Overhalen vriend voor kat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Overhalen vriend voor kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 13:03

Ik heb net een foto van een superleuke asielkat gezien en hoop mijn vriend over te halen. Zijn argument is dat we al genoeg dieren hebben (nu 1 kat, 2 konijnen, 1 hamster, vissen en natuurlijk Sheril), en dat ik dan de konijnen maar weg moet doen (is ofcourse geen optie). De poes die ik gezien heb is super, en ik wilde er al een poos eentje bij. De verzorging kan ik zelf op me nemen.

Iemand tips om hem over te halen? Voor het blok zetten en die kat halen durf ik niet, wil ik ook niet, en het asiel is te ver om toevallig langs te rijden.

Afbeelding
Super toch Lovers


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 13:07

Als jullie nu al 3 katten zouden hebben zou ik zeggen JA, jouw vriend heeft gelijk. WEet je overigens of het zal klikken met je huidige kat? het zou erg zijn als je dat beest weer terug moest brengen he. maar 1 kat... wat maakt dat nou uit? en die andere dierne, verzorgt hij die of jij? verzorgt hij zowiezo wel dieren? wat kunnen mannen toch altijd zeuren als het om dieren gaat. ZE vinden altijd alles te veel.

De hond is de betere mens

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 13:17

Of het klikt met Loekie, de andere kat, is natuurlijk altijd de vraag. Hij is wat bangig voor anderen, hij komt alleen in onze eigen tuin en heeft eigenlijk geen teritoriumdrift. Als er dan een andere kat komt wil hij spelen, krijgt hij een mep en snapt dat niet. Hij zal zeker niet aanvallen, als die ander dat ook niet doet (kan volgens het asiel bij andere katten) en ze rustig aan elkaar kunnen wennen (dus niet bij elkaar in een kleine ruimte en dan de deur dicht (zal het wel goed komen.
Mijn vriend verzorgt in principe Loekie en de hamster, ik de konijnen (en Sheril, maar die staat op een pensionstal). De vissen doen we samen, maar ik weet niet of ik die aan wil houden.
Hij verzorgt dus wel dieren, is er ook gek mee in de omgang. Hij begint dat ook over vakanties enzo (heeft hij ook wel gelijk in, nu komt mijn zusje meestal in huis maar als die op zichzelf zit zal dat ook niet meer lukken. Gelukkig hebben we verschillende aardige buren).

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 13:24

Onze derde kat was een klein katertje dat ze bij mij werk hadden achtergelaten, toen ik hem zag was ik meteen verliefd, hij zag er heel leuk uit de aftekeningen op zijn lichaampje waaren heel mooi, als er aan de ene kant een streep zat dat zat die ook aan de andere kant op precies dezelfde plek, ik dacht toen die moet ik hebben (wou ze eigenlijk allevier wel, want ze waren best vermagerd en miauwden alleen maar) dus ik vervolgens mij vader opgebeld (ik geloof wel tien keer) maar elke keer kreeg ik het antwoord " we hebben er al twee en er komt geen derde meer bij" vervolgens heb ik (achteraf heel banketstaaf) op mijn gevoel gespeeld maar het antwoord bleef nee. Dus ik weer aan het werk, want had de moed al opgegeven na tien keer bellen. Belt mijn vader vijf minuten later terug dat ik hem dan maar mee moest nemen.
Conclusie: misschien kun je op zijn gevoel spelen (vat dit niet verkeerd op hoor)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 13:26

Ik zie alleen niet het verschil tussen het verzorgen van 1 kat of 2 katten. Sja, als het er nu meer worden oke maar toch.

De hond is de betere mens


Paulus

Berichten: 10
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 13:28

TIP! Neem hem gewoon mee naar het asiel en laat hem eens naar de kleine knuffel kijken. Dan is hij zo verkocht. Zeker als jij hem ook nog eens met puppie-ogen aankijkt.

Zo heeft mijn vriendin mij ook overgehaald. *LOL*

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 13:34

Paulus, dat diertje zit in Eindhoven, ik woon in het westen... Maar die puppie-ogen moet ik onthouden Cool .

Het punt is dat wij allebei vreselijk eigenwijs zijn, en als we iets in ons hoofd hebben liever niet toegeven.

Desiree, ik zie ook het probleem in het extra werk niet, de kosten zijn dan voor mij, en bovendien hebben we dan allebei een kat om mee te knuffelen Schijnheilig

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 14:56

Ja idd. Hij ziet er ook wel erg leif uit. Ik denk dat je gewoon moet hem het er over moet hebben. Wij hebben nooit 1 kat gehad omdat we het gezelliger vinden oko voor de katten om met z'n tween te zijn. dan kunnen ze lekker met elkaar spelen en tegen elkaar aan liggen, want dat doen ze bij ons wel namelijk.

Dus je moet gewoon maar zeggen dat het gezelliger is voor die andere kat om met meerdere te zijn. En de kosten zullen ook wel niet zo heel erg veel zijn op delangere termijn.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 15:10

Om die reden heb ik ook 2 konijnen, die zijn zo schattig samen. Kan ik vast ook wel wat mee doen. Helaas ga ik nu stoppen met mijn werk bij een diervoedingsleverancier, dus zal ik weer de volle mep moeten betalen, maar ik heb dat er wel voor over.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Afanaisa91, Amazonbot, Angela, Ballard_L, douschka, GoogleAdsense, GrapeshotBot, janneke_S, Kanto, Lau07, Lestrange01, Melzazu, minouesmee, moislief, Molly1230, Paardennamen, petraaken, Pieke_Gwen, Roosch, Ruai, SentiBot, singa, Slagroomsoes, spookyskippy, Summerfly, Wopkebrok en 205 bezoekers