Rotstraal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-01 12:10

HEEELLLUUP! Navy heeft een lichte vorm van rotstraal. Hoe ze dr aan komt weet ik nie, krab voor EN na het rijden uit, heeft altijd een schone stal, met een dikke laag SCHOON stro, t land is nu ook droog met dit weer en de bak is nog droger. Maar, ze heeft TOCH een beetje rotstraal! Ik weet dat Egyptische zalf helpt, maar waar koop ik dit, behalve bij de ruiterzaakjes? Ook gewoon bij de supermarkt Verward En iemand zei dat thee of zo hielp, maar ik d8 dat dat voor ontstoken ogen was? Graag tips! Afbeelding
_________________
<font color="red"> Op een wonder kan je wachten,
Het onmogelijke duurt langer..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: NaVy! op 2001-07-03 12:10 ]</font>


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:55

Ik heb Hoef & Zool besteld bij de paardendrogist: werkt goed!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 16:07

oeps sorry, had niet het hele berichtje gelezen.
Egytische zalf kun je bij de Divoza en de paardendrogist halen.
-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 21:28

Je kunt ook bij de Kruitvat of bij een andere drogist Natusan Baby Zinkzalf kopen en dat erop smeren. Bij mij heeft het heel goed geholpen en het is niet zo duur als Egyptische zalf. Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 10:05

Dank je, huppel Afbeelding strax ff naar de Kruidvat!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 19:03

Oja, dat was ik nog vergeten. Teer werkt ook goed en die baby zinkzalf kun je ook goed gebruiken bij mok.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 19:21

wat vervelend mandy
maar met de kruidvat kom je er wel Afbeelding

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 19:27

Je kan je pony zijn hoeven ook dagelijks nat maken met een sponsje met javel (verdund met wat water). Dit zou ook helpen tegen rotstraal. Je kan natuurlijk ook hoefteer gebruiken (maar dan best wel vuile kleren en keukenhandschoenen aantrekken, want het is een vies spul hoor).

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 22:41

Met teer heb ik best slechte ervaringen. Het zat op slot overal, kleren, handen enz. En je krijgt het er niet zo gemakkelijk vanaf. Nu heb ik bij de divoza in de catalogus teerspray gezien. Lijkt me vet handig, toch maar eens checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 10:02

Teer is heel slecht als je al rotstraal hebt, je sluit de hoef er namelijk mee af. Echt niet doen dus. Gewoon egyptische zalf of zinkzalf doen en even aan je hoefsmid vragen hoe ernstig het is.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 10:10

Ik heb een onderzoek gelezen naar het beste medicijn voor rotstraal. (nieuwsblad AVS).

Daar kwam uit dat Egyptische zalf het beste middel was om rotstraal te bestrijden.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 11:49

egyptische zalf is het beste middel,kun je ook bij divoza of paardendrogist bestellen(komen ze het thuis afleveren)

soms is het beter om te zwijgen

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-01 19:39

Thanx! Gaat al wel beter nu, maar sinds ze die helemaal ronde ijzers heeft, hebben we met dit probleempje te maken. Zal dan maar Egyptische zalf aanschaffen (Katsjing..)

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 20:22

Met teer sluit je de boel juist af, en aangezien rotstraal veroorzaakt wordt door anaeroöbe bacteriën (bacterien die het juist goed doen in een omgeving met heel weinig zuurstof) kn dat dus zelfs averechts werken. Mijn hoefsmid adviseerde om de hoeven goed schoon te weken in een badje van warm water en soda, en daarna met Hoef & Zool in te smeren, dat werkte bij mij errug goed in elk geval.

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 11:24

tandpasta werkt ook. trekt vocht uit de hoef (bacterien gaan er niet van weg...)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 92 bezoekers