Mobiel Abonnement

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-01 19:13

Ik zat zo es ffies na te denken, en ik bed8 zomaar: als je nou es een mobieltje koopt met bijv. een jaar gratis abbonement dat je alleen je belkosten hoeft te betalen. Als je na dat jaar het abbonement afzegt, heb je toch lekker gratis gehad? Ik weet niet of dit zo is, wie weet dit wel??? Of wie kan er meer over vertellen???

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 19:14

Zit volgens mij vaak een addertje onder het gras. Zo'n abonnement heeft bijvoorbeeld vaak een looptijd van 2 jaar en het tweede jaar zijn de abonnementskosten erg hoog. Dus uiteindelijk ben je als consument vaak toch de pineut als je niet goed oplet.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 19:22

Jeppers. Goed naar de voorwaarden en je contract kijken!

Wel is het zo dat je bijna voor niets kan bellen als je al een GSM hebt.

Ik had b.v. een abo bij Ben (:r) maar als ik nu dus naar Libertel ofzo ga dan krijg ik (omdat ik een abo neem) een bonus van een paar honderd piek..

Uiteindelijk betaal je dan b.v. fl.12,50 voor 2 uur bellen in de maand..

Voor de studenten: http://www.gotcha4u.nl voor de anderen dingen als http://www.gsm.nl

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-01 19:27

Als je je abonnement opzegt, kan dat maarzo en zonder kosten???

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 19:29

Ligt er aan.
Meestal heb je minimaal een abo van 1 jaar, daarna kan je meestal per maand (soms zelfs korter) kostenloos opzeggen.

Verder heb je (vooral bij gratis of erg goedkope toestellen) te maken met de SIM-lock. Soms vervalt die gewoon na een jaar, soms pas na 2 en soms moet je um afkopen.

Maar ja, hangt allemaal dus nogal sterk af van het netwerk dat je gebruikt en het soort abo.. Gewoon ff navragen op op de site van je provider kijken.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 20:37

Ik betaal 100 gld per maand voor 6 uur bellen en als je erover heen Party!! zit moet je bijbetalen en als je overhebt neem je het 21 mnd mee.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 10:21

als ik jou was zo ik lekker een mobie zonder abbo nemen! Hebbie tenminste een limiet voor jezelf. Zo van: Nu kan ik maar .... gulden per maand(of week) bellen en smsen!

Iz wel handig, zo doe ik het ook (maar ben nu weer eens beltegoedloos)

xxx so

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 11:02

Op abo telefoons zit geen sim lock, wel op pre paid telefoons. Ik had een nokia 3210 bij Dutchtone en per 23 julie ga ik over naar Libertel, met een 3330. De 3330 heb ik al en daar heb ik de Dutchtone kaart in gestopt en hij doet het gewoon. Ik ken heel veel mensen die een kaart zo omzetten in een abo telefoon, geen sim lock dus.

Ik betaal bij Dutchtone iets van 65 gulden met 6 uur beltegoed per maand. Bij Libertel betaal ik nu iets meer maar dan heb ik ook een beter bereik en betere service (hoop ik). Ik heb het echt helemaal gehad met Dutchtone, enige voordeel is dat ze zo goedkoop zijn. Ik kijk over een jaar wel weer wat ik doe. Heb nu een jaarabo bij Libertel genomen, met de eerste 3 maanden gratis en nog eens 100 gulden die je terug krijgt. Dus maar 9 maanden abo betalen en daarna kan ik weer een gratis telefoon krijgen. Libertel neemt trouwens ook mijn mobiele nummer over, gelukkig!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 11:04

Ik zou trouwens nooit een kaart nemen, het lijkt zo voordelig maar je bent meestal duurder uit. Bovendien moet je dan de telefoon kopen en wat zo'n ding kost kan je ook kwijt zijn aan een jaar lang abo met gratis telefoon en gratis belminuten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 11:08

Abo voor mij, geen kaart. Even rekenen en ik zag dat het breakeven werd na 3 jaar ofzo. Laatst heb ik wel een kaarttelefoon kado gedaan, rib uit mijn lijf en nog eens de bevestiging dat het duur is. De belkosten zijn bij een kaart ook veel hoger, zowel bellen als gebeld worden.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 12:13

Eeeh, gebeld worden kost geen geld hoor. En ook op abo telefoons kan een simlock zitten. Zeker op de toestellen die je voor niets of in een pakket krijgt.

Heb het ook helemaal gehad met Ben en Dutchtone, zijn inderdaad goedkoop maar bereik is om te Huilen

Telfort was ook redelijk ok maar dat is ook afgelopen want ze maken geen gebruik meer van het Libertel netwerk Boos!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 12:15

Libertel is top qua ontvangst enzo, ik heb een paar jaar zo'n opwaardeerkaart gehad. nou echt poedersuiker hoor, sta je met pech ofzo...heb je geen beltegoed...dan heb je er ook niks aan dat je wel gebeld kan worden als er op dat moment niemand belt...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 13:15

Vreemd, ik ken nu al een heel aantal mensen die zomaar een kaart in een andere (abo) telefoon konden doen. Geldt ook voor mijn eigen mobieltjes.

Ja en het probleem bij Dutchtone is ook nog dat behalve dat je slecht bereik hebt overal, je ook een slechte service krijgt. Ik probeer ze al weken te bellen en te mailen, maar je komt er niet doorheen of krijgt geen reactie. Ook de computer die doorgeeft hoeveel belminuten je nog hebt, klopt niet. Dus ik weet nooit of ik nou gratis zit te bellen of dat ik er al over heen ben en bijna voor 1 gulden per minuut zit te bellen. Nee, ik ga maar eens een jaartje Libertel proberen.