gigangtisch laag gejureerd (vind ik dan...)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

gigangtisch laag gejureerd (vind ik dan...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 13:08

Gisteravond moest ik om 9uur starten in Hulshorst, maar het liep een half uur uit. Ik was de laatste van de klasse M1 van de E pony's. Ikzelf had 141 punten en het meisje dat 1e stond had maar 145... Verward Wij zelf vonden dat de proefjes erg netjes waren gegaan maar de jury dacht er blijkbaar anders over... Vinden jullie dit ook erg laag gejureerd?

Ik mag trouwens wel door naar de Gelderse Party!! Ik stond als 2e in de lijst voor degenen die doormogen *LOL* Op dus naar 15 februari naar Laag Soeren Lachen

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:07

Ja, ik vind het wel laag zeg! Bij ons was ook een keer laag gejureerd. Toen had de eerst 153 punten! Maar toch goed gedaan hoor!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:16

Ja dat is wel erg laag!! Ik vind eigenlijk wel dat degene die 1e is zeker een winstpunt moet hebben Verward
Maargoed.. Jurysport he.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:18

daar kan ik geen zinnig woord over zeggen aangezien ik de proef niet heb gezien. Misschien was het wel veel te veel?

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:41

Net als lielle zei valt daar niets zinnigs over te zeggen. De meeste vinden hun punten te laag, zie het als een goed moment voor reflectie!
Als ik lage punten heb, heb ik onder de maat gepresteerd en in plaats van naar de jury te kijken, neem de combi zelf onder de loep! Daar leer je een hoop van en worden de punten veelal ook hoger.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:46

hey
ik heb al lang begrepen dat in nederland sowieso hoger gepunt wordt dan in België, maar deze punten zijn zowat zoals hier. Hoewel de laatste tijd er ook wel zijn die 60% halen. Wij moeten nl 55% hebben voor een winstpunt en jullie 60.
Vanmorgen had ik wedstrijd, ik vond het zelf ook wel netjes gaan, maar hij sloeg weer met zijn hoofd, wat afgestraft wordt met 4-en, en dus had ik 45% Huilen alweer geen 50...
Het kan dus best zijn dat de jury gewoon lage punten gaf hoor, das hier altijd.
Alvast succes op de Gelderse! Lachen
xxx

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:50

¡!Ellen!¡ schreef:
Ja dat is wel erg laag!! Ik vind eigenlijk wel dat degene die 1e is zeker een winstpunt moet hebben Verward
Maargoed.. Jurysport he.

hmm, als er nu eens heel erg slecht gereden wordt?? Lips are sealed je kunt als jury nog zo graag winstpunten willen geven, maar soms wordt er zooooooo slecht gereden dat je geen punten kwijt kunt! en dan heb je het als jurylid natuurlijk gauw gedaan, zooo laag gejureerd

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 15:59

Ik heb gisteren bij de A-B, de B-B, A-L1, C-B en C-L1 moeten schrijven. Heb in totaal 3 winstpunten mogen geven, van de 34 starts. Ook al zijn het kleintjes, als je het niet waard bent heb je nix aan die punten!

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 16:00

wat noemen jullie slecht gereden? dat meisje dat 1e was reed der 1e M1proef, iedereen vond het hartstikke netjes gaan, alle oefeningen gingen netjes en toch kreeg ze maar 145 punten... bij mij schrok mijn pony 1x, daar heb ik dan wel geen aftrek voor gekregen maar ik heb alleen maar 6jes en 5jes... ik vind zelf dat als er iets gewoon goed fout gaat dat de jury wel een keer een 3 of 4 mag geven, maar als iets goed gaat dat hij dan ook weleens een 7 ofzo er doorheen mag gooien...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 17:45

Er zijn natuurlijk wel 'vijf-zesjes-jury's', maar meestal worden er gewoon 5-6-proeven gereden *LOL* Ik heb heel vaak zitten schrijven en dan vind ik op dat moment de punten meestal terecht, als je de ruiters dan achteraf hoort, vinden ze altijd dat ze heel goed gereden hadden...
Als er niets echt slecht of goed gaat kan een jury het wel vervelend vinden, maar kunnen ze toch niets anders kwijt dan vijfjes en zesjes...Haha!

Verder kan ik er niets over zeggen, want ik heb het niet gezien Lachen

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 17:55

nou kijk, ik vind normaal de punten ook wel terecht, alleen zoals nu ook, soms is ze gigantisch aan ut klieren enzo maar nu deed ze gewoon normaal... ze liep lekker voorwaarts, liep ook lekker naar beneden en ikzelf vond de proef gewoon lekker gaan (waar ik soms ook wel eens gigantisch anders over denk omdat ze dan gewoon totaal niks wil) Maar er zaten inderdaad ook combinaties tussen die die punten verdienden, maar zoals ik al zei Die van mij liep echt gewoon heel lekker en ik had ongeveer evenveel punten als een meisje waar de pony constant met zijn hoofd liep te slingeren en die er constant vandoor ging...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:00

Misschien kroop ze net iets achter de loodlijn of was de afwerking iets minder Verward Dat kan ik hiervandaan niet zeggen, maar er zijn zoveel dingen waardoor je punten laag kunnen zijn terwijl je het niet verwacht Lachen

cherrie
Berichten: 119
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:08

Ik vind dat bij een m1 proef moet het niet netjes en baaf zijn dat mag wel meer pit zijn dat moet al meer spetteren misschien dat deze jury er ook wel zo overdacht.

ijsselfee
Berichten: 18
Geregistreerd: 10-05-02
Woonplaats: Loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:55

hoi, ja ik vindt het ook best wel laag. ik rijd nu m1 ook en mijn score was 166 punten en ik was ook 2e.. dus dat is best wel laag.. en als je zelf denkt dat het heel erg goed ging dan zal de jury wel laag gejureerd hebben denk ik!
groetjes esmeralda

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:07

Ja dat is wel laag
Ik heb dat ook een keer meegemaakt,
voor mijn gevoel reed ik een nette proef en ik had maar 130 punten.
Degene die toen eerste werd had echt een mooie proef gereden,maar zij kreeg maar 140 punten,dat was wel jammer.
Mischien was dat wel dezelfde jury als bij jullie?

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 16:34

Dit was dhr Waal Malefyt ofzoiets... Was in Hulshorst