C

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-01 10:43

Jee zeg, sommige toch??
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

-


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 10:59

Ja ik weet het! Sommige juryleden durven ook alleen maar 5en en 6en te geven, daar heb ik zo'n hekel aan!! Of ze hebben net een nieuwe term geleerd, lengtebuiging ofzo, en gooien je daarmee dood op je protocol. En dan ook nog bij onderdelen waar het echt nergens op slaat. Van die nietszeggende kreten, daar zijn juryleden vaak gek op.

Goede juryleden vind ik, die cijfers durven geven, van laag tot hoog, die goed commentaar hebben en die niet alleen maar kijken naar de kwaliteiten van een paard, maar naar de kwaliteiten van de proef en het gereden zijn.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 11:20

precies dat vind ik nou ook,dat de beste juryleden zijn mensen die hoge cijfers durven te geven maar ook lage.Dan weet je tenminste ook wat je aan diegene hebt!En of je het nou echt goed doet of echt verkeerd doet.Maar ja soms dan denk je dat het goed ging en dan krijg je echt lage cijfers en dat heb je ook weer andersom.Maar ja dat zul je altijd wel blijven hebben groetjes astrid

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 13:02

De laatste dressuurwedstrijd die ik reed, afgelopen zomer. Dat was een dijk van een kerel! Echt een goede jury. Nadatik gegroet had, kwam ie even bij me en vertelde wat kleine dingetjes die ik fout gedaan had. (bv. zweep in de hand tijdens het groeten, was ff in de war met 1 hand rijden, hij moest daarom lachen!)

Hij moedigde me aan en gaf me een complimentje over Isolda, want ze liep er netjes zei die. (Ook al kon ie wel zien dat ik haar onder het zadel reed, Isolda moest eigelijk meer opgericht lopen)
Maar dat werd weer goed gemaakt door de nette stelling die ze had!! Ik heeeeeel trots, want daar had ik op geoefend.

Maar om een lang verhaal kort te maken, het is fijn als de jury erbij verteld wat je fout doet en wat je goed doet!! En waarom en wat anders moet!

Enne, ik was de een na beste in de dressuur van de eilanders!! *glim*

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 13:17

aangespannen of niet haha Janneke en ik zullen die eilanders daaro eens laten zien wat dressuur is haha... ik krijg het zwarte monster nooit in galop en die van janneke vlieft al bokkend de bak door wedden? vraag me nog steeds af hoe ik ooit de B uit kwam en nu mag ik M maarja Lottie kan zo scheinheilig lief weer spelen op wedstrijden haha

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 16:55

Wat ik erg prettig vind, is als er bij lage cijfers bijstaat wat je fout deed. Meestal weet je het zelf ook wel, maar het is toch een beetje bevestiging.

Verder vielen de punten tot nu toe eigenlijk alleen nog maar hoger uit dan ik zelf verwachtte, maar Muzefee is natuurlijk ook een attractie op zich...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 17:11

Een jury die ik weleens had zat ook bij de rijvereniging waar ik toen nog opzat. Hij had geen goed woord voor mijn paard over, hij was iel, leek op een giraf, kon z`n poten niet optillen etc. Maar ja toen was Leroy nog geen 4 jaar en net onder het zadel. Maar iedere keer als ik die vent had als jury, gaf ie me hele lage punten. Zelfs als m`n instructeur stond te kijken en zei dat het zeker een winstpunt was, had die zeikvent me weer iets van 130 pt. gegeven. Terwijl ik net 15 minuten geleden in een andere ring 165 pt. had gehaald. Hij schreef ook nooit comentaar op. En als ie het deed sloeg het nergens op. Hij wou ook nooit uitleg geven na afloop. Ik heb nooit een verkeerd woord tegen hem gezegd en als ik hem tegen kwam op de club ben ik altijd heel aardig tegen hem geweest. Maar het mocht niet baten. Geen idee wat die vent tegen me had.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 17:59

Citaat:
Op 2001-03-06 13:17, schreef Nimber:
aangespannen of niet haha Janneke en ik zullen die eilanders daaro eens laten zien wat dressuur is haha... ik krijg het zwarte monster nooit in galop en die van janneke vlieft al bokkend de bak door wedden? vraag me nog steeds af hoe ik ooit de B uit kwam en nu mag ik M maarja Lottie kan zo scheinheilig lief weer spelen op wedstrijden haha



Er zijn hier ook een aantal dames die heel aardig kunnen rijden!! Maar goed, daar ga ik weinig tot niet mee om. Het niveau is hier vaak iets lager omdat wij hier moeite hebben met goede instructeurs. Die zijn nou eenmaal niet voor het oprapen.
Ik was met de wagen erg trots, omdat ik als een van de jongeren was. Die mannen die hebben zoveel overwicht op hun paarden en natuurlijk mooie tuigers, met een goed houding! Vandaar dat ik erg trots was! (BEN!!)

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 20:14

goh, voor het geval ik eraan twijfelde waarom ik geen wedstrijden rijdt, dan weet ik nu weer waarom.

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 23:34

Ik schrijf vaak bij juryleden, en tot nog toe heb ik eigenlijk nooit echt problemen met de punten van een jurylid gehad. Heb 1 keer een jurylid gehad waar ik wel problemen mee had gehad. Was een klein meisje in de B-dressuur. Zij kwam zich heel zenuwachtig melden, ik denk dat ze tussen de 8 en de 10 jaar oud was. Het was haar allereerste wedstrijd vertelde ze trillend. Het ging niet echt slecht. Ze kreeg van de jury onterecht allemaal 4 en 5. Zelfs 3en werden er gegeven. Ik moest later de protocols uitdelen. Ik heb haar als laatste gegeven en uitleg aan haar ouders ook gegeven. Ze had gewoon net 120 punten gekregen. Je haalt op dat moment ook de motivatie van zo'n kind weg. Het was geen winstpunt waard, maar dit was het ook niet waard. Ik vond persoonlijk dat ze tussen de 140 en 150 punten moest hebben.

Vaak vindt ik wel gek dat juryleden na afloop vaak direct weg zijn, zodat je inderdaad nooit eens terug kan vallen met vragen. Verschillen op wedstrijden heb ik meegemaakt tussen 2 ringen in 1 categorie van minimaal 30 tot 40 punten verschil van jurering. Hier is na afloop geklaagd aan de bond en zijn alle punten van de 2 proef nietig verklaard en de jury heeft toen een officiele waarschuwing gekregen.

Groeten,

Roel

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 23:50

ja ik een tijd geleden ook. Hicky liep best aardig. Die man in de auto zat om zich heen te kijken, weet ik veel wat ie aan het doen was, MAAR HIJ KEEK NIET NAAR MIJ! wat voor punten gaf die eikel miJ? 155!!!! met als reden in het algemeen een 5, terwijl dat altijd het gemiddelde moet zijn van alle cijfers. nooit meer naar een oud jury lid!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 09:17

alle blinde juries moeten ze ook ontslaan. Zoals bijvoorbeeld die ene die ik laatst had, die mankeerde echt iets.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 09:32

Bij ons had laatst een meisje van stal haar eerste wedstrijd in de M1 (pony's).
Het meisje wat voor haar reed kreeg problemen en kon haar pony niet onder controle houden, beessie schiet er al bokkend vandoor, ze was zeker een minuut bezig hem in het gareel te krijgen, ondertussen ging ie de hele bak door. Dat op zich, zegt nog weinig, maar nu komt het: jury doet het raampje open en zegt:" Maak je niet druk, Kim (zo heette dat meisje dus), dit wordt jou niet aangerekend hoor!"
Pony was de rest van de proef veel te heet, loperig, schieterig en vervelend...meisje wordt eerste met in de 170 punten!

Leontine en ik hebben ook regelmatig vrij apparte jury's, hahahaha. De laatste maanden heb ik er maar een paar bij gehad die normaal waren. Het leek wel of ze in deze regio net een nieuwe cursus hadden gevolgd. Nu ineens rijdt iedereen bij ons weer hoge punten voor proeven die echt net zo netjes waren als een paar maanden geleden. Schering en inslag dat je eerste was met 154 punten ofzo. Nu ineens, voor niet anders gereden proeven 167 punten. En ik dus niet alleen...nee..onze hele rijvereniging!

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 10:47

Dus het is weer 'veilig'om te starten???


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 12:40

Citaat:
Op 2001-03-06 17:59, schreef jantina:
Citaat:
Op 2001-03-06 13:17, schreef Nimber:
aangespannen of niet haha Janneke en ik zullen die eilanders daaro eens laten zien wat dressuur is haha... ik krijg het zwarte monster nooit in galop en die van janneke vlieft al bokkend de bak door wedden? vraag me nog steeds af hoe ik ooit de B uit kwam en nu mag ik M maarja Lottie kan zo scheinheilig lief weer spelen op wedstrijden haha



Er zijn hier ook een aantal dames die heel aardig kunnen rijden!! Maar goed, daar ga ik weinig tot niet mee om. Het niveau is hier vaak iets lager omdat wij hier moeite hebben met goede instructeurs. Die zijn nou eenmaal niet voor het oprapen.
Ik was met de wagen erg trots, omdat ik als een van de jongeren was. Die mannen die hebben zoveel overwicht op hun paarden en natuurlijk mooie tuigers, met een goed houding! Vandaar dat ik erg trots was! (BEN!!)

Ja precies die eilanders daaro weten geloof ik wel hoe je om moet gaan met een paard! als je Eduard ziet ook.. ben heel zuinig op mijn paard maar Eduard mag 'm bijwijze van zo hebben das echt een goed paardenmens merk je meteen in de manier van doen van de paarden die hengst ook geweldig hoor!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 12:42

Ff heel iets anders..
Zou iedereen een beetje rustiger aan willen doen met Quoten? Dat gequote is in 99% van de gevallen echt niet nodig. Iedereen snapt wel waar je op reageerd en anders kan je dat ook met 1 kort zinnetje wel aangeven, toch?

Dit is zo'n mega ruimte verspilling. Het irritante is dat die berichtjes die je quote een paar centimeter hoger ook al staan..

Als je toch perse quote haal dan AUB het grootste deel van de quote weg en laat 1 of 2 zinnen staan..

Thanks!!

(btw dit is allemaal niet gericht tegen bepaalde personen ofzo, het is ook niet zo dat je niet MAG quoten, 'k wil alleen zeggen dat het vrijwel nooit nodig is. Het is wel makkelijk om het te doen (1 knopje en je hebt er een compleet bericht bij) maar het maakt overal z'n zooitje van IMO..)

Thanks again,
_________________
"It is not enough to succeed. Others must fail." -- Gore Vidal Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-03-07 12:44 ]</font>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 12:46

ja baas Lachen meestal haal ik het meeste er wel uit Lachen
maar ach ik zal er aan (proberen) te denken

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 13:55

Denk je Bart dat dat erg is Tong uitsteken !!
Moet je eens bij Heike kijken op de NH-NL daily digest......staan er 16 berichten, reageerd vervolgens iemand per e-mail zonder 16 berichten te wissen.....
Je kan wel raden wat er dan gebeurt!!!!! *LOL*
Volgende daily digest staan er 8 berichten waarvan 1 bericht met de gehele vorige daily digest!!!! Dat is weleens wat minder Huilen

Groetjes,
Manon

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 13:58

Haha, indeed.. Daar heb ik dus wel zo'n enorme hekel aan. Brrr..

Maar dat wil ik dus een beetje proberen te voorkomen op Bokt.nl Lachen Desnoods sloop ik die quote knop eruit Knipoog

Nu ga ik echt weer verder met statistiek *LOL*

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 14:50

Juryleden: die van mij de laatste keer was erg streng, vond iedereen, maar zette wel een heleboel commentaar op het protocol, zodat je wist wat je fout had gedaan. Het was duidelijk dat ze echt goed naar me hadden gekeken. Vond ik wel goed, ik leerde er tenminste wat van. Niet dat ik nu wel met Pie die fouten heb verbeterd, maar ik kan het in elk geval proberen over twee weken...HELP ZENUWEN! Nou ja ik zie wel. Groetjes, Dorine.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 18:28

Ja Lov...bij ons kun je weer veilig starten, tenminste, daar lijkt het op. De laatste keren was er netjes gejureerd, zoals het hoort. Afgerekend op punten die niet goed waren, maar ook hoge punten, daar waar je ze verdiend had.
Ik hoop de 18e weer zo'n jury te hebben, voor dat allerlaatste puntje. Maar Marillion is erg onder de indruk van de nieuwe trainingsmethode. Datgene wat ze als huiswerk meegaf pakken we goed op, maar zodra ik hem nu opricht gaat ie in verzet. Gelukkig morgen weer les. Het is een risico wat ik neem zo voor een wedstrijd, maar ik denk maar op de lange termijn. Rijd ik dat punt niet, dan komt het ook wel weer goed.
Je moet een keer komen starten...is wel op zaterdagavond!!1

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 20:23

een tip voor jou: je hebt bijna alle punten al dus maak niet een te groot punt van die oprichting, zoals ie tot nog toe liep was ruim voldoende. Probeer het verzet wat te vermijden, anders loop je daar straks je punten op mis, das zonde.
Dus deze week nog ff kalm aan doen.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 23:08

Je hebt gelijk!!!!

Maar ik hoor dus net het bericht dat alle evenementen met dieren zijn afgelast!!!! Ben dus benieuwd of die hele wedstrijd doorgaat. Dat zou ik wel heel erg bizar vinden...nog 1 puntje en dan gaat het mis doordat er iets tussenkomt!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmptyWords, LB2003, Vagabondo en 51 bezoekers