Het paard viel ook.......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-01 18:03

Laatst een tijdje geleden reed ik in mijn les. Er was een manege paard die de hele dag vervelend was geweest dus vroegen ze of ik er op wou. Ok dat deed ik altijd. Het probleem was dat ie met de galop er vandoor ging. Bij mij ging alles goed. De linker galop was al geweest en ging perfect. Toen kwam de rechter galop en toen gebeurde het. Hij schoot er vandoor dus ik zette hem op de volte zodat hij vaart moest minderen. Toen hij weer vaart ging minderen zei de instructrice blijf maar op de volte. Dat deed ik en toen gleed ie uit. Hij ging helemaal vlak op zijn zij. Maar ik zat er nog op. Dus lag ik er onder. Ik ging toen naar het ziekenhuis en mijn teen was dus gebroken. Lekker dan, zaterdag had ik een wedstrijd met mijn verzorgpony (toen). Maar goed, was het nou mijn schuld dat het paard viel? Want ik voelde me zo schuldig voor dat paard. Het paard had niets gelukkig en liep daarna weer gewoon mee. De instructrice zei dat het er een keer van moest komen en daarna heeft ie het ook niet meer gedaan maar was dit nou mijn schuld?! Verward

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 18:31

Ik denk niet dat het jou schuld is. Ik was er niet bij dus weet het niet zeker. Je instructrice zei toch dat het er een keer van moets komen en dat het paard het toch vaker deed. Dan denk ik van niet. Niet te veel piekeren want volgens mij kon je er niets aan doen.
XXX
Ciska

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 14:20

Je kunt er denk ik niets aan doen. Een paard voor 100% controleren is onmogelijk en ze zijn sterker dan de ruiter. Ik ben zelf ook wel eens op een zelfde soort manier onder uit gegaan, maar we mankeerden allebei niets. Het is gewoon stommigheid van het paard.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 14:29

Waarschijnlijk kan je er niks aan doen hoor. IJsco heeft heel erg problemen met stelling op de volte in galop dus dan krijg je ook dat je extra alert bent dat ze niet valt.
En ik ben in het bos een keer met haar onderuit gegaan, ze struikelde en ging plat op haar neus en ja, toen lag ik er dus ook naast.
Je paard moet gewoon opletten waar hij zijn voetjes neerzet Knipoog

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 16:37

je kunt er niets aan doen denk ik mijn verzorg paard is in de winter echt knetter gek geweest die was vaak 20 min achter elkaar kei hard aan het renne en zelf ging ze elke keer bijna op dr mel je kreeg haar echt NIET stil als je je volte klein reed bleef ze gewoon door gaan en ze ging de hele tijd tegen je in.
we wisten toen ook niet wat we met haar aan moesten
maar er is ooit wat met haar gebeurd er hoeft maar dit .. te gebeuren en ze gaat al weer en ik ben er al die tijd op blijven zitten maar ze gaat steeds hoger en gemeener bokken dus lag ik er maandag af.....
alleeen maar bokken zei word dan helemaal rond en blijft ze gaan hoog de lucht in toen deed ze 1 tel normaal en kon ik een beetje anders gaan zitten was me beugels kwijt toen werd ze weer rond *BOK* *BOK* *BOK* en *BOEM* daar ging ik met me ribben boven op een ijzeren hek.....
maar in die tijd dat ze in de winter zo vervelend was longeerde ik haar vaak en ging ze ook bijna op dr mel kijk ze doet het toch zelf zei doet zo gek niet wij......

ennuh probeer je dan maar niet zo schuldig te voelen.
ik zeg het nu wel makkelijk maar ik zou het zelfde hebben terwijl je er toch niets aan kan doen


en sterkte met je teen me zus heeft um ook al 2x gebroken Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 19:08

welnee, natuurlijk is het niet jouw schuld, als dat beest nou zo dom is om gek te gaan doen dan zet je hem toch gewoon op een volte? Doe ik ook altijd, alleen niet te klein!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 20:01

bij magnifiek kan je alles proberen als ze iets in dr hoofd heeft gebeurd dat vaak ook maar ja laat ik er maar iover op houden het klinkt ongeloof waardig