Imatador is bij Rodinde geweest!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-01 00:07

Gelukkig staat ie weer in zijn stal, want ik was als de dood dat ik hem achter moest laten. Zoveel nare berichten de laatste tijd over paarden, dat ik al niet meer geloofde dat het bij ons nog goed zou komen.
Maar op dit moment nog positief nieuws. Hij liep alweer een paar dagen zuiver op de harde grond en zo ook vandaag. Na buigproeven alleen op linksachter een kleine reactie...iets gevoelig. Zijn bekken zat helemaal vast en hij was gevoelig op de knieen, maar dus niet kreupel. Wel kort lopen, maar hij moet op een speciale manier bekapt worden en dat samen met zijn bekken zorgt waarschijnlijk voor het onregelmatig gaan en niet zijn knieen! Het vocht was naar mijn idee een heel stuk minder, maar naar haar idee helemaal niet aanwezig..dit 'vocht' was ...jawel...een spier...ahum..bloossssss! Er heeft dus wel vocht gezeten, maar je wordt dus kennelijk zo paranoia dat je elke lichte welving voor vocht aan gaat zien. Hij is eerst losgehamerd en daarna met accupunctuur behandeld. Homeopatische druppels mee, speciale manier bekappen en rondom op ijzers volgende week. (mijn hoefsmid neemt contact op met Rodinde om te overleggen hoe of wat..daar ben ik wel heel blij mee..) Hij mag weer los (na 7 weken!), longeren met pessoa en na 4 dagen rustig werken, laag/rond/diep en niet teveel. OOK als hij niet zuiver loopt, dat vind ik wel naar!!! Maar een verbetering wordt pas na 2 tot 3 weken zichtbaar. Hij moet 2 x pd zijn box uit en beweging hebben...rust is funest. Als er over 3 weken geen verbetering is gaat ie op de foto. Maar ze was op zich erg positief over hem, dus op dit moment vooral opluchting voor ons!!!!!
O,ja...om de afvalstoffen goed af te drijven is het goed om hem 2 x pd een FLESJE BIER te geven!!!!!! Hoe ik dat naar binnen krijg?!?!?!?

Groetjes Suzanne


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 00:34

bier..?
Nou, ik ken dus mensen die hun paard uit een flesje bier laten lebberen, maar dat leek me nooit zo gezond..??
Onze hond lijkt ook een lichte alcoholverslaving te hebben, hij is gek op bier, breezer (ik ook) en ook ( de geur van) whiskey wordt 'ie leip van, maar dat hebben we maar nooit gegeven. bier en breezer gaat er wel in! ( niet teveel anders gaat 'ie kotsen.. hmm..vreemd..)
Fijn dat t niet zo ernstig met 'm lijkt te zijn!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 10:20

meeste spanjaarden drinken toch Sangria?? Geintje suus. Brood in bier soppen ofzo, wie weet vindt ie dat wat?
Zet m eerst gewoon een bakkie bier voor zijn neus en kijk wat ie ermee doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 12:07

goed nieuws joh!!
En van dat bier, giet dat maar gewoon in een emmer, de meeste paarden zijn er dol op. Op een stal waar ik ooit stond werd het bier dat vrijkomt bij het sluiten van de tap altijd in een emmer gedaan en aan de paarden gevoerd als lekkernij.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 12:28

anders kan je het bier toch gewoon over de brokken gieten of door slobber doen ofzo?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 13:43

pfffff wat een opluchting zeg! een vriendin van Janneke is groom op een grote springstal krijgen ze elke ochtend een flesje bier door hun brok heen (metale voerbakken dus een soortslobber)
groetjes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ineke2

Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 15:50

Das goed nieuws!! Gelukkig maar dat het toch beter gaat dan verwacht.
Enne bier word wel vaker gegeven, de meeste paarden drinken het gewoon op.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 18:00

s
Laatst bijgewerkt door janna op 07-02-22 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 18:04

Fijn zeg!! Ik ben heel erg blij voor je!

Veel paarden lusten bier wel, het is erg goed voor de nieren heb ik altijd geleerd. Schijnt wel meer functies te hebben, want het moet ook erg goed zijn voor je haar!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-01 19:22

Bedankt voor de biertips. Straks naar de AH om een kratje in te slaan, hihihi. Wel appart...in ons non alcoholisch gezin (wij drinken allemaal niet)moet juist ons paard zo nodig aan het zuipen, hahaha!

De homeodruppels moest ie in ieder geval alvast niet. Ik had het op een verse boterham gedaan, maar hij tufte het zo weer uit. Gelukkig door de lucerne wel. De stalhulp wil het hem 3 x d door zijn granenmix geven, dus das wel lief.

Hij is ook weer los geweest, voor het eerst in 7 weken. Hij vond het zalig, trok 1 sprintje, bokte 3 x, ging rollen en daarna als een trotse ouwe vent rondstappen en de boel in de gaten houden. 's Middags gelongeerd en, o wonder...ook op de volte, op zachte grond liep ie zuiver!!! Heb het bij 15 min gehouden...liever rustig aan wat langer, dan snel en zo terug bij af.

Groetjes Suzanne

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 20:34

Suzanne-Stond ie dan al die tijd alleen maar op stal? Oudere paarden moeten in beweging blijven, anders worden ze stijf en stug en daardoor natuurlijk weer onregelmatig. Groetjes

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-01 00:05

Nee joh...natuurlijk niet!!!!!
Hij kwam er 3 x per dag uit en dan stapte ik hem aan de hand op de harde grond. Verder werd ie ook nog lekker vertroeteld buiten de stal dmv uitgebreide borstel en masage uurtjes.
Ik weet wel dat oudere paarden stijf worden en daardoor niet goed lopen, maar Imatador had echt vocht in de knieen. Rijden lijkt me dan geen goed idee.
Maar nu heeft ie groen licht om weer op te bouwen en meer te bewegen. Hij is al die 7 weken niet los geweest, omdat dat niet slim is als je niet zeker weet of het mag...je kunt zo weer terug bij af zijn als je te vroeg losgooid of de wei op gaat. Gelukkig mag ie nu dus weer!!

Groetjes Suzanne

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 07:00

Ow, zie je wel, had ik het gelukkig verkeerd begrepen, hihi! Nee, ik dacht ff dat ie alleen maar op stal stond. Kon me al niet voorstellen hoor.....Groetjes

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 11:53

Weet je hoe ik de homeopathische druppels geef aan Jur? Ik doe ze in haar onderlip, die trek ik eerst iets naar voren en dan laat ik de druppels daar in vallen, worden ze nog het snelst opgenomen ook. Eigenlijk kan je homeopathische druppels beter niet met voer geven, want dan wordt het minder goed opgenomen.
Met brood zou mijn paard het sowieso niet eten, want ze lust al geen brood. Wat je ook kunt doen, is de druppels in het drinkwater doen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers