Foto's western movement Eersel 12-01-2003 deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Foto's western movement Eersel 12-01-2003 deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 19:55



Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:20

Leuk foto's joh! Volgens mij heb ik het paard van plaatje nr. 36 ook op de Kalverhoek gezien, echt heel mooi en dan niet alleen de kleur!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:21

haaa, leuk zeg Haha!

Ik sta er ook op ! Alleen niet op het paard....
Naast die bijna witte paint... bruine jas, zwarte hoed Knipoog

eej trouwens... nr.36 is Alphons Dikhoof. Ik rijj op zijn manege. Hij is 2e geworden, na Peter Simons.

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 20:24

Kais schreef:
Leuk foto's joh!


Dank je!

Citaat:
Volgens mij heb ik het paard van plaatje nr. 36 ook op de Kalverhoek gezien, echt heel mooi en dan niet alleen de kleur!


Ik dacht dat paard ook al een keer te hebben gezien.. Ik vond het niet echt een mooi paard eerlijk gezegd. De kleur was wel mooi, wel typisch, maar het paard zelf was wel erg 'magertjes' voor mijn gevoel (voor een Quarter dan) en ik ben juist altijd gek op de 'tankjes' Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 20:25

Bonnigje schreef:
Ik sta er ook op ! Alleen niet op het paard....
Naast die bijna witte paint... bruine jas, zwarte hoed Knipoog


Hee wat leuk! Ik heb je niet eens herkend! Slecht hoor, dat ik je nu moet zien vanaf de foto's, terwijl ik gisteren dus een tiental meters van je af stond..

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:30

9 maart dan maar he!

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 20:48

Ik hoop en probeer dan inderdaad weer van de partij te zijn!!

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:02

Natuurlijk zijn foto's altijd momentopname's, maar als ik weer de horizontale teugels en die open bekkies zie Lips are sealed

Jammer van al die oplichtende oogjes, maar van een aantal foto's is heel mooi de beweging toch heel scherp vastgelegd. *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:06

Sugarmiss, ik zat ook al te kijken Scheve mond
Ik vind het hoofd (en alleen het hoofd Haha!) erg leuk van die bijna witte Paint Cool

Leuke foto's!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 21:07

Tja, soms dan lijkt een ruiter op een wedstrijd heel erg zacht en dan maak je foto's en dan lijkt het op alle foto's net alsof hij/zij het paard ontzettend in de mond zit te trekken.. raar eigenlijk

Ik stond aan het begin van de wedstrijd best ver achteraan de bak en toen heb ik digitale zoom gebruikt. Had ik dus achteraf gezien beter niet kunnen doen.. de foto's worden daar niet bepaald scherp van. Bovendien is het een digitale camera en die registreren snelheid nooit zo best... Dus ik vind de foto's nog behoorlijk redelijk gelukt. Er zitten een paar goede tussen, er zitten een paar slechte tussen, maar over het algemeen is het nog duidelijk dat er een paard gefotografeerd is Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 02:42

hoi,

leuke foto's ...zeker voor een digi cam Knipoog
enneh...idd... op sommige foto's zie je toch ook wel hoe het 'niet' moet... tjemig.... ik hoop toch echt dat ik nooit zo op een foto kom te staan...

maar het valt ook niet mee... Knipoog

wat ik nog wél mis, zijn de uitslagen !!! weet je die ook ? (of ongeveer?)

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 18:52

Oh jee, nu moet Bonnigje me echt gaan helpen... Eerste was in ieder geval Peter Simons met Whiz me Luck. Tweede was volgens mij die gave paint die onderaan mijn tweede reeks foto's staat (maar dat weet ik niet zeker) Over de derde prijs durf ik al helemaal geen woord te zeggen, maar vierde was Monique Mertens. Vijfde was volgens mij de schimmel die je op de laatste foto ziet van deze derde reeks foto's. Dat meisje die hem op de foto's hierboven rijdt had de prijs echter niet gewonnen, maar een man die hem ook heeft gereden in de wedstrijd..
Lekker omslachtig he... Ik kan er niets aan doen, ik ben nog helemaal niet thuis in al die namen in de westernsport. Ik hoop dat Bonnigje er meer over weet te vertellen (en duidelijker is.. Lachen )...


Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 22:14

haha Haha! ik kom niet veel verder denk ik.
Behalve dan dat Alphons Dikhoof 2e was.
Helaas... maar de uitslag zal binnenkort wel op de site van de westernmovement staan.

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 23:56

Open reining Peter Simons
Amateur reining is gewonnen door Henk van Nunen
Open pleasure Jos Rietjens en twede Kim van Manen
Jeugdpleasure Clint Rietjens
Amateur pleasure Jos Rietjens

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:42

hoi,

dus Peter heeft het goed gedaan Knipoog

bedankt voor de info !!

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:48

Even vraagje:welke klasse reining was dit.Waarom toch weer die open monden,strakke teugels,hoog hoofd?is dit normaal?Hoe moet zo'n stop nu echt zijn?Weet het even niet meer.
Oh ja,ik doe het deze ruiters niet na,wat ze hier presteren(positief bedoeld),maar waar ligt dit nu aan?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 15:28

Dit was de open reining klasse. Waarom de open monden? Geen idee! Ik had het gevoel, maar ik ben zelf nog niet lang bezig in de western, dus ik kan het fout hebben, dat sommige paarden niet echt lekker ontspannen liepen. Tijdens de stop gooiden ze hun hoofd omhoog en dan had ik het gevoel dat enkele ruiters die houding wilden corrigeren met hun handen. Maar zoals ik al zei, dat kan ik fout gezien hebben. Sommige paarden stopten geweldig, andere paarden waren duidelijk minder ervaren en waren wat gespannen en wat minder geroutineerd. Ik ga geen ruiters beoordelen of misschien wel veroordelen, maar er was toch wel duidelijk een verschil in niveau.
Maar misschien heb ik de foto's net op een ongelukkig moment genomen hoor, maar van een paar paarden (en ruiters uiteraard) kan ik zeggen dat het opgeheven hoofd niet van zeer tijdelijke duur was in de stop....

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:41

jessiejanes schreef:
Even vraagje:welke klasse reining was dit.Waarom toch weer die open monden,strakke teugels,hoog hoofd?is dit normaal?Hoe moet zo'n stop nu echt zijn?Weet het even niet meer.
?


Hieronder een link hoe een nette slidingstop er ongeveer uit moet zien!!
http://www.mcquaystables.com/reining/ReminicNDunit.htm

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 23:08

Dat is absoluut een prachtige sliding-stop!! Maar dat is dan ook echt een superpaard en ook een megagoede ruiter. Jammer dat de reining qua niveau in Nederland nog niet zo ontzettend hoog is. We hebben wel goede ruiters, maar dat zijn er maar 'een hand vol'. Erg jammer.... Scheve mond Ik hoop dat de westernsport over een tijdje toch groter zal worden in Nederland

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:16

inderdaad een zeer mooie slidingstop.Vooral de uitdrukking van het paard;rustige ogen,rustige oren.Bij hem ziet het echt "gemakkelijk" uit.
En wat een paard...........Wauw!!!!..............

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 08:58

In mijn ogen hoef je daar toch echt geen superruiter of superpaard voor te zijn. Ontspanning is al genoeg, en dat is niet af te dwingen.

Bertus
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 12:12

Hoozo AL DIE OPEN BEKKIES?
Ik zie er 2!
Om te beginnen is het juist zo leuk aan Eersel dat je daar kan meedoen als je nog niet zo heel ver bent!
En mij maak je niet wijs dat bij jullie nooit een mond is open gegaan als je een stop wilt maken!!!
Iedereen probeerd het zo goed mogelijk te doen maar niet iedereen lukt dat altijd meteen!
Geef die mensen ook een kans! Of gaan jullie er gelijk vanuit dat het allemaal kwade opzet is en dat die mensen hun paarden is effe lekker in de mond zitten te trekken???

Als liefde het antwoord is, wil je de vraag dan nog eens herhalen...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 12:36

Een paard doet nog steeds niet voor niks zijn mond open. Daar zit altijd een stuk spanning bij. Maar je hebt totaal gelijk met de opmerking: geef die mensen ook een kans. Van het paard krijgen ze inderdaad die kans. Knipoog(alsof een dier vaak een andere keus heeft....)

Bertus
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 12:58

Eersel is echt een wedstrijd waar je voor het eerst uitkomt.
Spanning speelt dan altijd een rol.
Ik rij bv thuis erg ontspannen. Gisteren had ik mijn eerste wedstrijd en het was een grote trek partij. Je weet dat je het doet maar op de een of andere manier krijg je het niet voor elkaar om de ontspanning in het geheel te krijgen. Daarvoor zit je zelf te gespannen.
Ik vind het tof dat die mensen daar hun kunsten vertonen.
En als je vaker komt dan zie je ze vooruit gaan.

Als liefde het antwoord is, wil je de vraag dan nog eens herhalen...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:05

Yep, en daarom is eigenlijk de combinatie mens-paard niet altijd ideaal. Een mens duikt in elkaar bij spanning en houdt alles strak, een paard wil juist liever vluchten bij spanning. Maar dan nog vind ik het mijn verantwoordelijkheid om dit te voorkomen en niet het paard op te zadelen met mijn spanning. En bovendien het dier hiervoor nog eens op zijn kop te geven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers