Hoofd en Huppeltje bij aandraven...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Hoofd en Huppeltje bij aandraven...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 12:43

Never doet als ze aandraaft haar hoofd omhoog en maakt zo'n huppeltje..
Ik heb al veel geprobeerd, Stap, Draf, en dan haar zoveel mogelijk aan de teugel proberen te houden, maja, op dan moment geeft ze er niks om dat ik speel met mn handen om haar aan de teugel te houden,
maar vanuit halt doet ze het gewoon heel braaf.

Ohwja, met dat plat door de bocht gaan, is alweer opgelost.
Ik moet eerst in stap heet veel voltes draaien met best veel stelling, dan komt ze los, en in de hoeken, haar hoofd naar binnen houden en met mn binnenbeen haar naar buiten drukken...
Dus dat is weer opgelost.

Ik heb vandaag les, dus misschien gaat het vandaag beter..



Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:46

Had ik ook. Je moet in de overgang heeeeeel veeeeeel voorwaarts rijden.
Dat ze niet omhoog kan. En juist niet je teugels strakker nemen.
Je gaat stappen dan laat je haar eerst maar eens normaal aandraven zonder huppeltje, dus zonder met je handen te klooien en goed voorwaarts rijden. Wanneer dat goed gaat neem je je hand er weer eens iets bij maar vergeet alsjeblieft je benen niet wat dat is het allerbelangrijkste!
Dus eerst voorwaarts oplossen en dan steeds meer opvangen zodat het hoofd beneden blijft, maar niet teveel. Je moet hier proberen een goed evenwicht in te vinden. En wanneer ze toch dat huppeltje maakt gelijk terugnemen en opnieuw aandraven.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 14-01-03 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

:evaw:

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:47

dan is ze onvoldoende voorwaarts in de overgang. Terug naar de stap en opnieuw vanuit een actieve stap aandraven.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:50

Ben het eens met hierboven,
vaak is de oorzaak dat ze te slecht aan het been zijn.
Krigj je onvoldoende reactie op je been, schop hem dan eens goed naar voren. En dan ook echt zo dat hij respect voor je been heeft en niet net even iets harder stappen.
Desnoods springt hij aan in een flinke galop, is alleen maar braaf want dan reageert hij tenminste wel.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 13:20

Ja ze is idd ook slecht aan het been, soms geef je been, en dan doet ze net of ze slaapt ofzo, dan geef je een keer wat meer been om haar wakker te schudden en dan vlieg je de bak door *LOL*

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 13:22

bedankt! Ik zal het eens proberen..
trouwens de eigenaar was gister geweest, en die zei dat hij trots op mij was, het gaat zo goed...

Maja, van mijn vader mag ik haar na het veulen terug, en dan wil ik er HEEL graag wedstrijden mee rijden..
Het is zo een fijne merrie.
En kan ook lekker bewegen.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 22:57

Ik had het uitgeprobeerd, maar ik had les..
Het ging best goed1 ook met het aandraven.
Ze gooide maar een BEETJE haar kop ophoog, en GEEN huppeltje meer.
Maar de laatste tien minuten van de les werd ze OPEENS harstikke kreupel.. Boos!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 23:22

Hoezo maar ik had les, op zoiets zou juíst ín de les de nadruk moeten liggen!
Maar gelukkig dat het beter ging!

Balen dat ze kreupel is? Verstapt? Scheve mond [/b]

:evaw:

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:52

Goed voorwaarts rijden en teugel op zelfde druk houden. Lekker dooorstappen (maar niet te gehaast, hij moet zn passen goed afmaken) Dan aandraven, gaat het fout rustig terug nemen en opnieuw net zolang tot het goed gaat en dan belonen.
Maar wat zegt je instructeur ervan, heb je het hem al gevraagt?
Succes iig en hopen dat je paardje weer gauw beter wordt.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 15:10

Jah, ik had vandaag meteen de eigenaar opgebeld, en hij komt straks even kijken, Als het niet zo erg is, moet ik gewoon even elke dag erop en even stappen. In beweging houden dus.
En als het nu erger is geworden en het over een dag of 5 a6 niet over is of juist erger is geworden, bellen we ff een DA.

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 16:47

volgens mij is het dan een draver.. die huppelen ook bij het aandraven..

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:33

De mijne gaat altijd met 4 benen tegelijk de lucht in,
is dan zeker familie van het konijn *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:48

Flair hupst af en toe een beetje in galop, een beetje zoals een kikker... het zal toch niet?

Maar nu even ontopic Haha! Flair wil ook nog weleens zo`n huppeltje maken, dat doet ze alleen als ik haar vanuit halthouden te weinig ruimte geef om weg te draven. Misschien bij jou ook het geval?

28-09-2007
Nothing compares too you...

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:53

en pablo loopt wel eens op twee benen, menselijk typje?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:13

Wat dacht je van een Kangaroo Lielle *LOL*

:evaw:

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 22:38

Misschien had dat huppeltje ook te maken dat ze door de hoefsmid te hard gevat was.
Dat ze last van haar voet had ofzo.
maja, DAN had ze ook kreupel moeten zijn, en dat huppeltje maakt ze al een paar weken.
En gister was ze kreupel.
En we weten al waardoor ze kreupl is.
De hoefsmid heeft haar idd te hard gevat en daar bleek ze gevoelig op te zijn, En hij heeft haar stand veranderd.
Dat kan ook invloed hebben.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:13

Dat kan idd veel invloed hebben angeliek! Even rustig aan doen maar denk ik met rijden. Laat 'r eerst maar eens aan die stand wennen (als dat lukt).

:evaw:

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:06

Sjimmy schreef:
Wat dacht je van een Kangaroo Lielle *LOL*


dat verklaart een hoop Haha! Haha!

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:50

Angeliek schreef:
J
En als het nu erger is geworden en het over een dag of 5 a6 niet over is of juist erger is geworden, bellen we ff een DA.


Ik zou toch geen 5 dagen wachten om de DA te bellen hoor ! Benen zijn heel belangrijk bij een paard ! Je weet nooit dat ze een peesletsel heeft ! Onmiddelijk laten naar kijken zou ik zo zeggen

more with less

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:53

Wat het hoofdschudprobleem en huppeltje betreft, mischien probeer je wel te hard je best te doen en breng je zo spanning teweeg in je paard. Probeer zelf zo stil mogelijk te zitten en de overgangen enkel aan te geven met druk van de kuit en de zit, voel je dat het paard zijn hoofd gaat omhoog steken of gaat huppelen, niet doorgaan met de overgang (schijnovergangen rijden dus), net zolang tot het paard de overgang als normaal gaat beschouwen en het hoofdgeschud en het gehuppel achterwege laat

more with less

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 02:04

Je moet je paardje eerst een beetje schoudervoor zetten voor je gaat aandraven. Op deze manier dwing je je paard om vanachteruit weg te draven ipv in draf "aan te springen" Zorg dat ze je niet over de buitenschouder wegloopt, je paard goed laten nageven, kleine beenhulp en handen ontspannen. Denk eraan dat je je buitenhand erbij houdt! Veel succes, moet lukken zo.....

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 09:40

Lielle schreef:
en pablo loopt wel eens op twee benen, menselijk typje?


Mijn vorig paard liep altijd op zijn voorste benen te handstandten, misschien familie van die turnster Verona van de Leur?

Om weer even op het onderwerp terug te komen. Mijn paard deed of doet het ook wel eens. Goed naar voren schoppen en de ruimte geven je hand dat hij ook daadwerkelijk naar voren kan.

:){


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 49 bezoekers