Selectiewedstrijd afgezegd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Selectiewedstrijd afgezegd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 14:21

Ik heb de selecties voor vandaag afgezegd. Ten eerste is het eerste stuk weg, door de polder, nog 1 glijbaan, en ten tweede is er ijzel voorspeld voor vandaag, en dan ga ik per definitie al niet met de trailer op weg.
Nou vraag ik me af of ik zo'n watje ben, of dat er meer mensen zijn die niet gegaan zijn, of niet zouden gaan.
Mijn training was natuurlijk ook niet optimaal omdat ik alleen in de paddock heb kunnen rijden, en ik ben absoluut geen kanshebber om door te gaan, dus dat maakt de keuze wel wat makkelijker, maar al had ik kans, met ijzel gevaar en het eerste stuk(je) weg wat niet goed is ga ik niet met de combinatie op weg.
Laf of verstandig?

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:35

Verstandige keuze, ik zou ook niet zijn gegaan. Voor ons hobbyisten staat er verder bij een wedstrijd toch niet veel op het spel dus waarom risico's nemen?
Hopelijk gaat de dooi doorzetten en kunnen we weer snel goed voorbereid en op veilige wijze naar wedstrijd!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:54

een hele verstandige en begrijpelijke keuze! er komen nog meer dan genoeg wedstrijden!!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 15:19

Ik heb hem ook afgezegd, met die ene in de M2 had ik ook eigenlijk niet kunnen rijden zonder degelijke voorbereiding en de 4-jarige in de L had wel een winstpuntje kunnen lopen, maar ik kreeg de vrachtwagen niet aan de praat...het is een diesel en hij vond het te koud.. Bloos

Organisatie was in eerste instantie nogal boos dat ik pas zo laat afzegde, maar ja, daar kon ik ook helemaal niks aan doen! (zij mochten wel even komen starten Tong uitsteken )
En als er ijzel ligt kunnen ze je dat ook niet kwalijk nemen natuurlijk....

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:55

Ik had mijn wedstrijd van vandaag dinsdag al afgezegd omdat ik niet kon trainen en daar werd behoorlijk pissig over gedaan. Tja, niet iedereen heeft een binnenbak ter beschikking.

Ik weet niet wat ik bij een selectiewedstrijd gedaan, misschien even aankijken of het wel echt gaat ijzelen. Er wordt zoveel voorspeld waar ze vaak naast zitten.
Zo ook begin december: er werd sneeuw en ijzel voorspeld maar op de dag zelf was er niets aan de hand en ben ik gewoon gegaan.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 19:27

Ik ben blij dat de meesten die gereageert hebben het met me ens waren. Ik ws nog even van plan om te gaan kijken of er veel afmeldingen waren, maar heb dat maar niet gedaan. En het was welliswaar een selectie, maar ik weet genoeg van mezelf om te weten dat ik daar toch (nog) niet doorkom, zeker niet tussen alle (semi)profs.
Toen ik vanmiddag (in de padddock, want bak is nog niet goed )ging rijden, kwam net Eyes even buurten, dus gevraagd of hij even wilde kijken bij wat dingen waar ik over twijfelde, en dat deed hij natuurlijk ook wel. En ik heb toen echt zo lekker gereden, ook al was het maar in de paddock, dat zelfs als ik vandaag eerste geworden was, ik geen beter gevoel gehad zou kunnen hebben!!
Zo zie je maar weer, ik haal minstens zo veel plezier, zo niet meer uit het trainen dan uitwedstrijden. Gelukkig maar want je traint vaker dan dat je wedstrijd hebt.
Ik hoop voor de mensen die laat moeten starten vandaag en die wel heen zijn dat ze nog naar huis kunnen, want hier begint het nu serieus te betrekken.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 19:28

Een paar jaar terug hebben wij dat ook gedaan. Toen was het zelfs zo glad dat de A10 een tijd afgesloten is geweest.

Mijn vader heeft toen zelf gezegd niet verder te rijden dan de manege. Te gevaarlijk, helemaal met trailer.

Toen wij het secretariaat belde of de wedstrijd eigenlijk wel doorging zeiden ze: Waarom niet, de belangrijkste ruiters zijn er. Boos!
Maar dat verhaal heb ik hier al eens eerder verteld.

Vandaag had ik ook wedstrijd, maar dat was op de manege zelf. Dat scheelt. Alleen hebben wij absoluut geen last van gladheid gehad.

En verder: verstandige keuze!!
Zeker als je paard je wat waard is....(en dan niet alleen geld he?!)

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 00:51

Ach, je kunt beter je leven niet wagen en dan idd geen selectie rijden, toch?

Wij gaan ook niet als het glad is oid - hoewel we vandaag nog wel met de pony weggeweest zijn, maar vanmiddag was hier dan ook nog geen enkele aanwijzing dat het glad zou kunnen worden ofzo.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:23

Ik ben zondag wel op pad geweest, maar ik moest 's ochtends rijden en de ijzel was pas tegen de avond voorspelt Lachen Verder had ik mijn paard daar altijd kunnen laten als het erg slecht was geworden...Haha!
Ik heb ook gewoon kunnen trainen in de bak van de vereniging en op les dus hij had alleen maandag en zaterdag stilgestaan(donderdag in de sneeuw gehobbeld Lachen ). Dan kan ik makkelijk zondag springen in het L Knipoog
We mochten wel lekker in groepjes binnen losrijden voor het eerste parcours omdat de buitenbak nog niet helemaal ontdooid was...Haha! (tweede parcours was minder, toen kon je alleen voor aanvang twee sprongetjes nemen direct op hoogte...En daar werd mijn paard erg blij van zodat ik bijna voor het juryhok op de grond belandde Bloos )

Maar als wij het niet vertrouwen gaan we ook niet op pad hoor, nog niet voor een NK *LOL* Ik heb ook weleens een kringconcours afgezegd, omdat het zo ontzettend stormde dat we niet meer verzekerd zouden zijn...('dan laat je je vader toch rijden' Frusty )Ook al is het dan maar 10 km. wij rijden dan ook niet!
Het viertal was alleen niet blij met me, want het was de eerste wedstrijd en we hadden nog geen reserve....Clown

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:38

Het heeft gisteren gelukkig niet geijzeld, maar ik begrijp wel dat je het zekere voor het onzekere wilde nemen. Ik moet me nog inschrijven voor de 26ste, zal zo eens bellen. En dan is het nog maar de vraag of het weer goed blijft natuurlijk!