Eindstand henstencompetitie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Eindstand henstencompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 23:45

Heeft iemand miss de eindstand van de hengstencompetitie?

Het gaat mij vooral om Rhodium, ik weet dat ie 2e is geworden en Rousseau 1e maar de hele lijst inclusief punten zou zeer welkom zijn!!


Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 10:34

Ik denk dat de eindstand niet relevant is daar alle KWPN-hengsten,dressuur-springen naar de finale gaan.

Het is een KWPN-hengsten-competitie Haha!

Die finale is voor KWPN-hengsten.
Dus goed presterende hengsten uit een ander stamboek mogen daar niet komen. Wat bij het springen een zeer vertekend beeld geeft.

Voor dressuur is dat minder belangrijk,daar er weinig uit andere stamboeken aan mee gedaan hebben. Daar zij weten dat het een "jury-sport' is. Knipoog

Wil je een beetje hengstencompetitie zien ga dan naar de Best-Stallion Zwolle.

19 FEBRUARI T/M 23 FEBRUARI 2003
IJSSELHALLEN ZWOLLE


De dressuuravond tijdens de International Stallion Show


Citaat:
Het weekend van 22 en 23 februari 2003 staat volledig in het teken van de dressuur. Zaterdag en zondag zullen de beste nationale en internationale hengsten strijden om de felbegeerde titels van Future, Young, Promising en Best Stallion Dressage. De zaterdagavond is ook dit jaar weer gereserveerd voor de dressuuravond. Vanaf 18.30 uur wordt de internationale Grand Prix, waarin de combinaties zullen strijden om een plaats in de finale van zondag, afgewisseld door diverse showblokken. Zo zal het afscheid van Gestion TCN Partout met Anky van Grunsven plaatsvinden. Nederlands kampioene Ellen Bontje zal een interessante clinic geven, waarin ze haar manier van rijden en omgang met paarden aan het publiek zal proberen uit te leggen.


---------------
Clinic barrage rijden door broers Schröder in Zwolle


Citaat:
Op vrijdagavond 20 februari tijdens de International Stallion Show zullen de gebroeders Schröder, tussen de spannende springfinales door, een clinic verzorgen in de IJsselhallen. Naast de stalruiters van Eurocommerce, Wim en Gerco Schröder zal broer Ben aan de clinic deelnemen. Onderwerp van de clinic is barrage rijden. Hoe rijd je een barrage, op welke manier bereid je je paard het beste voor op een snelle rit en wat zijn de moeilijkheden die je tegenkomt als ruiter? Op deze en andere vragen zullen de Schröders antwoord geven. Gerco was vorig jaar zelf zeer succesvol tijdens de International Stallion Show. Met zijn hengst Eurocommerce Napels won hij de titel Stad Zwolle Best Stallion en daarmee de Celano Trofee. Ook op andere concoursen was Gerco de afgelopen tijd succesvol: Zo won hij in Oldenburg en Frankfurt de Grote Prijs. Met Eurocommerce Napels zal de jongste Schröder-telg dit jaar weer een gooi doen naar de titel van Best Stallion Jumping in Zwolle.



Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 11:41

Troef schreef:

Voor dressuur is dat minder belangrijk,daar er weinig uit andere stamboeken aan mee gedaan hebben.
Daar zij weten dat het een "jury-sport' is. Knipoog


Jep troef daar heb je helemaal gelijk in. Die hengstencompetitie is gewoone en lachertje.

Als je ziet wat daar komt tja lopen er maar 2 goede hengsten tussen. Terwil de rest nog een 8,5 krijgt voor de stap en de galop. Zie redfort die toen voor geen meter liep en niets liet zien. Dat is toch niet te geloven. Hoe kunnen fokkers die er niet geweest zijn nu betrouwbare info krijgen. Als ze het kwpn moeten geloven zijn het allemaal toppers. Als je zelf gaat kijken zie je dat het toch wel eventjes anders is!
Ik hecht dan ook geen enkele waarde meer aan het commentaar en puntengeving van zo'n jury op zo'n competitie. Ik raad mensen aan zelf te gaan kijken. En niets uit uitslagen op te maken. want waar die op gebaseerd zijn?? Verward

Theun
Berichten: 78
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 11:48

Ja Gibraldifan zo zit het nu schijnbaar in elkaar. Zo'n gerenomeerd stamboek als het KWPN die aan de top van het wereldgebeuren wil staan en dan in belangrijke concoursen de concurrentie schijnbaar niet aan durft. Maar het KWPN is hier alleen niet schuldig aan, want de KNHS doet hier even hard aan mee om dan nog van de sponsoren niet te spreken. Ik kan dan ook totaal niet begrijpen dat de KNHS en de sponsoren zich aan deze discriminatie schuldig maken

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 11:51

Theun schreef:
Ja Gibraldifan zo zit het nu schijnbaar in elkaar. Zo'n gerenomeerd stamboek als het KWPN die aan de top van het wereldgebeuren wil staan en dan in belangrijke concoursen de concurrentie schijnbaar niet aan durft. Maar het KWPN is hier alleen niet schuldig aan, want de KNHS doet hier even hard aan mee om dan nog van de sponsoren niet te spreken. Ik kan dan ook totaal niet begrijpen dat de KNHS en de sponsoren zich aan deze discriminatie schuldig maken

Precies, maar het kwpn weet ook wel als ze het tegen anderen zouden opnemen dat ze nergens zouden zijn.
Op gewone wedstrijden wordt er op een hoger niveau gereden in de b l en m als deze hengsten laten zien.
Ik ging daarheen met hoge verwachtingen, van nu krijg ik kwaliteit te zien maar het tegendeel bleek echter waar. Het knhs zou hier niet een aan mee moeten willen doen! maarja.....

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 12:00

Troef schreef:
Wil je een beetje hengstencompetitie zien ga dan naar de Best-Stallion Zwolle.


19 FEBRUARI T/M 23 FEBRUARI 2003
IJSSELHALLEN ZWOLLE


De dressuuravond tijdens de International Stallion Show


Citaat:
Het weekend van 22 en 23 februari 2003 staat volledig in het teken van de dressuur. Zaterdag en zondag zullen de beste nationale en internationale hengsten strijden om de felbegeerde titels van Future, Young, Promising en Best Stallion Dressage. De zaterdagavond is ook dit jaar weer gereserveerd voor de dressuuravond. Vanaf 18.30 uur wordt de internationale Grand Prix, waarin de combinaties zullen strijden om een plaats in de finale van zondag, afgewisseld door diverse showblokken. Zo zal het afscheid van Gestion TCN Partout met Anky van Grunsven plaatsvinden. Nederlands kampioene Ellen Bontje zal een interessante clinic geven, waarin ze haar manier van rijden en omgang met paarden aan het publiek zal proberen uit te leggen.



En daar zit ik ook Haha!

Redford valt dus tegen...

Maar Rousseau gaat goed, jaaaa, zeeuwse vlegel, mooi zo (beetje chauvinisme kan geen kwaad natuurlijk, ook al is het een jurysport).


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 12:09

chantal1 schreef:

En daar zit ik ook Haha!

Redford valt dus tegen...

Maar Rousseau gaat goed, jaaaa, zeeuwse vlegel, mooi zo (beetje chauvinisme kan geen kwaad natuurlijk, ook al is het een jurysport).


Rousseau en rubels zijn de enigste echt goede hengsten. Die daarachter komen.. tja is niet echt iets byzonders. Ben benieuwd naar de nakomelingen. Maar tot nu toe bakken ze er niet veel van, maar krijgen vervolgens wel 8 en en 9ens naar zich toegesmeten. Vind het echt schandalig!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 13:52

Troef schreef:
Ik denk dat de eindstand niet relevant is daar alle KWPN-hengsten,dressuur-springen naar de finale gaan.


We hebben een merrie drachtig van Rhodium, dus voor ons zijn punten ed wel interressant, omdat de veulens echt gefokt worden voor de verkoop.

De merrie is trouwens een Vasco x Heidelberg. Wat vinden jullie van deze combi?

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 15:34

Citaat:
We hebben een merrie drachtig van Rhodium, dus voor ons zijn punten ed wel interressant, omdat de veulens echt gefokt worden voor de verkoop.


Dan lijkt het me er alleen om te doen hoeveelste hij is geeindigd en hoe de kranten erover schrijven Lachen

Verder kijk ik inderdaad ook zelf, geeft me het duidelijkste beeld Haha!

.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 15:38

_Rick schreef:
Citaat:
We hebben een merrie drachtig van Rhodium, dus voor ons zijn punten ed wel interressant, omdat de veulens echt gefokt worden voor de verkoop.


Dan lijkt het me er alleen om te doen hoeveelste hij is geeindigd en hoe de kranten erover schrijven Lachen

Verder kijk ik inderdaad ook zelf, geeft me het duidelijkste beeld Haha!

Precies je moet zelf kijken. Want over wat er geschreven wordt klopt gewoon niets van. Ik heb gewoon krom gelegen van het lachen als ik zie hoe ze over zo'n hengst schrijven terwijl ze soms als een dweil door de baan liepen.
Ik kan het maar niet genoeg benadrukken, ga zelf naar hengsten kijken voor je een hengst kies en laat je niet leiden over wat er in de strengen of wat dan ook staat. Die gegevens etc. zij niet betrouwbaar kwa eigen kwpn hengsten betreft. Kijk zelf en vestig dan een oordeel.
Voor de verkoop kan het wel interessant zijn, want daarmee kun je soms in je voordeel praten. Zo van kijk wij hebben een jonge roasseau die doet het goed he de laatste tijd, die van ons wordt ook zo'n goede Haha! Haha!
Of te wel dan kun je het zogenaamde "kwpn" praatje houden!
Maar laat je goed in formeren en kijk aub zelf. ga eerst op onderzoek uit, verdiep je in de lijn van de merrie etc, voordat je zomaar aan fokken begint!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 15:44

Ik vind de competitie een goed middel om te kijken hoe de jonge hengsten zich ontwikkelen,
niet meer en niet minder.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 17:10

Sjuimpje schreef:
Ik vind de competitie een goed middel om te kijken hoe de jonge hengsten zich ontwikkelen,
niet meer en niet minder.

Dat zal best waar zijn. Maar waar ik het over heb is dat je over de mate van ontwikkeling je zelf moet gaan kijken, omdat in de bladen een verkeerd beeld weergegeven wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:27

Denk dat veel mensen veel te veel verwachten van de prestaties van deze nog zo jonge hengsten. Wat Sjuimpje al zegt, het is goed om te kijken hoe deze jonge dieren zich presenteren. En dat ze allemaal nog niet super op het achterbeen lopen, en daardoor niet spectaculair door de baan gaan valt niet echt te verwijten. Eerst maar eens zien hoe ze zich ontwikkelen en dan ga ik er verder een mening over geven.

Tuurlijk is een Rubels een wereldpaard, maar of het ook een goed vaderdier is dat vraag ik me af. Zelf ben ik absoluut niet gek van Ferrobloed, maar Rhodium lijkt mij een heel goed paard.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:24

Pipo schreef:
Denk dat veel mensen veel te veel verwachten van de prestaties van deze nog zo jonge hengsten. Wat Sjuimpje al zegt, het is goed om te kijken hoe deze jonge dieren zich presenteren. En dat ze allemaal nog niet super op het achterbeen lopen, en daardoor niet spectaculair door de baan gaan valt niet echt te verwijten. Eerst maar eens zien hoe ze zich ontwikkelen en dan ga ik er verder een mening over geven.

Tuurlijk is een Rubels een wereldpaard, maar of het ook een goed vaderdier is dat vraag ik me af. Zelf ben ik absoluut niet gek van Ferrobloed, maar Rhodium lijkt mij een heel goed paard.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Als ik ga kijken op de regulieren wedstrijden naar leeftijdsgenoten. Lopen deze gewoon al beter. Ik mag toch wel verwachten dat een anky, edward en al die andere ruiters. Hun paard toch wel een l proefje kunnen laten lopen?
Ik heb het overigens ook niet over spectaculair lopen. Ik vind dat sommige nog geen eens goede basis gangen hebben laten zien.
Onregelmatig, taktverlies etc noem maar op. En dat zijn dingen die heel belangrijk zijn. In het beoordelen in cijfers is het verschil te klein tussen de toppers en de gewone hengsten. Tenslotte moeten ze beoordeeld worden op hoe ze nu zijn, niet hoe ze verwachten dat ze gaan worden. Daarnaast moet het ook geen invloed hebben wie de eigenaar van het paard is, bij welk stamboek het is goedgekeurd, of wie de ruiter is. Helaas is dit wel het geval. Dus het enige wat ik wil zeggen is, dat als je in zo'n jonge hengst geintereseerd bent. Je zelf zo'n hengst in competitie moet gaan bekijken. Want pipo je weet zelf ook wel hoe dat zit met die beoordeling. Op de gegevens van de strengen kun jij geen goed oordeel vestigen van hoe de hengsten het op dit moment doen!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:59

GribaldiFAN schreef:
Ik mag toch wel verwachten dat een anky, edward en al die andere ruiters. Hun paard toch wel een l proefje kunnen laten lopen?


Misschien stapte Anky en Edward en al die anderen er wel onlangs pas eens op...
En wordt dat paard eerst gereden door de stagiar van het moment.
Ik geloof er geen snars van dat Anky cs. zich vanaf het allereerste begin al heeft geconcentreerd op de opleiding van bijv. Redfort. Waarom zou ze ook als ze het op andere paarden veel beter kan verdienen. Ook voor haar is het imemrs gewoon werk dat geld moet opleveren.
En als dat kan met het poseren in het zadel, en verder op dit soort wedstrijdjes te verschijnen zonder daar werkelijk voor te trainen. Dan krijg je dit soort resultaten wellicht, maar de kassa blijft toch wel rollen.
Het echte geld moeten ze toch verdienen met de hogere prestaties, en dus met de verder opgeleide paarden.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GoogleAdsense, Mosh en 117 bezoekers