ander bit slecht???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
karishma
Berichten: 52
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 21:54

binnenkort wil ik een nieuw hoofdstel kopen voor karishma. ze heeft nu een gewone watertrens, maar omdat ze zo'n gevoelige mond heeft, wil ik een rubberbitje kopen. maar van mensen om mij heen hoor ik dat het slecht is om zomaar op een ander soort bit over te stappen... weet iemand of dit echt zo is?? en of het nare gevolgen heeft??
alvast bedankt voor je reactie.
-x- patricia Knipoog Pling Party!! Knipoog Pling Party!!

paarden zijn slecht voor je hart, ze stelen het.... ( karishma doet dit dus ook..)


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 22:23

Whaaaaaa!!! Ga GEEN rubber bit kopen voor een paard met gevoelige mond!!! Heb je wel eens nat rubber in je hand heen en weer gewreven? Dat schuurt en is echt heel stug. Niet doen dus.

RUBBER IS NIET ZACHT!

Dat is echt een enorm misverstand!

Je kan beter een dubbelgebroken RVS of Aurigan bit kopen, of anders een kunstof bit kopen.

Kunstof is wel glad en is wit. Rubber is stug en zwart.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 22:35

Waarom laat je het niet gewoon bij je oude bit? Daar is toch ook niks mis mee?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 22:58

Ook ik gebruik een dubbelgebroken bit voor Sjakila, voorheen een watertrens en bustrens gebruikt, maar ben wegens de gevoeligheid in haar mond overgestapt. Ik moet zeggen.. het heeft zijn vruchten afgeworpen, want ze loopt een stuk prettiger


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 22:59

Rubber kan heeeeeeel warm worden...ik zou het niet graag in mijn mond hebben denk ik... Verward Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:13

dubbelgebroken is een ideaal bitje imo voor paarden met een zachte mond helemaal als er ook nog eens een zachte ruiterhand aanvast zit

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:26

Ik heb paarden gezien die een rubber bitje kregen omdat ze zo gevoelig waren. Nou, na een uur stonden de blaren in de mond. Dat brandt, niet mooi meer!!!
Neem liever een dubbel gebroken trensje als je toch wat anders wilt, en onthoud: elk bit is zo scherp als de hand van de ruiter....

Sonja

karishma
Berichten: 52
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 08:55

bedankt voor jullie reactie, ik denk dat ik dan maar zo'n dubbelgebroken dingetje neem, want ik MOET wel een ander bit, in het oude zit teveel speling.
-x- patricia Cool Party!!

paarden zijn slecht voor je hart, ze stelen het.... ( karishma doet dit dus ook..)

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 12:30

niet om je te laten twijfelen, maar misschien kun je een Happy Mouth bitje proberen, een zachter bit proberen kan volgens mij nooit geen kwaad in tegenstelling tot een scherper bit proberen, succes

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 12:51

geen happy moud zijn oindingen!!!!
paarden die op het bit kauwen kunnen er scherpe kantjes op kauwen (wat na 1 keer gebruik al kan gebeuren) waardoor je z'n hele mond open haald. stond hier ookal een stuk op.
Ik heb bij het vorige paard een tijd zonder bit moeten rijden omdat z'n mondhoek helemaal uitgescheurd was omdat ik een vriendelijkbitje wou proberen.....
Ze kunnen ze helemaal kapotkluiven

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers