Straks op TV 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 21:39

Er komt straks om 22.00 uur bij studio sport iets over Andalusiers. Ik weet niet of het wat is, maar dan weten julie het alvast. Party!!

Navragen is beter dan afvragen.


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 21:48

ik zal er om denken bedankt

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 21:49

Thx
Dat gaan we zien!!
Haha!
Uhh, niet onelineren...
maar meer weet ik niet te zeggen


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 22:51

Jeeeeeeetje! Dat was mooi zeg! Voor diegene die het niet gezien heeft, het ging over een paardencentrum aan de kust van Spanje, met voornamelijk Andalusiers en Lippizaners

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 23:07

Het was dus niet studio sport, sorry. Verder, wie heeft het gezien en wat vonden jullie er van? Ik had graag wat meer paard en wat minder man gezien Pling Mijn indruk was wel goed, alleen toen ze die ene schimmel, duh het waren bijna allemaal schimmels, het stang en trens hoofdstel indeden sloeg mijn hart een paar flinke slagen over, maar het viel me op de de mensen best wel met respect met de dieren omgingen, en dat na elke oefening, hoe heet ze daarvoor ook gemaakt werden, ze meteen de hals weer lieten zakken en ontspannen wegstapten, dus vol vertrouwen in de begeleiders.
Ik vond die vos die samen met die ballerina gereden werd rijtechnisch niet zo sterk, maar tegen de tijd dat ik het zo met een hand kan, laat ik het jullie even weten *LOL* *LOL* .
Verder wijst het me erop dat ik mijn paard gewoon nog veel scherper aan het been moet hebben, onvoorwaardelijke gehoorzaamheid noemen Sjef en Anky dat. Ik moet er nog te veel aan wringen om een appuyement op de plaats te krijgen, waar ik hem hebben wil, en zie hun nou met hun onzichtbare hulpen. Mijn paard is al sinds zondag op strafkamp, want hij maakt er sinds hij in het land staat steeds meer een zooitje van, ik denk dan, ach hij staat net in het land, moet even wennen, ach hij zal wel plof zijn, terwijl de wei bijna kaal is, en hij maakt dankbaar gebruik van mijn goedheid, met als gevolg dat ik nu weer even boze baas moet spelen, dan wet hij dat ook zo weer gelukkig. Wat vonden jullie van de uitzending?

Navragen is beter dan afvragen.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 23:31

ja, met dat hoofdstel!ik zat echt zo van:oke..gaat goed allemaal. persoonlijk houdt ik meer van die zwarten!ze hadden een paar erg mooie erbij lopen!bij die ene vos(met de ballerina geloof ik) was z'n staart zo vaag/lelijk geknipt!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 09:02

Vergis je niet in hoe de Spanjaarden met hun paarden omgaan. Ze zijn niet voor niets zo braaf. Zachtzinnig wordt ze dus niks geleerd hoor. Ik heb wel van mijn schoonvader gehoord dat als zij bij een fokker in Spanje naar de paarden gingen kijken dat die vaak stonden te bibberen in een hoekje als er iemand de stal in kwam. Vaak krijgen ze dan een tik met een stok om ze mooi, alert te laten staan. Mijn ouders hebben ook een hengst die shows heeft gelopen in Spanje die is ook zo super gereden. Die vos die Doma Vaquera reed vond ik ook niet mooi, bah die afgeknipte staart zag er niet uit. Maar ik was gisteren echt aan het kwijlen. Kwijl

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 09:47

Ik heb het wel heel ff gezien. Het laatste gedeelte alleen. Kvond het wel een keertje leuk om te zien hoe ze dat nou deden want ik heb het nog nooit gezien!

xxx so

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 12:13

Spanjaarden zijn dierenbeulen. Wat ze met paarden en honden en stieren uitvreten kan echt niet door de beugel. In mijn ogen is het daarom tuig van de eerste richel.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 13:08

Ik heb ook het laatste stuk gezien.. Het is allemaal opgezet door een Nederlander (met ik denk wat te veel geld..hihi) Zag er allemaal indrukwekkend uit hoor!! Ik denk dat die paarden het daar beter hebben als bij menig ander Spaans bedrijf...
Hebben jullie ook het aantal "spuitplaatsen" gezien? Hahaha

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 13:20

Ik heb ook een gedeelte gezien. Mijn vriend en ik waren aan het zappen dus ik gelijk STOPPPPPPP en hij zo'n zucht van Gaaaap gaan we nou weer paarden kijken? *LOL*
Ik vond ook dat die man erg veel aan het woord was, had ook liever wat meer paard gezien. Vond dat de paarden er goed bij liepen.
En in november ga ik naar de Spaanse Rijschool in Rotterdam. (voor de 3e keer Haha! ) Bij IJsco in de wei staan trouwens ook twee Lipizzaners.

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 15:58

Ik spreek nu even voor Suzanne (sorry Suuz), maar wat mij dus opviel aan hun Andalusische hengst, Imatador, is dat hij de littekens op zijn neus heeft staan van het inrijden in Spanje. Ze worden daar met een neusriem met pinnen in gereden, bah, wat een griezels die Spanjaarden!
Ik vind dat dus echt niet kunnen ......

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 16:28

ik wist niet dat het er zo grof aan toe ging daar in Spanje!
Krijg er nu wel een ander beeld van als je zon mooi alert andalusier paardje ziet.
Misschien heeft ie net slaag gehad Scheve mond\

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 16:48

behalve op zijn neus heeft matty op zijn buik littekens van sporen, en is hij benouwd van de zweep

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 19:26

Idd...Imi zit onder de littekens, van sporen, zweep en stalen neusriem met pinnen (Lisette weet wel hoe het heet..)Dat hebben ze allemaal in Spanje gedaan, het is een wonder dat mijn paard zo braaf is en niet totaal gek in z'n kop!
Maar wij hebben gisteren ook zitten kwijlen hoor Kwijl Kwijl was bovendien of ik mijn eigen beest zag, al die schimmels.
Imi is ook in Spanje beleerd en heeft daar ook in dat soort shows gelopen. Gelukkig is zijn staart niet zo toegetakelsd. Wat afgrijselijk zeg, ik hoopte nog dat het een knot ofzo was...maar echt geknipt dus...grrrrr. Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 09:20

Immitador blij dat hij geemigreerd is!!!!!!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 09:26

Ja, ze doen rare dingen daar, vind ik! Hier zouden ze de dierenbescherming direct op hun dak hebben..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:30

Ja, en terecht! er gebeuren veel dingen in Spanje die niet door de beugel kunnen, en dieren zijn daar onbeschermd en worden er beschouwd als voorwerpen. Hun lijden vormt amusement en ik zou die mensen die zich daar schuldig aan maken wel kunnen vermoorden. Daarom heb ik zo'n hekel aan Spanjaarden, omdat ze geen wet opstellen om de dieren te beschermen tegen barbaarse praktijken.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:41

Een seretta bedoel je. Tja daar krijg je wel 'aanleuning' van.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 17:04

ik heb het ook gezien en vond het prachtig! Jasmijn: ik vond het ook niet mooi hoopr, die vos, maar vergeet niet dat hij geen "kur" liet zien, maar dat hij gereden is voor stiergevechten.. (tenminste, dat dacht ik)

Verder ben ik een grote fan van de spaanse rijschool, en ik vond deze paarden iets mooier, maar de manier van trainen net iets drukker, opgefokter!

Maar idd, mijn ervaring met spanjaarden is ook, dat ze niet zachtzinnig zijn met hun paarden, mij vaak iets TE. Dat van dat hoofdstel viel mij ook op ja, jammer. Maar de paarden zagen er verder allemaal wel heel relaxed uit, dus DAAR zal het wel meevallen met de mishandelingen.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellieee, Celebi, Celiien, esje01, tienus63, xLauLaUx en 119 bezoekers