipoog
maar ja das m'n werk...
toedeledoki
gillian


Jij mest iedere week 65 stallen uit???? Jij liever dan ik Haha!

gillian

Berichten: 4399
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:14

haha nee hoor niet in m'n eentje Haha!
doen we met een paar man een 5 dagen over, iedere dag een gedeelte van de manege.
ik moet er niet aan denken, 65 stallen op 1 dag in je eentje
dan kunnen ze me wegbrengen denk ik.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:38

FaNcIe schreef:
Ik heb vandaag me record staluitmesten verbroken Haha!. Het is nu dus 25 min. Wat is jullie record?


ehm, 1 stal in 25 min?of veel stallen?

ik werk op n springstal en daar mesten we 26 stallen per dag uit, echt al het natte&vieze stro en de mest eruit, weer netjes rechtleggen en iemand anders strooit ze op, denk dat we in 25 minuutjes met zn 3en bijna alle stallen wel hebben uitgemest!en daar zitten hele vieze tussen!

maar ja, das mn werk dat scheelt, thuis doe ik 3 boxen in 20-25 minuutjes, ellker op mn gemak, want dan heb ik alle tijd en hoeft t niet zo snel, maar doet mn moeder het, die is 25 min per box bezig.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:45

Ik doe 8 boxen in een uurtje. En dan zijn ze helemaal leeggehaald en weer opgestrooid. Ik doe ze om de dag en haal dan gewoon allles eruit.
Op mijn oude stal was ik sneller, want daar gooide ik alles in het gangpad en schoof het dan met de trekker naar de mesthoop. Nu gebruik ik de kruiwagen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:09

Renske20"]
[quote="FaNcIe schreef:
Ik heb vandaag me record staluitmesten verbroken Haha!. Het is nu dus 25 min. Wat is jullie record?


ehm, 1 stal in 25 min?of veel stallen?

ik werk op n springstal en daar mesten we 26 stallen per dag uit, echt al het natte&vieze stro en de mest eruit, weer netjes rechtleggen en iemand anders strooit ze op, denk dat we in 25 minuutjes met zn 3en bijna alle stallen wel hebben uitgemest!en daar zitten hele vieze tussen!

maar ja, das mn werk dat scheelt, thuis doe ik 3 boxen in 20-25 minuutjes, ellker op mn gemak, want dan heb ik alle tijd en hoeft t niet zo snel, maar doet mn moeder het, die is 25 min per box bezig.
[/quote]

Ik doe 2 boxen in 25 min.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:19

Ik doe Imker's stal iedere dag. Dan haal ik er een kruiwagentje drollen uit en de rest mag blijven liggen (staat op vlas). Eens in de 6 weken gaat al het vieze eruit, het schone aan de kant en dat gebruik ik dan weer als onderlaag.
Hier ben ik dan ongeveer een half uurtje mee zoet.

Toos paardloos

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:27

Ik doe 4 stallen in ong. een half uurtje. Dat zijn dan wel altijd vrij schone stallen van paarden die dagelijks gemest worden (goed), en van 7 uur tot 20:00 buiten staan...
Op mijn werk doe ik er wel een stuk langer over...

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:35

Ik doe over 1 stal 10 minuutjes.Ik ben altijd zo klaar en dan nog stro erbij gooien daar doe ik ook 10 minuutjes over en klaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:39

Pfief ... volgens mij is ieder een sneller dan mij Boos!. Haha nee hoor geintje !!! Ben al blij dat ik het in 25 min. red. Ik moet er nog een beetje de handigheid in krijgen geloof ik.

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:44

Een ponystal leeghalen? Ik schat een minuut of 10. Maar als ik sommige stallen moet leeghalen, doe ik er een half uur per stal over Haha! . Niet te geloven hoe vuil die stallen kunnen zijn ... Als ik op mijn gemakje 'normaal' mest, doe ik er 5 minuten over.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tara_13, Vagabondo en 3 bezoekers