Kwaliteit van (wedstrijd)ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Kwaliteit van (wedstrijd)ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 23:58

Oke, nu is het tijd om de hand in eigen boezem te steken.

Dit bericht is niet opruiend bedoeld, zeker niet bedoeld om iemand te kwetsen echter alleen bedoeld om eens een open en eerlijke discussie te krijgen over de western sport.

In een van de voorgaande berichten zeiden een aantal mensen dat er zo weinig kwaliteit was van ruiters en lessen. Maar nu vroeg ik me af:
Wat heb je er zelf voor over om te verbeteren?

Rij je naar een europese trainer die "ergens" een clinic geeft om daaraan mee te doen of te gaan luisteren.
Doe je mee aan een clinic of ga je luisteren bij een amerikaanse trainer die een clinic geeft (in NL of buitenland).
Ben je weleens op bezoek geweest bij diverse trainers in Nederland en buitenland om eens te kijken hoe ze hun paarden trainen?
Ga je weleens naar een wedstrijd in Belgie of Duitsland om eens te kijken naar het niveau van jouw klasse waarin je gaat starten?
Rij je weleens mee op een wedstrijd in Belgie of Duitsland?

Een hoop vragen waar ik mee bleef zitten naar aanleiding van een aantal berichten.
Nogmaals, dit is dus helemaal niet bedoeld om af te kraken, alleen een serieuze vraag wat je ervoor over hebt om bijvoorbeeld als amateur of open ruiter te verbeteren.

Groetjes, Gisela

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown


Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:08

Ik rij bij een iemad en ik laat zo. Euhm jah ik weet niet hoe ik dit uitleggen moet hoor maar zal het proberen.

Ik neem maar van een iemand les omdat ik precies weet wat iik aan die prsoon heb. En zij weet wat ze aan mij heeft. Ten tweede ik rij op een paardje van haar. Namelijk haar lespaard. Ben daarmee begonnen te rijden toen ik geen paard had en dat ging zo goed dat ik wedstrijden ben gaan rijden. Ik kijk wel naar videobanden, trainers en wat dan ook om er iets uit te halen wat ik kan gebruiken om het paard te verbeteren. Ik overleg dit dan met mijn instructriche. Heel vaak zegt ze van Kom we gaan dit proberen lukt het niet dan niet lukt het wel dan wel. Ook zij komt vaak met goede ideen en we kijken gewoon wat bruikbaar is. Ik zelf ga niet naar wedstrijden kijken in het buitenland omdat ik met het vervoer zit (heb nog geen rijbewijs) Maar heb wel gewerkt bij Braam Quarter Horses samen met Chris Feichter (hoofd trainer) Ik heb wel veel met hem oberlegt wat mijn knelpunten waren en als hij zei van probeer dit eens en probeer dat eens dan probeerde ik het wel. Dus ik probeer er gewoon op mijn manier de western sport bij mij duidelijkte laten worden en ook diverse trainingen bij te brengen.

We doen ook als club veel dingen om paard en mens duidelijk te laten worden in het wedstrijd gebeuren. We houden zelf een westrijd en dan met vlaggen, publiek, planten bij de trail enzovoort enzovoort.

Conclusie in mijn ogen we proberen het wel

Euh,...?? Tsjah,...

mahe
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:30

M.i. is daar manege "nieuw hagenauwe"goed mee bezig, zij hebben een
leuk aantal trainers bereid gevonden om een keer per maand een clinic cq les te komen geven.
Benaderd zijn een aantal nader te noemen instrukteurs c.q. trainers van (inter) nationale allure, die zich bereidt verklaard hebben de coaching te verzorgen.
Het is m.i. niet van importantie wie wil reizen maar wie nu daadwerkelijk de instruktie of coaching wil (ook dicht bij huis) opzoekt.
Ik weet dat jullie heel veel over hebben voor jullie paarden en voor de juiste begeleiding maar het kan ook dicht bij huis en anders kan dit gerealiseerd worden, zoals de bewuste manege in Leusden laat zien.

Je kunt de kennis ook halen en zoeken bij mensen die serieus bezig zijn met hun sport, zonder dat ze al te veel op de voorgrond treden.

Het leuke van "manege nieuw hagenauwe"is m.i. dat ze dat voor een mij onmogelijke goede prijs realiseren.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 08:37

Gisela"]
Oke, nu is het tijd om de hand in eigen boezem te steken.
Rij je naar een europese trainer die "ergens" een clinic geeft om daaraan mee te doen of te gaan luisteren.
[/quote]
Als dit enigszins mogelijk is zal ik zeker proberen om er naartoe te gaan.

[quote="Gisela"]
Doe je mee aan een clinic of ga je luisteren bij een amerikaanse trainer die een clinic geeft (in NL of buitenland). .
[/quote]
Luisteren vind ik altijd interessant, meedoen trekt mij niet zo. Zeker niet als er publiek etc aanwezig is en vragen mogen stellen. Terwijl jij daar (waarschijnlijk duurbetaald) rondrijdt krijg je dan geen waar voor je geld. (jaja, ik ben een nederlander Cool ) Bovendien vind ik een aantal uren op je paard hangen voor een les een beetje veel. Concentratie etc zijn dan ook weg. Als er bv de mogelijkheid is om 1 uur priveles te volgen tijdens die clinic is dat wel weer een optie en daar heb ik best wel wat voor over.

[quote="Gisela"]
Ben je weleens op bezoek geweest bij diverse trainers in Nederland en buitenland om eens te kijken hoe ze hun paarden trainen?.
[/quote]
In nederland zeker, in het buitenland niet. Mijn eerste trainer heeft er ook altijd op aangedrongen dat ik zoveel mogelijk overal ga kijken. Je steekt er altijd wat van op en zo kan je uiteindelijk je eigen trainingsmethode gaan kweken. Dat wil niet zeggen dat ik dan telkens alles omgooi maar soms probeer ik eens uit wat ik heb gezien of ander kleine dingen neem ik mee.

[quote="Gisela"]
Ga je weleens naar een wedstrijd in Belgie of Duitsland om eens te kijken naar het niveau van jouw klasse waarin je gaat starten?
[/quote]
Ik heb 1 x de mogelijkheid gehad om een paar dagen mee te gaan naar belgie en dat vond ik eigenlijk wel helemaal top. Grote wedstrijd en ook heel veel gezien. Ik zou best vaker willen gaan maar dan moet er wel de mogelijkheid voor zijn. Ik ga liever als groom mee dan zomaar in de auto springen en ergens naartoe rijden.

[quote="Gisela schreef:
Rij je weleens mee op een wedstrijd in Belgie of Duitsland?

Nee, wil ik wel ooit eens gaan doen. Het probleem is eigenlijk ook dat ik geen groom oid heb. Mijn vriend is niet echt een paardenman, hij vind wel dat ik alles moet doen wat ik leuk vind maar echt meegaan, nee, dat is niks voor hem. Ouders willen ook wel mee maar zijn ook geen paardenmensen. Dan ben ik nog drukker Cool Omdat ik toch wedstrijden wil rijden ben ik laatst 3 wedstrijden helemaal alleen geweest. Doe ik ook niet meer. Het ene moment voel je je best stoer maar het andere moment loop je met je ziel onder je arm. Voeg daar ook nog eens mijn enorme faalangst aan toe en dan komt het wel goed..... Ja, ik ga denk ik maar eens op zoek naar een gelegenheidsgroom
Overigens kan ik ook uren aan het lezen zijn op internet. Allerlei trainingsartikelen etc, vind ik machtig interessant.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 08:52

cornelie"]
[quote="Gisela"]Oke, nu is het tijd om de hand in eigen boezem te steken.
Rij je naar een europese trainer die "ergens" een clinic geeft om daaraan mee te doen of te gaan luisteren.
[/quote]
Als dit enigszins mogelijk is zal ik zeker proberen om er naartoe te gaan.

[quote="Gisela"]
Doe je mee aan een clinic of ga je luisteren bij een amerikaanse trainer die een clinic geeft (in NL of buitenland). .
[/quote]
Nog nooit gedaan, gewoon wegens tijdsgebrek. Ik zie mezelf ook niet een aso dot duiten neerleggen om vervolgens een ochtend of middag op m'n paard rond te hangen.
[quote="Gisela"]
Ben je weleens op bezoek geweest bij diverse trainers in Nederland en buitenland om eens te kijken hoe ze hun paarden trainen?.
[/quote]
Op bezoek geweest bij mensen die zich trainer noemden en uiteindelijk bij een echte trainer terecht gekomen waar ik het heel goed mee kan vinden qua omgang met paarden, opvoeding van jong spul en de wijze van training. Tevens begeleiding op de wedstrijden en als ze niet meekan, dan uitgebreide info over hoe het allemaal hoort op een wedstrijd. Wat wil een mens nog meer, *LOL* *LOL* ??[quote="Gisela"]
Ga je weleens naar een wedstrijd in Belgie of Duitsland om eens te kijken naar het niveau van jouw klasse waarin je gaat starten?
[/quote]
Yep, enkele jaren achter elkaar naar Kortrijk geweest voor deelname aan de APHA- wedstrijden aldaar en in Belgie nog eens wezen kijken op reining wedstrijden.
[quote="Gisela schreef:
Rij je weleens mee op een wedstrijd in Belgie of Duitsland?

Yep, zoals ik al zei, ben ik enkele jaren achtereen naar Belgie geweest en dit jaar gaan we ook een aantal keren naar Dld. Ik zoek dan vooral de APHA- approved wedstrijden op omdat ik graag punten voor de paarden wil verdienen om zo wat ROM-metjes bij elkaar te krijgen.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 09:51

Gisela"]
Rij je naar een europese trainer die "ergens" een clinic geeft om daaraan mee te doen of te gaan luisteren.
[/quote]
Heb ik al gedaan en ben van plan het nog meer te doen. Ik rij nog maar kort western en wil zo snel mogelijk zo veel mogelijk kennis opdoen.

[quote="Gisela"]
Ben je weleens op bezoek geweest bij diverse trainers in Nederland en buitenland om eens te kijken hoe ze hun paarden trainen?
Ga je weleens naar een wedstrijd in Belgie of Duitsland om eens te kijken naar het niveau van jouw klasse waarin je gaat starten?
[/quote]Op de to-do list

[quote="Gisela schreef:
Rij je weleens mee op een wedstrijd in Belgie of Duitsland?
Eerst paard op niveau, daarna komt dit op de to-do list

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 10:11

Ik ben een keertje wezen kijken bij een clinic van Josh Armstrong.Okee, geen Europees trainer, maar eentje uit Amerika. Zag er allemaal heel leuk uit, maar als je weer naar huis gaat en het thuis gaat proberen heb je niet de goede begeleiding en loop je tegen dingen aan die je niet op de manier van die trainer kunt oplossen. Dus waarom meedoen aan een clinic als je het geleerde niet in de praktijk kunt omzetten? Helemaal als het een beetje haaks staat op jouw manier van trainen? Breng je daar niet alleen je paard mee in verwarring?

Ik hou me aan één persoon en daar heb ik heel veel baat bij.

Ik ben weleens bij een wedstrijd wezen kijken in Belgie, vond het niveau daar veel beter dan in Nederland. Buitenlandse trainers ben ik nog niet afgeweest. In dit geval is de reden ook tijdgebrek. Als je een 40 urige werkweek hebt en nog de nodig tijd in files doorbrengt ben je blij als je aan je paard toekomt en de andere noodzakelijke sociale verplichtingen. En een keertje een weekend onderuit kunt zakken.

Daar komt nog bij dat het erg moeilijk is om consequent te blijven trainen als er geen binnenbak tot je beschikking staat. Je komt een heel eind, maar een week zo'n waterpartij op je hoofd die de bak onbegaanbaar maakt, en de week daarop vrieskou die de boel weer lekker laat opvriezen, en je bent uitgetraind. Natuurlijk is er altijd een binnenbak in de omgeving te vinden waar ook westernruiters welkom zijn (en dat is niet overal zo) . Maar dan komen we weer uit bij: vervoer, tijd en financiele middelen.

Voor de rest ben ik niet zo'n competitief figuur. En wat anderen als argument aangeven om niet aan een clinic mee te doen, geldt voor mij voor een wedstrijd. Ik heb geen zin om een hele dag te verliezen met het rijden van en naar een wedstrijd en mijn paard in de INRIJBAK al te verknallen omdat daar geen orde gehouden kan worden. Dit geld dan voor WRAN Wedstrijden, voor officiele AQHA wedstrijden zijn mijn paard en ik niet goed genoeg.

Verder komt daar nog een financieel plaatje bij. Een wedstrijd is niet goedkoop, helemaal niet als je vervoer moet regelene, en als je een box ter plekke moet huren omdat de organisatie niet zeggen kan of het onderdeel waar je aan mee wilt doen om 10 uur 's morgens of 5 uur 's middags moet beginnen.

Maar omdat ik zelf geen actief wedstrijdruiter ben, mag ik in mijn ogen wel kwaliteit eisen, als ik een heel stuk ga rijden en de tijd neem om naar zo'n wedstrijd toe te gaan.

Je suis Charlie.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 10:41

Zonder persoonlijk afbreuk te doen aan enige illusies...

Het niveau van de nederlandse westernruiters is lachwekkend laag in verhouding tot de amerikaanse prestaties....
Het is niet anders. De amerikanen zitten al op een beleerde westernpony voordat ze zelf kunnen lopen, hier in NL begint met als met ouder is, en leert men het op tweeledig geschoolde kruizingen, van instructeurs die weten hoe het eruit ziet, maar het zelf meestal ook niet helemaal hebben gevoeld.

ER is overigens geen amerikaan die zomaar onprettig commentaar gaat geven. Amerikanen krijgen met de paplepel in dat je mensen niet zomaar de waarheid zegt "be nice". Dus als je amerikaanse instructie zegt dat het goed gaat, is hij niet altijd even eerlijk, wel altijd even beleefd.
dat maakt van Amerikanen ook lang niet altijd de beste leermeesters.

Er is voor het western rijden in NL nog een lange weg te gaan...
De beste manier om het te leren, is voor een dik jaar naar de VS te vertrekken en daar in de sport stage te doen. Andersom is immers ook de enige manier, Amerikaanse springruiters die de competitie van Europa opzoeken.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 10:58

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik ben ook blij dat dit niet werd gezien als een persoonlijke aanval want zo was het ook absoluut niet bedoeld.

Waarom ik me dit afvroeg was het volgende. Misschien zijn we allemaal op onze manier en binnen onze mogelijkheden wel gek op western rijden en doen we er allemaal voor wat we kunnen.
Wij "laten" een hoop dingen om een hoop zaken voor western rijden te kunnen doen. Zo zijn we al jaren niet op een "luie" zonvakantie geweest, wij proberen 1 x per jaar 2 weken naar Amerika te gaan. Verder proberen wij zo veel mogelijk "bezoekjes" in weekenden af te leggen, gewoon om eens te praten en te kijken, dit kan zijn bij trainers of bij collega amateurruiters. Als je gaat kijken bij trainers en je ziet ze rijden of lesgeven, daar kun je een hoop van opsteken en ze zijn altijd bereid om vragen te beantwoorden. Dit is niet bedoeld om de eigen rijstijl helemaal om te gooien maar soms zie je iets in een trainingsprogramma dat voor je eigen paard goed zou kunnen werken (een of ander foefje of zo).
Wij proberen een wedstrijdplanning te maken met wedstrijden die leuk zijn, een stuk of 6 per jaar. Zowel in binnen- als buitenland. Leuk is heel belangrijk, je doet het allemaal voor je plezier. Wij zijn sinds 2 jaar in het bezit van een trailer, wat het allemaal wat eenvoudiger maakt. En het liefst wedstrijden voor de reining die zowel NRHA als AQHA uitschrijft, dan kun je iets meer keuze hebben waar je je voor inschrijft. Of dat een kwartier van huis is of 8 uur rijden naar Zuid Duitsland maakt ons niet zoveel uit. (Daar gaan alle vakantiedagen zowat aan op!)

We hebben nog wel wat verlangens op het lijstje staan, zo willen we nog naar Braam, een van de weinigen waar we nog niet naar toe zijn geweest. (Al weer naar de Greup geweest, Peter Simons, Walter Bouwmeester, De Kalverhoek, Jolanda van der Top, etc., en in Belgie zijn er nog een paar waar we naar toe willen, geldt ook voor Duitsland.)

Genoeg te doen nog Pling

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:58

ja op alles Cool

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 14:22

Ja, op al je vragen kan ik dus ook positief antwoorden. Al twee jaar ook naar Duitse APHA show geweest, dit jaar hopelijk ook naar België en nog meer Duitse shows. En ik ben bezig een hele goede amerikaanse trainer die in Duitsland werkzaam is voor een clinic naar Nederland te halen. Ik ga waarschijnlijk zowiezo een keer naar hem toe, maar wil em dus ook hierheen zien te krijgen. Als er genoeg belangstelling is natuurlijk.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:06

Francis schreef:
Ja, op al je vragen kan ik dus ook positief antwoorden. Al twee jaar ook naar Duitse APHA show geweest, dit jaar hopelijk ook naar België en nog meer Duitse shows. En ik ben bezig een hele goede amerikaanse trainer die in Duitsland werkzaam is voor een clinic naar Nederland te halen. Ik ga waarschijnlijk zowiezo een keer naar hem toe, maar wil em dus ook hierheen zien te krijgen. Als er genoeg belangstelling is natuurlijk.


He..........interessant!! Kan/ mag ik mee?? Knipoog

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:12

Bedoel je naar die trainer? Van mij wel! Maar dan moet je met je eigen trailer achter me an rijden, want ik ga waarschijnlijk al samen met een vriendin van hier op de trailer... Maar als er genoeg interesse is wil ik hem ook naar Nederland halen... ik mail je wel ff over hoe en wat en wie...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:14

hemeltje lief, moet ik mijn paard dan ook helemaal meenemen?? Lachen

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:23

Je mag van mij ook zonder paard mee hoor! Haha! (Ja SM... ik weet het...slowchat... we zijn al weg!)

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:39

Lachen
Ik hoef alleen maar online te komen Knipoog

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:44

hahahahaaa...................we rennen direct.....
Maar goed, best interessant om eens met een paar mensen naar een clinic te gaan, maar nog steeds borrelt de behoefte niet naar boven om direct mijn paard mee te nemen. Eerst even kijken of uberhaupt zijn/ haar trainingsmethodes mij wel liggen. Hoe doen (trouwe) clinic- rijders dat? Nemen jullie direct de eerste keer je paard al mee terwijl je de clinic- gever helemaal niet kent??

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:14

Zeker niet Lachen Mij zegt een bekende naam en prestaties nog niet zo heel veel. Weet jij wat voor methode die man/vrouw dan nog heeft Knipoog Tegenwoordig is internet ook heel makkelijk, eerst even de persoon helemaal napluizen en kijken of er artikelen te vinden zijn Lachen He francis, als die duitser toevallig Hardy Oelke is, dan kom ik meteen. Heb van hem e.e.a. op internet gelezen en dat spreekt me wel aan.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:20

Had Hardy Oelke niet ook een boek geschreven over Westernrijden of laat mijn geheugen me nu zo in de steek?

Je suis Charlie.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:40

Gisela schreef:
Rij je naar een europese trainer die "ergens" een clinic geeft om daaraan mee te doen of te gaan luisteren.
Doe je mee aan een clinic of ga je luisteren bij een amerikaanse trainer die een clinic geeft (in NL of buitenland).
Ben je weleens op bezoek geweest bij diverse trainers in Nederland en buitenland om eens te kijken hoe ze hun paarden trainen?
Ga je weleens naar een wedstrijd in Belgie of Duitsland om eens te kijken naar het niveau van jouw klasse waarin je gaat starten?
Rij je weleens mee op een wedstrijd in Belgie of Duitsland?


Ik zou wel op alle vragen "Ja" willen antwoorden maar dat is helaas niet het geval. Waarom niet? Tijd is de grootste factor. We leven een druk leven en alle tijd die ik over heb besteed ik graag aan mijn paardjes en kinderen (oeps, foute volgorde Lovers ).
Het jammere is dat er maar weinig zaken hier een beetje in de buurt zijn, alles ligt altijd zo'n eind rijden hier vandaan. Je bent gewoon een hele dag kwijt.
Dat betekent dat wij hier altijd iemand moeten regelen die de paarden tussen de middag hun hapje geven en dat ik met twee kleine kids op stap moet.
(heel toevallig heeft manlief altijd tergelijkertijd afspraken waar hij nou net geen kinderen bij mee kan nemen Haha! )

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:08

Ik ben er nu niet serieus mee bezig (wedstrijden rijden enz.) maar ik ben wel al bij verschillende trainers (Paul Derrez, Frank Siebens en nog een canadees Dave nog wat) geweest en wedstrijden en heb al een paar clinics achter de rug. ik denk dat dit ieder voor zich is toch?? Verward

BESCHERM DE DIEREN TEGEN DE BEESTEN!!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:25

Nee, niet Hardy Oelke... Dough Phibbs. Normaal ga ik dus ook eerst naar een trainer kijken (hoeft niet speciaal naar een clinic te zijn... beter nog in de inrijbak op een wedstrijd of bij hem thuis, onverwacht. Dan voelen ze zich minder bekeken, en zie je soms meer dan op een clinic)
Dough Phibbs heb ik echter op de Duitse Kampioenschappen bezig gezien (zonder dat hij wist dat ik keek) en dat stond me héél erg aan. Eerlijk en rustig voor z'n paarden (zelfs openlijk knuffelen met z'n paarden, en wie heeft een mannelijke trainer dat wel eens zien doen? Knipoog ) en heel veelzijdig. Heeft z'n sporen in Amerika ook ruimschoots verdiend, maar inderdaad, showresultaten zeggen mij niet zo veel... ik vind het belangrijker hoe ze in het algemeen met de paarden omgaan en met hun leerlingen... en dat zag er bij hem dus heel goed uit! Ben zeer hoopvol...
Heb inmiddels bericht van hem terug, en hij wil graag naar Nederland komen. Omdat hij nog zo'n 30 km. onder Bonn zit wil ik hem toch maar vragen hier heen te komen, want 4 uur heen en 4 uur terug voor 1 uurtje les (of minder, met alleen grondwerk met Dot), da's me toch nét iets te gortig. Dus als er nog wat belangstellenden zijn, dan kan ik hem vragen hier heen te komen voor een aantal uurtjes privéles...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers